Modificaties GS500E

Briejan

Het leven is alleen kort als je je tijd verspilt
3 aug 2005
30
0
Heemskerk
Ik heb dit forum al aardig wat afgestruind en ben vele mogelijkheden/noodzakelijkheden tegengekomen voor de GS500. Hierdoor verbaasd :o het mij echter dat ik nog geen verzameltopic ben tegen gekomen waarin alle mod's genoemd staan. Natuurlijk is er via het GS500-topic veel te achterhalen, maar het leek mij handig voor nieuwe (zoals ik :+) en bestaande GS500-rijders om via 1 topic te weten wat er allemaal mogelijk is met de GS.

Nu heb ik het over alle aanpassingen die mogelijk zijn voor de fiets, dus van voorvorken tot achterlichten. Na het lezen van verschillende topics, kan ik al een klein begin maken, maar als pasgeboren GS'er denk ik dat dit slechts het topje van de ijsberg is. :] Vooral onderdelen van andere type motoren zijn interessant (voor tweedehands aankoop). *O*

MODIFICATIES GS500E

Aandrijving
  • Kleiner tandwiel voor -> sneller optrekken)
  • Groter tandwiel achter -> sneller optrekken (NB! Wel langere ketting kopen/maken)

Achterbrug
  • GSX600F ((vrijwel) zonder aanpassingen te monteren)
  • Bandit 400 (zonder aanpassingen te monteren)

Achterlicht
  • Gewoon omdraaien voor een gestroomlijndere look (eventueel met LED-versie)

Achterschokdemper
  • GSX600F (zonder aanpassingen te monteren)

Achterwiel
  • GSX600F ((vrijwel) zonder aanpassingen te monteren)
  • Bandit 400 (tevens bussen en tandwielhouders overzetten)

Remschijf (voor)
  • Passend vanaf vrijwel alle Suzuki's (???)

Uitlaatdemper
  • Yamaha R6 (met kleine moeite passend te maken)

Voorvork
  • GSF600 (T-stuk aanpassen)
  • GSXR600 ((vrijwel) zonder aanpassingen te monteren)
  • Honda CBR (???)

GRAAG COMMENTAAR ALS BOVENSTAANDE NIET KLOPT! :X

Uiteraard is alles met het nodige laswerk wel passend te maken, maar ik doel dus vooral op de 'eenvoudige' opties.

Als dit topic er trouwens wel al is ... mijn excuses en please tell me where it is. :) Dan sluit ik deze weer. Zo niet: vullen die hap! })
 
Laatst bewerkt:
Dank, die zich ik inderdaad ook al staan in het grote GS500 topic. Ga die dit weekend nog wel even doorspitten.

Maar als iemand nog concrete opties heeft, laat ze horen en dan zet ik ze erbij. :Y

Hopelijk krijgen we dan een leuk overzicht van wat er allemaal kan met een GS. :]
 
@ TBroeke: ik heb dat van de spacers er met vraagtekens achtergezet. Als jij of iemand precies weet wat er mee moet gebeuren, dan zet ik dat er nog bij en kunnen geinteresseerden gericht zoeken naar een Bandit-wieltje. Thanks! :)

@ Ledzeppelin: het omdraaien van het achterlicht is inderdaad een leuke, vooral om het zo simpel is en helemaal niks kost. *O*. Pas het echt naadloos?

@ iedereen: als jullie topics (of externe sites) hebben met instructies of how-to's, dan maak ik directe links in het lijstje. Kunnen de knutselaars meteen aan de slag. ;)
 
Zelf heb ik een bandit 400 achterwiel. Deze past nu perfect. Hiervoor heb ik alleen de originele gs500 bussen af hoeven te draaien. De maten weet ik zo niet meer! Dus veel stelt het neit voor.
Zorg er wel voor dat je ook de Bandit400 tandwielhouder erbij hebt. De GS tandwielhouder is een stukje smaller en icm met het bandit achterwiel gaat je ketting op de band aanlopen. Dit gaat dus niet werken.

Bij een GSX600F voorvork moet je het T-stuk aanpassen. De pen op de balhoofdplaat van de GS500 moet op de balhoofdplaat van de GS500. Kwestie van eruit persen en weer opnieuw erin persen. In feite ook een makkelijk klusje.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Succes! *D
 
@ Ledzeppelin: het omdraaien van het achterlicht is inderdaad een leuke, vooral om het zo simpel is en helemaal niks kost. *O*. Pas het echt naadloos?)
Naadloos niet, je moet wel wat meer wringen met je zijkuipen, maar is goed te doen, zonder enige technische kennis of iets kapot te moeten maken :)
Wel even rood plakband aan de bovenkant hangen, want je kentekenplaatverlichting schijnt dan naar boven ipv naar je kentekenplaat :)
 
Thanks heren, ik heb die aanpassingen bijgewerkt. Als iemand nog ergens complete how-to's weet te staan, let me know. :)

Nu gooi ik er een nieuwe vraag in. Dit weekend was ik namelijk weer aan het sleutelen (motor liep slecht en viel uit). Tank omgewisseld (oude heeft roest) en carbs schoongemaakt. Motor startte daarna meteen zonder choke. *O* *O*

Nu had het blok wel al een tik, wat natuurlijk van alles kon zijn. Ik hoopte op de kleppen of nokkenasketting(spanner), dus dat zou ik daarna fixen. Alleen is dat nu niet meer nodig, want dat tikken werd klepelen en na een flinke t*****herrie viel de motor uit en is niet meer aan te krijgen. Waarschijnlijk het bekende big end euvel, dus blok is naar de klote. -O-

Nu heb ik nog een donorfiets met een lopend blok, maar je raadt het al: zou er ook een ander blok inpassen? :) Bv van een Bandit? Zo ja, dan heb ik weer een leuk project en een mooie aanvulling voor de lijst hierboven. 8-)
 
Kijk dit vind ik nou handig, waarom is dit nog niet opgenomen in het grote GS500 topic?

Haha, en DIT vind ik nou leuk! :) Kom je na maaaaaaaaaaaaanden weer eens op je eigen topic (waarvoor excuus, carrière riep ;) ) en dan zie je dat je topic uniek blijkt te zien, gewaardeerd wordt en inmiddels ook is opgenomen in het grote GS500-topic. Olé! *O*

Ik heb mijn project trouwens weer opgepakt, dus updates/foto's volgen spoedig. Handige nieuwe tips zijn dus weer welkom! :Y
 
Hieronder alvast wat plaatjes van het opengetrokken motorblok. Ik hoorde een hard gekleng voor de winter, dus ik dacht de lagers eruit lagen of zoiets. Maar ik zag geen brokken, alleen wel lagen de boutjes van het filter er los in. Hopelijk was dat het ... :X

Alleen nu valt me iets op: het lijkt alsof er geen balansas in zit. Of zie ik die nu over het hoofd? :?

Losse assen
5610065284


Carter + assen
5609485689
 
Terug
Bovenaan Onderaan