Moeilijk doen over een paar euro's, dom of niet?

Doen?

  • Jah mafketel, waar wacht je nog op!

    Stemmen: 18 85,7%
  • Nee, deal is niet scherp genoeg...

    Stemmen: 3 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    21

Marc aka Foddex

MF veteraan
15 okt 2002
10.224
1
Stockholm, Zweden
Zit op dit moment heel erg te twijfelen. Ik heb een VFR800 uit '98 met 51.000 op de teller, inclusief een aantal leuke extra's: BOS demper, duoseat cover en een scott-oiler. De meeste dealers geven me er niet meer dan een 5800 voor terug als ik een nieuwe Suzuki SV1000S wil terug kopen (schijnt ook overeen te komen met de bovag lijst ofzo?).

Nou kan ik bij m'n eigen dealer een SV1000S inruilen waarbij ik omgerekend 7000 euro terug krijg. Daarbij heb ik dan een nieuwe SV1000S (alleen wel uit '03 ipv '04, maar dat boeit me niet, nieuw is nieuw) met 2 titanium BOS dempers en een duoseat cover. Ik moet er dan echter net iets meer bij leggen dan ik bereid ben (3300 ipv de 3000 die ik zelf eigenlijk als max heb).

Ben ik dom als ik dit niet doe? Ik heb geluld als brugman maar kon echt niet lager komen dan die 3300. Is dit DE kans die ik moet nemen omdat ik m'n VFR nergens beter ingeruild krijg, of is de deal volgens jullie niet scherp genoeg en kan ik beter nog effe wachten?

Ik twijfel, help mij! 8-)

[edit] Als tegemoetkoming hebben ze wel aangeboden dat ik mijn eerstvolgende set banden voor de (eventuele nieuwe) SV tegen inkoopprijs bij ze kan kopen... dus een setje dure Bridgestone's tegen inkoop prijs ofzo... :)
 
Neem 3300 mee, en leg er 3100 op tafel en je zegt tegen hem, ik neem hem nu mee!
(mits hi rijklaar is). Zegt ie nee, pak je die andere 2 en rijd je lekker met je droommotor weg, want je wilt hem toch hebben!
 
Neem 3300 mee, en leg er 3100 op tafel en je zegt tegen hem, ik neem hem nu mee!
(mits hi rijklaar is). Zegt ie nee, pak je die andere 2 en rijd je lekker met je droommotor weg, want je wilt hem toch hebben!
ben het volledig met je eens
maar dan zou ik er 3000 neerleggen omdat je die als uiterste grens hebt
ik zat ook in zoon situatie en heb toen ook de nieuwe gekocht
heeft meer voordelen als 2derhands daar kan je ineens nog stukken of wat onderhoud aan krijgen en een nieuwe is met 2 jaar garantie dus makkelijk genoeg de keuze of niet :P
 
Zit op dit moment heel erg te twijfelen. Ik heb een VFR800 uit '98 met 51.000 op de teller, inclusief een aantal leuke extra's: BOS demper, duoseat cover en een scott-oiler. De meeste dealers geven me er niet meer dan een 5800 voor terug als ik een nieuwe Suzuki SV1000S wil terug kopen (schijnt ook overeen te komen met de bovag lijst ofzo?).

Nou kan ik bij m'n eigen dealer een SV1000S inruilen waarbij ik omgerekend 7000 euro terug krijg. Daarbij heb ik dan een nieuwe SV1000S (alleen wel uit '03 ipv '04, maar dat boeit me niet, nieuw is nieuw) met 2 titanium BOS dempers en een duoseat cover. Ik moet er dan echter net iets meer bij leggen dan ik bereid ben (3300 ipv de 3000 die ik zelf eigenlijk als max heb).

Ben ik dom als ik dit niet doe? Ik heb geluld als brugman maar kon echt niet lager komen dan die 3300. Is dit DE kans die ik moet nemen omdat ik m'n VFR nergens beter ingeruild krijg, of is de deal volgens jullie niet scherp genoeg en kan ik beter nog effe wachten?

Ik twijfel, help mij! 8-)

[edit] Als tegemoetkoming hebben ze wel aangeboden dat ik mijn eerstvolgende set banden voor de (eventuele nieuwe) SV tegen inkoopprijs bij ze kan kopen... dus een setje dure Bridgestone's tegen inkoop prijs ofzo... :)

He Mark, toch de SV *D

Is het die blauwe bij Oost. Is wel een supermooie fiets :9

Niet zeuren over die 300 euro, gewoon doen :P
 
gewoon doen man, je hebt wat je wilt en een goede inruil. behalve natuurlijk als je het echt niet hebt, dan wordt het anders. Vraag anders of je je eerste beurt bij de prijs in mag hebben. Dat kost hen in principe niks behalve een paar uurtjes.
 
"Als je dood bent heb je vast nog wel 300 euro over..."

Kun je dus beter nu uitgeven, anders doet iemand anders het ooit voor je ;)
 
Voor een verkoper is er ook een minimum prijs. Mocht je na een half uurtje lullen als Brugman er nog niets af krijgen, is die minimum prijs zeer waarschijnlijk bereikt. Dan wordt het tijd dat je over andere dingen gaat praten. Een setje banden tegen inkoopsprijs is een goed begin. Heb je ook niet een nieuwe helm, handschoenen of pak voor jezelf on vrouw / vriendin nodig? Het zou heel goed kunnen dat je meer tegen inkoopsprijs kan kopen. Hij krijgt dan zijn minimum prijs voor de motor en kost het hem verder niets. Jij hebt je korting die je wilde hebben. Weliswaar moet je er wel wat meer voor uitgeven.
 
Ok, nog effe extra stuff geregeld (naast de banden tegen inkoop prijs):
- volledig gratis beurt na 1e 1000 km (kost normaal alleen olie en filters), dus levert zo'n 50-100 euro op
- 1e echte beurt kan er ook nog wel eventueel iets leuks met de prijs gebeuren (doen ze eigenlijk altijd wel, maar goed)

"En dan moet het goed wezen Marc" - dat zei de baas van Motor Oost. Klinkt zo bijbels dat het wel goed moet wezen hahaha *D

SV, heer ai kum! :)
 
Ok, nog effe extra stuff geregeld (naast de banden tegen inkoop prijs):
- volledig gratis beurt na 1e 1000 km (kost normaal alleen olie en filters), dus levert zo'n 50-100 euro op
- 1e echte beurt kan er ook nog wel eventueel iets leuks met de prijs gebeuren (doen ze eigenlijk altijd wel, maar goed)

"En dan moet het goed wezen Marc" - dat zei de baas van Motor Oost. Klinkt zo bijbels dat het wel goed moet wezen hahaha *D

SV, heer ai kum! :)

De baas nog wel, wie is dat :? :P
 
Ik neem aan dat je op een SV gereden hebt zodat je weet dat het een goede keus is?
Anders zou je beter met de VFR kunnen blijven rijden en zoeken naar een motor die je fijn vind rijden.
Op de SV schrijf je namelijk in de eerste 5 minuten al gelijk een paar 1000 Euro af, op de VFR niet echt.
 
Ik neem aan dat je op een SV gereden hebt zodat je weet dat het een goede keus is?
Anders zou je beter met de VFR kunnen blijven rijden en zoeken naar een motor die je fijn vind rijden.
Op de SV schrijf je namelijk in de eerste 5 minuten al gelijk een paar 1000 Euro af, op de VFR niet echt.

Waarom schrijf je op die SV opeens zoveel harder af dan?

Ik heb trouwens vernomen dat Marc onderweg is naar de motorzaak dus waarschijnlijk staat vanmiddag/vanavond er een blauwe SV1000V op de stoep.
 
De VFR is nu eenmaal een gewilde fiets en houdt dus (nog) beter z'n waarde.
Maar om te zeggen dat het een wereld van verschil is?
 
Foddie, ik zie de nieuwe motor de volgende week wel :P

Groeten, Dirk (ik ga zeer waarschijnlijk op de motor naar enschede, kom eerst wel ff lang som de nieuwe aanwinst te bekijken ;) )

[edit] Klote tentamens, met de motor langskomen gaat hem niet worden B|
 
Laatst bewerkt:
En, heppie ém al gekocht ????
(anders weer een ochtend verspild ;) )
Yes heb hem gekocht. Kon hem alleen niet meenemen, omdat Unive al om 12.30 zat en ik om 13.30 belde '(

Maar goed, heb nu iets om naar uit kijken maandag! Oe en die 2 bos dempers, wat maken ze een heeeeerlijke herrie!


En Sjoske: "de baas" van Motor Oost is Sander ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan