moeilijk moeilijk moeilijk.... demodagen?

KoffieJunk

MF veteraan
4 nov 2003
3.420
0
Ik heb een probleem... ik heb mijn rijbewijs maar nu moet er natuurlijk een motor komen.
Weinig ervaring dus (lees nagenoeg geen) en iedereen heeft een andere mening. Ideaal zou het zijn als er demodagen van importeurs zouden zijn waar je een en ander zou kunnen proberen (hoe voelt een (te) zware motor, een 2 cilinder vs 4 cilinder, etc etc...)


weet iemand of er binnenkort ergens demodagen zijn?
 
Ga eerst eens na wat je wensen zijn: woon werk verkeer of merendeels vrije tijdsgebruik, veel kilometers per jaar? Snelweg of 80 km/u wegen, heb je een 25 kW rijbewijs, wat is je leeftijd? Ben je technisch, vind je onderhoud en poetsen leuk? Anders misschien een cardanfiets. Waar kun je hem stallen, stad, onder een motorhoes? Of in je eigen garagebox? Wat is je lengte, Hou je van messcherp sturen of rustig onderuit gezakt op de duo met je partner?

Met andere woorden, wij kunnen je keuze niet maken, dat moet je zelf doen!

*D Succes!

gr,

B.
 
Ga eerst eens na wat je wensen zijn: woon werk verkeer of merendeels vrije tijdsgebruik, veel kilometers per jaar? Snelweg of 80 km/u wegen, heb je een 25 kW rijbewijs, wat is je leeftijd? Ben je technisch, vind je onderhoud en poetsen leuk? Anders misschien een cardanfiets. Waar kun je hem stallen, stad, onder een motorhoes? Of in je eigen garagebox? Wat is je lengte, Hou je van messcherp sturen of rustig onderuit gezakt op de duo met je partner?

Met andere woorden, wij kunnen je keuze niet maken, dat moet je zelf doen!

*D Succes!

gr,

B.

vandaar dat ik ook op zoek ben naar mogelijkheden om zo snel mogelijk zo veel mogelijk te vergelijken
 
Koop toch gewoon wat je leuk vindt.
Maar daar een proefrit op.
Vraag eens bij een dealer, of bel een paar importeurs, en zijn wel eens actie dagen, waarschijlijk ook weer tijdens de RAI
 
ik heb nu een tijdje een motor die mij voorlopig nog prima bevalt, maar toch wil ik wel eens vreemd gaan.

weet iemand al iets over demodagen dit voorjaar?
 
bij mij thuis..............!!!

rijimpressie op een CBR600f1 4 cylinder

wel een oudje maar O, zo fijn!!!!!

CBR600F1 resurection part2

leuke beginnersmotor voor niet zo heel veel pleuro's
rond 185 kilo(droog) 200 kilo met alles erin(inl16l bezine)

ENUH wendbaar, en nog redelijk snel
 
ik heb nu een tijdje een motor die mij voorlopig nog prima bevalt, maar toch wil ik wel eens vreemd gaan.

weet iemand al iets over demodagen dit voorjaar?
Ik denk dat je voor demo dagen nog wat maandjes moet wachten, helaas gaan dan ook de 2e hands prijzen mee omhoog.

Als je echt geïnteresseerd bent in een bep. model, kun je met een dealer een langere proefrit afspreken (wel ff wachten tot al die klote pekel weg is etc)
óf een dagje huren.
Demo dagen is ook niet veel anders dan een proefrit maken.
Vaak kun je dan maar uit een merk kiezen.
Veel lezen (en vragen op MF b.v.) over motorervaringen en hiermee alvast je keuze beperken tot een paar modellen, maakt de keuze ook wat makkelijker.
 
Aanstaande vrijdag en zaterdag bij Motoport Vianen. de Suzuki DRZ 400, Ducati Multistrada 650 of 1000 en de Yamaha TDM 900A. Misschien dat je die eens wilt gaan proberen?
 
vandaar dat ik ook op zoek ben naar mogelijkheden om zo snel mogelijk zo veel mogelijk te vergelijken

Volgens mij draai je het zaakje om :P Je weet van te voren waar je een motor wilt gebruiken en of je van poetsen houdt etc etc en dan kijk je wat de mogelijkheid zijn bij die wensen...

Of zie ik het nou verkeerd? :?
 
Ik heb in het begin een paar keer een motor gehuurd, kost wat, maar je kunt wel telkens wat anders proberen...ik heb er iig geen spijt van... Helaas is het nog niet de tijd van het jaar dat er verhuurd wordt.....misschien is er wel ergens een maar dat lijkt me sterk...
 
Als ik na een half jaar motorrijden opnieuw mocht beginnen...ik zou het helemaal anders doen. Maar geens spijt hoor...al doende leert men.

Ik zou een goedkope tweedehands bike kopen met weinig vermogen (type Er5, gs5, cb5)
Met het geld dat ik uitspaar (nou jah veel minder eigenlijk) steek ik sportbandjes, goede vering, goede remmen en laat ik ergens valbaren monteren (ja dat lees je goed...zoals die ondingen van de rijschool)

Dan zou ik een jaar (of zelfs twee) het uiterste uit dat ding halen. En dan bedoel ik zowel aan hogere snelheden als aan lagere snelheden...Achtjes en zo perfectioneren, rem en uitwijkmanoeuvers bij elke snelheid op punt zetten, cursusje doen...
Dan pas zou ik een zwaardere dure machine kopen.

Het kan zelfs zijn dat ik dat alsnog ga doen. Jammer van het geld dan...maar zo gaan die dingen
 
Hogere snelheden op zulke dingen (gs500) is gewoon kut. (Je waait gewoon weg)
 
Dat mag dan wel zo zijn. Maar na slechts (dat besef ik) een half jaartje ben ik van mening dat je eerst je beheersing van je bike moet perfectioneren op lagere snelheden (tot 150km/h) Daarna kan je geruster en beter op een zwaardere machine rijden en er dus meer plezier uithalen.

Ik heb absoluut niet meer bang dan nodig is en ik krijg een smile tot achter mijn oren als ik mijn bescheiden gsxfje eens opentrek. Maar tegelijk is er het besef dat als ik zwaar in de ankers moet ik gewoon niet genoeg ervaring heb om dat tot een goed einde te brengen. Bovendien is mijn fiets niet echt geschikt om de bijzondere verrichtingen te perfectioneren (ook omdat ik hem niet wil neerpleuren op de nieuwe kuipen) Daarom zou ik hem willen inruilen voor een lesbak die ik naar hartenlust kan verkrachten om alsdusdanig ECHT te leren motorrijden (@ lage snelheden om te beginnen)

Apropos...mijn gsxfje was ook tweedehands en met 2000€ zeker niet te duur.
Tis geen 2004 R1 verhaal...
 
gewoon eens een keertje op de motoren van vrienden rijden?

Kwil niet lullig doen, maar dat is vragen om problemen... Als je wat hebt (ik zeg niet dat je op je bek gáát, maartoch) heb je gegarandeerd scheve gezichten en als je pech hebt een hoop gezeik...Lijkt me wijzer van niet, ik zou het in ieder geval niet willen...
 
Ik ging eens langs bij een kerel van een ander forum die naar m'n fiets ging kijken. Ik mocht op z'n CBR rijden maar ik heb vriendelijk bedankt.
Waarom? Veeeels te weinig ervaring. En dat heeft de beste topicopener ook...dus toch maar eens de dealers aflopen.

Plus...je moet het meestal zelf vragen. En je moet motorrijdende vrienden hebben.
 
Kwil niet lullig doen, maar dat is vragen om problemen... Als je wat hebt (ik zeg niet dat je op je bek gáát, maartoch) heb je gegarandeerd scheve gezichten en als je pech hebt een hoop gezeik...Lijkt me wijzer van niet, ik zou het in ieder geval niet willen...


idd, daarom sta ik ook niet te springen om op de motor van vrienden te rijden (of het moet een afgetrapt ding zijn). zelfde geldt voor het laten rijden op mijn motor. Als er iets is, dan blijkt vaak dat geld voor velen meer waard is dan vriendschap.

aangezien ik op het moment absoluut niet van plan ben iets nieuws te kopen moet ik wel flink tegen een verkoper liegen om een proefrit los te krijgen. Daarom heb ik eigenlijk wel zin om eens naar een demodag van een of andere importeur te gaan en redelijk vrijblijvend wat modellen te proberen. (ik heb gehoord dat dergelijke dagen bestaan dus.....)
 
Ik heb een probleem... ik heb mijn rijbewijs maar nu moet er natuurlijk een motor komen.
Weinig ervaring dus (lees nagenoeg geen) en iedereen heeft een andere mening. Ideaal zou het zijn als er demodagen van importeurs zouden zijn waar je een en ander zou kunnen proberen (hoe voelt een (te) zware motor, een 2 cilinder vs 4 cilinder, etc etc...)


weet iemand of er binnenkort ergens demodagen zijn?

Yep, komende maand emo dagen bij Motoport Hengelo van drie grote merken. 'T is een eindje rijden.
 
Ik heb een probleem... ik heb mijn rijbewijs maar nu moet er natuurlijk een motor komen.
Weinig ervaring dus (lees nagenoeg geen) en iedereen heeft een andere mening. Ideaal zou het zijn als er demodagen van importeurs zouden zijn waar je een en ander zou kunnen proberen (hoe voelt een (te) zware motor, een 2 cilinder vs 4 cilinder, etc etc...)


weet iemand of er binnenkort ergens demodagen zijn?



De beste demo is de motor huren


Dan weet je of ie bij jou past
:} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Dat mag dan wel zo zijn. Maar na slechts (dat besef ik) een half jaartje ben ik van mening dat je eerst je beheersing van je bike moet perfectioneren op lagere snelheden (tot 150km/h) Daarna kan je geruster en beter op een zwaardere machine rijden en er dus meer plezier uithalen.

Ik heb absoluut niet meer bang dan nodig is en ik krijg een smile tot achter mijn oren als ik mijn bescheiden gsxfje eens opentrek. Maar tegelijk is er het besef dat als ik zwaar in de ankers moet ik gewoon niet genoeg ervaring heb om dat tot een goed einde te brengen. Bovendien is mijn fiets niet echt geschikt om de bijzondere verrichtingen te perfectioneren (ook omdat ik hem niet wil neerpleuren op de nieuwe kuipen) Daarom zou ik hem willen inruilen voor een lesbak die ik naar hartenlust kan verkrachten om alsdusdanig ECHT te leren motorrijden (@ lage snelheden om te beginnen)

Apropos...mijn gsxfje was ook tweedehands en met 2000€ zeker niet te duur.
Tis geen 2004 R1 verhaal...

Vertel mij eens, denk je met een GS500'tje wel veilig vanaf te brengen als je vol in de ankers moet, en met een gixxer 600 niet? Beetje krom, lijkt me :)

Sure, kuipschade is hoger, maar je kan met een snelle bak ook goed genoeg "Echt" leren rijden. Waarom is echt rijden uberhaupt alleen bij lage snelheden?

Gewoon wat vragen he. Ik zal je even extra inlichten, zie mijn signature, ik ben lesser. Maar deels is het theoretisch en deels ervaring op die (klote)bak :)
 
Sure, kuipschade is hoger, maar je kan met een snelle bak ook goed genoeg "Echt" leren rijden. Waarom is echt rijden uberhaupt alleen bij lage snelheden?

In eerste instantie heb ik wel gezegd. En er moeten wel goede remmen op komen.

Pfffff moeilijk uit te leggen. Ben al tien keer opnieuw begonnen.
Laat ik gewoon zeggen dat ik het gevoel heb dat ik eerst eens op mijn bek moet zijn gegaan (nogmaals we hebben het over bijzondere verrichtingen ofte manoeuvers) voor ik me echt veilig voel. Ik wil zien hoe ver je kan gaan zo'n lesbak, en zelfs eens over de grens gaan zonder dat je schrik moet hebben dat je hem neerlegt.
Ook remmen enzo is veel prettiger op een lesbak. Ga je eens onderuit is het nogmaar zo.
Als ik eenmaal die dingen helemaal onder de knie heb zal ik imo een betere motorrijder zijn.

Trouwens dit gaat op voor mij maar ik verkondig het niet voor waarheid hoor.
 
Sorry hoor maar ik stoor mij aan het feit dat er zielig gedaan moet worden om ergens bij een dealer een proefrit te maken /krijgen.
Ik zelf heb dat nu ook een paar keer gedaan en natuurlijk is het een vervelend gevoel met een vers rijbewijs aankomen om een proefrit te maken op een motor die je misschien maar net kan betalen. Ik heb er zelf geen last meer van en vraag dat gewoon, misschien dat ik geld uitstraal naar de dealer ofzo maar verder heb ik daar geen last van. :P

Ik heb het ook gewoon gedaan en doe het nog steeds, aangezien ik nog een motorzoek. Een goede dealer hoort jou gewoon een proefrit te geven ook als je niet zeker weet of dat je motor gaat worden.
Laatst heb ik een proefrit gemaakt en de motor (fazer 600) viel tegen, de verkoper zei gelijk tegen mij: "rij eens op die bandit, ik pak even de sleutels".

Een dealer wil jou ook helpen en als het kan een goede motor verkopen die jou naar het zin is, geef je zelf dan de kans om een model te proberen en vraag om een proefrit. ;)

En natuurlijk is een proefrit maar een moment opname, zelfs tussen dezelfde motormodellen kan veel verschil zitten dus als je je daar niet op wil verkijken dan moet je toch een aantal motoren huren en lekker een weekend rond :] -en.
Dan weet je echt of zo'n motor iets voor je is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan