Moeilijk doen over een proefrit ..

Joekel

MF'er
12 dec 2002
38
0
Heemstede
Hoi allen,

Ik heb een nieuwe motor ( als in km. stand 0 ) op het oog dus even
gebeld naar een dealer die deze motor nog had staan. Het gaat hier om
een "verjaard" 2003 model.

Maar nou doet die dealer wat moeilijk ( via de telefoon ) over het maken van een proefrit ! :?

Lijkt me erg vreemd, je gaat natuurlijk geen motor kopen zonder proefrit, maar ja ik ben geen dealer.

Meer mensen die hier ervaring mee hebben ?
 
Dat je niet op die kan rijden begrijp ik wel maar heeft hij geen andere motor staan (zelfde model) waar je op kan rijden?
 
Nee nog niet... was wel van plan om deze week een paar aan te vragen, en als ze hier moeilijk over doen... dan verdienen ze geen cent aan mij!!!

Maar hoezo doen ze moeilijk dan?
 
Dat een proefrit op een nieuwe motor niet mogelijk is, is niet zo gek hoor.
Je moet je voorstellen dat elke nieuwe motor NA een proefrit er weer als nieuw uit moet zien. Met dit pekelweer is dat al snel een 15-30 minuten poetswerk.

Dus zo vreemd is het niet. Vaak krijgen dealers demo modellen van de importeurs, daar kan dan wel op gereden worden.
 
Maar hoezo doen ze moeilijk dan?
Het is nu een nieuwe motor, als jij 'm terugbrengt na de proefrit niet meer.
Dat is niet erg als jij 'm 100% zeker koopt, maar anders wel.
Bij een nieuwe motor is het gebruikelijk dat je proefrijdt op hetzelfde model, maar nooit op de nieuwe motor voor je 'm koopt.
 
Te vaak proefrijders gekregen...........ikke rijen niet kopen!!!!! :)

Onder het mom van: wij willen weten hoe alles rijdt, overal in NL ritjes maken op nieuwe motoren!! maar nooit of te nimmer iets kopen
 
Dat een proefrit op een nieuwe motor niet mogelijk is, is niet zo gek hoor.
Je moet je voorstellen dat elke nieuwe motor NA een proefrit er weer als nieuw uit moet zien. Met dit pekelweer is dat al snel een 15-30 minuten poetswerk.
Het is niet alleen 't schoonmaken.
Als een dealer mij een nieuwe motor zou willen verkopen waar al twee man op proefgereden heeft, mag 'ie meteen beginnen minimaal 500 Euro van de prijs af te halen.
 
Ik moet ook nog een proefritje maken op een nieuwe sv uit 2004. Dealer had alleen geen proefmodel staan en hij wist ook niet wanneer dat zou zijn.

Als je een dealer recht tegen zijn gezicht zegt (terwijl hij ziet dat je echt geinteresseerd bent) dat je dat ding wel ergens anders koopt zou het plotseling om kunnen slaan.

Ik ga het vanavond in ieder geval even testen, maar ik weet wel zeker dat ik een proefmodel onder me kont geschoven krijg.

Zo niet, dan is de dealer gewoon dom bezig :)
 
ja ,maar als je nooit proefrij koop je ook niets.
Ik ga geen duizend(en) euries neerleggen voordat ik weet hoe het rijdt.
Maar dat is mijn visie ...
 
Nee nog niet... was wel van plan om deze week een paar aan te vragen, en als ze hier moeilijk over doen... dan verdienen ze geen cent aan mij!!!

Maar hoezo doen ze moeilijk dan?

Puur het feit dat de motor dan niet meer nieuw zou zijn. Maar bij een
andere dealer ooit eens een nieuwe cb600f gekocht en daar kon ik wel gewoon
op proefrijden. Verschil is enkel dat de cb600 een analoge kilometerteller
heeft en deze een digitale, tja die digitale kun je misschien moeilijker
op 0 houden ?
 
Het is nu een nieuwe motor, als jij 'm terugbrengt na de proefrit niet meer.
Dat is niet erg als jij 'm 100% zeker koopt, maar anders wel.
Bij een nieuwe motor is het gebruikelijk dat je proefrijdt op hetzelfde model, maar nooit op de nieuwe motor voor je 'm koopt.

Ja okay... daar kan ik me nog wel in vinden, maar ik d8 dat bijna alle proefritten op een "proefritmodel" waren... vandaar mijn vraag of ze zelfs daarover moeilijk doen... 8-)
 
ja ,maar als je nooit proefrij koop je ook niets.
Ik ga geen duizend(en) euries neerleggen voordat ik weet hoe het rijdt.
Maar dat is mijn visie ...
Vandaar dat de meeste dealers wel een demomodel hebben staan.

