Moeilijk starten

walter

Rookie
13 nov 2002
15
0
Buurmalsen
Mijn Honda cb 750 F2 wil moeilijk starten.
Vaak duurt het zo lang dat ik de accu helemaal leeg start.
Ik heb het vermoeden dat mijn contactpunten niet goed staan.
Kan iemand dit bevestigen of andere suggesties doen?
Bedankt,

Walter
 
Kan natuurlijk aan van alles liggen, en heb geen ervaring met een CB, maar heb wel een oude Yamaha die is voorzien van een thyristor ontsteking. Als de batterij spanning ook maar een beetje lager is dan 100% vertikt ie het ook om aan te slaan, hoewel je wel heel lang op de accu rond kan starten. Met startkabels erbij slaat ie vervolgend dan direct aan. Heb me laten vertellen dat bij dit type ontsteking de vonk te zwak is om bij een iets mindere accuspanning de motor aan te laten slaan.
 
Mijn Honda cb 750 F2 wil moeilijk starten.
Vaak duurt het zo lang dat ik de accu helemaal leeg start.
Ik heb het vermoeden dat mijn contactpunten niet goed staan.
Kan iemand dit bevestigen of andere suggesties doen?
Bedankt,

Walter
Tja een beetje vage klacht maar check eerst je ontsteking en controleer ook of de bougies goed af gesteld staan vervolgens zou je kunne kijken of je kabels en kappen niet aan vernieuwing toezijn.
Je luchtfilter moet ook niet aan da aandacht ontsnappen als die te vies is krijgt de gasfabriek(en) te weinig lucht,waardoor de boel als het ware een beetje verzuipt.

keep on rolling :]
 
Van de cb-tjes is het bekent dat ze moeilijk starten op "oudere" benzine.
Als hij wat langer stil heeft gestaan is het aan te raden om eerst eens de carbs. af te tappen zodat de vlotterkamers weer voorzien worden van verse benzine.
 
Heb je de contaktpunten wel heel goed afgesteld met een multimeter? Zijn de condensatoren ook in goede staat, of direkt meevervangen?

Ik weet niet of jouw motor benzine injecteerd als je plotseling gas geeft "acceleratiemembraan". Anders kan je eens 3x aan je gashendel draaien alvorens je m start.
 
Terug
Bovenaan Onderaan