Moeilijke keuze, wie kan me helpen!?

@cbremy dat is al uit mijn gedachte gehaald zoals ik net zei.
Ik wil gewoon nu een motor die ik op 24 kw kan begrenzen en het liefst dan een ktm duke, yamaha xt660 of iets in die richting.

Ok, goedzo ;)

Je moet ook niet denken dat 25kw traag is, het is traag in verhouding met vol vermogen, maar je trekt er alsnog de meeste auto's (op sportwagens na) mee uit, laat staan brommers .. en als je een motor met kuip op 25kw hebt kom je ook wel tot de 160-180km/u.
Een KTM wordt wat anders, want dan ben je zelf de windvanger, maar een Duke op 25kw lijkt mij zelf een perfecte motor voor woon-school-werk verkeer, zolang je niet op 50km snelweg van school af woont :+
 
goeie reactie spoorhaven daar heb ik wat aan:)
Zou ik mogen vragen wat de G&G's zijn en waar je die motor kan laten begrenzen voor ongeveer 100 euro??
Blijft de trekkracht van de 25kw wel net zoals de jouwe?
Wat is de topsnelheid dan van de 25kw versie?

en @ cbremy ja ik wil hem gebruiken voor school en dat is ongeveer 10km van mij vandaan dus dat lijkt me geen probleem. Blijft de trekkracht wel hard met een ktm duke II begrenst op 25 kw dan??
 
Laatst bewerkt:
G&G zijn mooie dempers met een mooi donker geluid alleen goedkoper dan BV Akra's ( zie marktplaats), Terugvoeren naar 25 KW kan bij iedere off. yam. dealer. Mijn zoon was dacht ik iets van 80 euro kwijt bij Goedhart bodegraven. Top ergens bij 130 / 135, maar ruim trekkracht.

Edit: Ik rij er 100KM woonwerk per dag mee :P
 
Laatst bewerkt:
Ok, goedzo ;)

Je moet ook niet denken dat 25kw traag is, het is traag in verhouding met vol vermogen, maar je trekt er alsnog de meeste auto's (op sportwagens na) mee uit, laat staan brommers .. en als je een motor met kuip op 25kw hebt kom je ook wel tot de 160-180km/u.
Een KTM wordt wat anders, want dan ben je zelf de windvanger, maar een Duke op 25kw lijkt mij zelf een perfecte motor voor woon-school-werk verkeer, zolang je niet op 50km snelweg van school af woont :+

25kw is helemaal niet traag.
je moet alleen geen supersport castreren naar 25kw, dat is hopeloos rijden en dat is wat veel jongens doen -O-
met een duke, XT of een andere enduro of supermotard lach je je penis uit de pantalon.
je moet natuurlijk geen BMW 1150GS willen afknijpen

waar je op moet letten is dat je zo dicht mogelijk tegen de minimale kw/gewichtsverhouding gaat zitten, en dan liefst geen geknepen fiets.
 
...oke nou zo te horen is iedereen tegen de runners haha. Dat gaat hem idd dan maar niet worden...
Dit begrijp ik niet.... Als ik zeg dat je een olifant moet gaan rijden doe je dat dan ook ?

Ook met 25 Kw kun je heel leuk motorrijden, en zeker met een scooter. Kijk eens naar de 400 cc scooterklasse zoals (bijvoorbeeld) de Yamaha YP400, dat is echt geen behelpen en jij mag er met 18 al gewoon op rijden.
 
Krijgen ze tegenwoordig bij het theorie gedeelte niets meer over rijden op 25 kw e.d. :?
[me="Fladder"]kan zich dat toch wel herinneren van zijn lessen 8 jaar geleden.....[/me]
 
oke nou zo te horen is iedereen tegen de runners haha. Dat gaat hem idd dan maar niet worden.
Ik wil idd graag rechtop zitten en het liefst een geluid net zoals de Ktm Duke II.
Mijn budget ligt zo rond de 5000 euro. Ik heb geen interesse in een wegracer want daar zit je teveel naar voren gebogen. Meer opties die op een Ktm Duke lijken misschien??
En weten jullie ook of die nou af te voeren is? Waar zou dat kunnen gebeuren en wat zijn de kosten daarvan...., verpest dat afvoeren van de motor niet de hele motor dan??
Heeft die nog wel dat mooi harde brute geluid en rijd die nog lekker??


@ brammos: welk merk is de SV650N want als ik op google intyp zie ik veel soorten.

SV650 :] Prima fiets hoor. En 25kw is no problem voor die fietsen.
En ze klinken idd zeer mooi 8-)

LaserSUZ_SV650.jpg


http://www.tencats.nl/Motoren/SpecsSoezen.htm


Maar vanwaar een KTM Duke. Ik zie er genoeg rijden maar daar rijd het zelfde volk op als dat je tegen komt die op die Runner's rond rijd. En dat zijn die figuurtjes zonder helm waar oom agent weer achter aan rijd :X :W

Runner :r :r Lekker laten staan.
 
ben het alleen niet eens met het 'rechtop zitten' van de SV. Misschien in vergelijking met supersports, maar in vergelijking met SM's enzo is het meer richting standje hernia dan 'rechtop'. Kun je, voor rechtopzitten, beter de FZ6 promoten :P
 
ach ik heb nu een maand me rijbewijs en een maand een ktm duke.
ik heb zoiets van ze doen niet voor niks 25kw voor 2 jaar.
leer eerst maar even goed je motor onder controle te houden!
en dan na 2 jaar haal je de begrenzing eraf heb je voor gevoel denk ik ook een andere motor.
standaard is ie toch 42kw een duke en met akra's nog wel ietsjes meer
 
ben het alleen niet eens met het 'rechtop zitten' van de SV. Misschien in vergelijking met supersports, maar in vergelijking met SM's enzo is het meer richting standje hernia dan 'rechtop'. Kun je, voor rechtopzitten, beter de FZ6 promoten :P


Hangt ervan hoe lang je bent ;) ik zit rechtop op een SV (prima lesfiets overigens) Volgens mij kan ik op de meeste sportmotoren nog rechtop zitten :X
 
najah ik zie veel mogelijke opties maar ik vind de ktm duke en de yamaha xt660 toch wel de mooiste van de keuzes. zijn er misschien nog motoren die op die 2 lijken??
 
Ktm Duke II is op 25kw te zetten. Dit kost je 250 euro (officieel op kenteken via een officiële ktm dealer.

Heb net zelf ook zoon duke gekocht;)
 
5000 euro budget?
Ik had niet eens 5000 cent budget toen ik nog op school zat.
Maar met zo'n budget kun je echt alles kopen. Ik zou lekker een Ducati Monster M620ie kopen op 25kw.
Het bruutste geluid wat je je kunt wensen, en je zit lekker rechtop. En moet je de gezichten van je medestudenten zien als je aan komt rijden op je Duc.

Ducati%20M620Sie%2003%20%202.jpg
 
Heb je al wat gevonden?

oke nou zo te horen is iedereen tegen de runners haha. Dat gaat hem idd dan maar niet worden.
Ik wil idd graag rechtop zitten en het liefst een geluid net zoals de Ktm Duke II.
Mijn budget ligt zo rond de 5000 euro. Ik heb geen interesse in een wegracer want daar zit je teveel naar voren gebogen. Meer opties die op een Ktm Duke lijken misschien??
En weten jullie ook of die nou af te voeren is? Waar zou dat kunnen gebeuren en wat zijn de kosten daarvan...., verpest dat afvoeren van de motor niet de hele motor dan??
Heeft die nog wel dat mooi harde brute geluid en rijd die nog lekker??


@ brammos: welk merk is de SV650N want als ik op google intyp zie ik veel soorten.

Op de Div (Yamaha XJ600S of N Diversion) zit je goed rechtop en die kan ook op 25kw gezet worden. Nadeel is dattie soms het geluid van een overspannen naaimachine maakt.


goeie reactie spoorhaven daar heb ik wat aan:)
Zou ik mogen vragen wat de G&G's zijn en waar je die motor kan laten begrenzen voor ongeveer 100 euro??
Blijft de trekkracht van de 25kw wel net zoals de jouwe?
Wat is de topsnelheid dan van de 25kw versie?

en @ cbremy ja ik wil hem gebruiken voor school en dat is ongeveer 10km van mij vandaan dus dat lijkt me geen probleem. Blijft de trekkracht wel hard met een ktm duke II begrenst op 25 kw dan??


Ik weet niet wat jouw route is op die 10km, maar mijn woon-werk route, ook 10km, bestaat uit: bebouwde kom, grote chaos rotonde, 400m 80km-trajectcontrole en wel 400m snelweg 100km/u. Daar hoef je niet uitzonderlijk hard voor te kunnen optrekken en ik mag al blij zijn als ik op bovengenoemde route de maximumsnelheid kan aantikken.

Interessant wordt het pas als je vrij baan hebt op een vrije dag op de snelweg of in de bergen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan