Moeilijk starten 's ochtens xv700

code

Die hard MF'er
19 jan 2004
990
1
Wanneer ik m'n virago xv700 de laatste tijd wil starten 's ochtens slaat ie niet direct meer aan, of ik nu choke of niet. (buitenom het bekende startmotorprobleem) Na een poosje doorstarten gaat ie aan de praat maar wel heel voorzichtig, want hij valt eerst weer 10 keer stil. En als ie loopt komen er een paar ploffen uit de uitlaat. Ook hoor ik bij de 1e bocht van de uitlaat plofgeluiden.(niet lek heb al gekeken)

Bougies heb ik al vervangen maar dat helpt dus niet.Weet iemand wat ik zou kunnen proberen om dit probleem op te lossen of moet ik naar de garage ermee? ;(
 
ja, denk het wel. Ik zal eens kijken. Maar ik heb steeds het gevoel dat ik 'm aan het verzuipen ben wanneer ik wil starten. Kan dat?
 
hoe kun je die nakijken dan. Vroeger kon ik dat met de brommer wel maar die had een kickstarter. Kan ik nu gewoon de startmotor daarvoor gebruiken dan?
 
hoe kun je die nakijken dan. Vroeger kon ik dat met de brommer wel maar die had een kickstarter. Kan ik nu gewoon de startmotor daarvoor gebruiken dan?
Ja,draai alle bougie's eruit bougie moet ff contact maken met het frame(cilinder)
dan kun je zien of er ook een vonk ontstaat.

wanneer je wederom start met alle bougie's erin en hij doet het dan nog niet ga je als volgt te werk:na je start procedure en hij wil niet aanslaan draai omstebeurden de bougie's eruit welke nat zijn heb benzine maar geen vonk,welke droog wel vonk en benzine,pak diegene aan welke nat is(controleer de bobine/kabels cdi unit) misschien is er ook een storing in je contacten(stekkers)

Suc6
 
nee, maar als ie na 4 starten niet wil lopen ga ik automatisch een beetje gas geven.(maar dan ook een heel klein beetje) Is dat heel erg?
 
Code,
Als je de bike start en hij slaat (even) aan, waar staat je toerenteller dan op. Daaraan kan je zien of de choke wel of niet werkt.
Verder zijn er reeksen mogelijke oplossingen. Ik help je graga meedenken.
 
Zitten je carburators nog wel goed in de inlaatrubbers :?
Het komt weleens voor dat na een terugslag de carburators uit de inlaatrubbers gedrukt worden, en er dan slechts nog tegenaan liggen, dit openbaart zich met slecht starten en een minder goede stationaire loop, ook neemt de kans toe dat hij bij het afremmen op de motor wat meer uit de uitlaat kan ploffen.
 
ik zal eens kijken naar die rubbers, maar stationair loopt ie perfect, en als ie warm is ploft ie helemaal nooit. Het is alleen wanneer je'm start dat ie wel even een paar slagen ' pakt' en daarna weer overgaat op de startmotor. Of ik nu choke of niet, hij doet precies hetzelfde. Alleen als ik 'm echt 'doorstart' dan pas wil ie aanslaan. En dan moet ik nog heel erg voorzichtig doen met het gas anders slaat ie weer uit.Dan hoor ik de ploffen. (niet als ik aan het rijden ben hoor, want als ie loopt,dan loopt ie ook keurig). En wanneer ie eenmaal heeft gelopen en hij is nog maar een beetje warm, dan start ie in 1 ogenblik.

Snap niet zo goed waar het ineens vandaan komt?

Maar goed ik zal de bougievonkjes een nakijken zoals technolab dat had uitgelegd. Misschien is er wel iets mis met de bekabeling.Of ontsteking? Lijkt me niet,want verders loopt ie als een zonnetje.
 
hm, daar kan ik dit weekend wel even naar kijken. Wat voor olie kan ik gebruiken? 10w/20 motorfietsolie half/synth. toch?

Maar voordat ik die ga vervangen..is er een mogenlijkheid om te onderzoeken of het wel daaraan ligt?
 
Kan het zijn dat (koud) de startmotor niet vrijvalt zodra de motor begint te lopen? Hoewel, dat zou (wel slecht natuurlijk) denk ik toch niet zoveel weerstand opleveren dat de machine afslaat, tenzij het stroomcircuit tevens ook blijft bestaan en de startmotor dan stroom in de accu kans ziet terug te duwen (???)

Ik vraag mij af hoeveel verschillende schakel- en koppelmethoden op dit gebied bestaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan