moderne tieden, tied voor't nieuwe motor rieden

Staelens

Banned User
6 mei 2004
168
0
Het nieuwe rijden bestaat al voor de automobilist...
Allemaal tips hoe je zuiniger kan rijden etc.

Nu leek het me wel leuk voor de grap een lijstje op te stellen voor de motor

Hoe je daarmee het zuinigst kan rijden.
Denk ook aan het voordeel dat je doet met slijtage onderdelen etc.

ik dacht aan dingen zoals:

-trek niet te hard op/volledig door
(spaart ketting + tandwielen)

-probeer waar veilig alleen met de achterrem (trommel) te remmen (spaart je schijfrem..die naar verhouding sneller slijt)

-probeer op je ideale gewicht te komen (als je te dik bent), spaart benzine

Er moet natuurlijk ook iets in komen van max. Rpm per schakelmoment maar dat is voor elke motor anders

Iemand nog ideen voor zuiniger te rijden?

-probeer waar veilig alleen met de achterrem (trommel) te remmen (spaart je schijfrem..die naar verhouding sneller slijt)

Ik heb achter ook een schijfje zitten, maar achter heeft over het algemeen minder te lijden dan voor....dat is wel waar. Aan de andere kant, als je niet zo hard rijdt, hoef je ook niet zo hard te remmen.

het spaart de banden trouwens ook als je niet te hard optrekt

en als je overdag zonder lichten aanrijdt kost het ook minder benzine

wettelijk toegestaan (bij bepaalde leeftijd motor) kan je ook nog je knipperlichten erafslopen....dan kosten die ook geen benzine meer.
Dit is wel als je het heel extreem gaat bekijken

nog eentje,

de motor niet stationair warm laten lopen maar gewoon meteen wegrijden

Duh !!

Als het bij ons even niet uit komt ... zetten we de motoren gewoon in de kelder , projecteren een filmpje van een voorbij razend landschap op de muur en zetten de ventilator aan !! Alleen hoe verklaar je aan oom agent dat je met een koe hebt gebotst in je eigen kelder ?? En dan nog .... sinds wanneer lopen er koeien in mijn kelder ?? .... hèèèèèlp .... politie !!

Groetjes uit Brabant : Willem

Gewoon zorgen dat je rijk wordt/bent...
Als je geld genoeg hebt hoef je niet zuiniger te rijden })

je vergeet 1 heel belangrijk ding :

rij op een brik, daar zit tenminste geen afschrijving meer op, dat scheelt pas geld........................

Gewoon zorgen dat je rijk wordt/bent...
Als je geld genoeg hebt hoef je niet zuiniger te rijden })
Lijkt een goed idee , maar het enige resultaat van meer geld was dat we weer duurdere motoren gingen kopen ... en nu moeten we dus wéér zuinig doen !!

Nee hoor ... geintje ... we hebben geld zat , maar sparen graag het mil .. euh .. het mulj .. euh ... nou gewoon ... dat het een beetje schoon blijft O-)

Groetjes uit Brabant : Willem

Niet interessant voor het milieu, maar wel voor je motor: eerst het blok warmrijden en dan pas gassen.. :) , jij gaat toch ook niet gelijk hardlopen als je uit je bed stapt?

Gewoon schuren met die motor, geen gedram... enige wat ik wel veel doe met auto en met motor is remmen op het blok... maar verder gewoon scheuren. Als je snachts wakker wordt van 3 druppels benzine te veel dan kun je beter je motor verkopen, want dan is die hobby te duur voor je porto-money :+

Niet meer remmen, alleen nog maar gassen.
Scheelt slijtage aan je voorwiel en voorrem , en je vertraagt niet dus hoef je ook minder te versnellen...

He stealens, waarom wil je geld besparen? Eerst LPG, nu het nieuwe rijden. Is een reisje naar Hongarije zo duur? Of heb je gewoon meer jeuk aan je t@@s als geld? })

Zoals eerder opgemerkt: zuinig rijden begint met geen schade rijden.

tlh

zuinig rijden op een motor?
Ja daggggggggggggggggggggggggg!!

Dat kreng wil juist toeren hebben, en niet sukkelend 50 rijden in een 6e versnelling!

Ik rijd zuining met betrekking tot veiligheid, maar niet tot kosten.
Rijd voor de lol, en dat mag best wel wat kosten!

- Alleen van heuvels af rijden
- Alleen Toblerone chocola eten, teneinde een driehoekige vorm te krijgen wat de luchtweerstand ten goede komt.

Geheel tegen de principes van Staelens in, kun je ook met een pak aan gaan rijden met sharkskin, als het helpt om zwemmers sneller door het water te laten gaan, helpt het ook voor ons om soepeler door de wind te snijden (hoewel die momenteel ook voor 90% uit water bestaat).

- Benzine tanken met de tankpas van je baas.
- Niet meer koppelen, gewoon direct schakelen.
- Banden met een snoeihard compound gebruiken.
- Motor ombouwen dattie op slaolie loopt.
- Alleen nog posen bij een terras met de motor uit.

Zuinig rijden :r !!!!!!!! Gassen met die bak... lekker belangrijk dat het harder slijt en meer vebruikt. Meer fun en een warmer geasfalteerd nederland :}

Terug
Bovenaan Onderaan