Ja okay... daar kan ik me nog wel in vinden, maar ik d8 dat bijna alle proefritten op een "proefritmodel" waren... vandaar mijn vraag of ze zelfs daarover moeilijk doen... 8-)
Over een proefrit op een demo hebben ze bij mij nog nooit moeilijk gedaan.
Ooit zelfs een proefritje op een R1 "door m'n strot geduwd" gekregen van m'n dealer *D
 
Ja okay... daar kan ik me nog wel in vinden, maar ik d8 dat bijna alle proefritten op een "proefritmodel" waren... vandaar mijn vraag of ze zelfs daarover moeilijk doen... 8-)
Als duidelijk is dat je echt serieus geinteresseerd bent, zullen er maar weinig dealers moeilijk doen over een proefritje.

Zelfs bij m'n dealer een proefritje gemaakt op een RSV Mille, terwijl dealer en ik wisten dat ik 'm echt niet zou kopen. Gewoon voor de lol. :)

Bij mij is een proefrit trouwens het de laatste fase in het hele koopgebeuren.
Eigenlijk is de koop al zo goed als gesloten, alleen voor de zekerheid nog een proefritje.
 
Als duidelijk is dat je echt serieus geinteresseerd bent, zullen er maar weinig dealers moeilijk doen over een proefritje.

Bij mij is een proefrit trouwens het de laatste fase in het hele koopgebeuren.
Eigenlijk is de koop al zo goed als gesloten, alleen voor de zekerheid nog een proefritje.

Bij een nieuwe motor wel ja ... bij een wat oudere motor ... eerst maar
even proefrijden ... maar ja bij een oudere motor zullen ze daarover
weer niet zo moeilijk doen :)
 
Zelf vind ik een proefrit aan het begin van de verkoop heel normaal. Immers: je zal maar je hele motorleven op een cbr600 hebben gereden en je wil eens weten of die mooie Varadero ook wel zo rijdt als jij denkt. Je kan dan nog behoorlijk op de koffie komen IMO.

Zal absoluut geen motor gaan kopen zonder dat ik er eerst op (het model) proef gereden heb.
 
bij zon nieuwe motor.
Moet die dan ook nog rijklkaar worden gemaakt neem ik aan.
Alle vloeistoffen, benzine..
En dan ook weer eruit na de proefrit waarschijnlijk.

Kan me er iets bij voorstellen dat hij niet meteen ja zegt.
Anders huur je die motor ergens voor een dag? Misschien mag je hem wel voor een uur huren? :)
 
één van de aantrekkelijke punten is dat je van een nieuwe motor weet dat jíj de enige bent die er tot dan toe op heeft gereden, km stand 0 zoals je zelf al aangeeft. zelf vind ik dat fijn omdat je dan ook precies weet wat er wel en niet mee is gedaan.

weet jij welke eikel (terwijl ie nog moet worden ingereden) eens even flink aan het gas heeft zitten trekken. nee ik snap die dealer wel. maar vervelend is het wel. zoeken naar iemand die nog een demo model heeft staan dus.
 
Te vaak proefrijders gekregen...........ikke rijen niet kopen!!!!! :)

Onder het mom van: wij willen weten hoe alles rijdt, overal in NL ritjes maken op nieuwe motoren!! maar nooit of te nimmer iets kopen
Waarom een proefrit ?

Motorzaak binnen stappen en kopen dat ding. :P :P :P :P

Mijn fiets heb ik gekocht zonder er een meter op te rijden, laat staan zitten.
Ik moest en zou die fiets kopen.
 
Mijn fiets heb ik gekocht zonder er een meter op te rijden........

Bij een nieuwe kan ik me dat voorstellen. Bij een gebruikte vind ik het gewoonweg stom als je er niet op gereden hebt.
Jij hebt een nieuwe gekocht, toch? Of behoor je tot die andere categorie?
 
Laatst bewerkt:
Bij een nieuwe kan ik me dat voorstellen. Bij een gebruikte vind ik het gewoonweg stom als je er niet op gereden hebt.
Jij hebt een nieuwe gekocht, toch? Of behoor je tot die andere categorie?
Jep, zo nieuw als maar kan.
1e eigenaar :)

En zelfs niet eens op een andere gereden van hetzelfde model.
Ik moest gewoon die fiets hebben :P
Heb er nu nog enorme schik van.
 
M'n laatste 2 fietsen heb ik uit de folder gekocht, zonder er zelfs maar op te zitten. Maar als je perse een proefrit wil maken zou ik kontakt opnemen met de importeur.
 
Als ie echt nieuw is heb je best kans dat ie nog rijklaar gemaakt moet worden. Kan me voorstellen dat de dealer dat alleen maar doet als ie is verkocht.

Ik heb mijne gekocht zonder meter op te rijden, wel op proefmodel, en dat is toch prima?
 
Terug
Bovenaan Onderaan