Moeilijke keuze, wie kan me helpen!?

timo18

Rookie
26 apr 2009
15
0
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenBerichten:1Reg. datum:26 apr. 2009Hallo,

Ik ben Timo en ben 18 jaar. Heb nu net 1 maand mijn motorrijbewijs en wil graag een motor aanschaffen. Nu is de vraag welke motor.
Ik heb tot nu toe 3 motoren op het oog en zou graag jullie meningen erover willen horen.
Dit zijn de motoren die ik op het oog heb:

1. Ktm Duke II
2. Runner vxr 200cc(4-takt)
3. Runner 180cc(2-takt)

Nu is het nadeel dat de Ktm duke 48kw is en ik maar t/m 24 kw mag rijden. Kan je niet zorgen dat die 48kw is maar als 24kw geregistreerd staat ofzo?Is de mogelijkheid dat je hem kan laten afvoeren of verpest dat de hele motor?
Rijd die dan nog wel lekker of heeft die dan echt geen trekkracht en snelheid meer?
De runners lijken me ook leuk omdat ze lekker licht en wendbaar zijn en toch een lekkere snelheid behalen. Ik wil de motor gebruiken om gewoon naar school te rijden en om lekker te gassen.

Ik zou graag jullie mening willen over mijn keuzes kwa motoren of misschien hebben jullie nog tips welke andere motoren heel leuk zijn voor mij. Ik hou van een mooi geluid en lekker snelle trekkracht.

Ik hoop op goeie tips en leuke reacties zodat ik binnenkort een mooie motor heb waar ik veel plezier mee ga hebben

Alvast bedankt!

Later
 
Die Duke is een 1-cilinder, dat lijkt me niet lekker begrenzen (wellicht dat anderen hier ervaring mee hebben?).
Op een runner zou ik persoonlijk niet gespot willen worden (jeweetwel, marrokanen, dieven, etc..)

Verdiep je anders eens in de volgende types:

Honda CBR600 F of RR
Honda Hornet
Suzuki GS 500
Suzuki 600 cctjes (zijn er meerdere)
Yamaha R6, FZ6, XJ6

succes! (2 en 4 cilinder fietsen zijn veel beter te begrenzen)
 
Laatst bewerkt:
Begrenzen van een 1-pitter is goed te doen hoor, er zijn ook genoeg 25kw 1-pitters te vinden. Bovendien heb je veel koppel tot je beschikking, zelfs nog eerder dan een (v-)twin.

Ik zou verder kijken dan deze 3... en aangezien je nog een student bent, zou ik een goedkoop motortje kopen om het op te leren en dan door te sparen. Koop gewoon een GS500e ofzo.
 
ja ik wil maximaal 4500 euro uitgeven aan de motor en het liefst geen wegracer. Wil graag hetzelfde geluid wat ook uit een Ktm Duke komt en dat je rechtop zit.
Miss nog leuke types???
En die Ktm Duke is dat geen goeie optie dan....
Zou het veel geld kosten dat afvoeren en waar zou ik dt kunnen doen..
 
Is een Honda Dominator niet iets voor je?
Houd je ook nog geld over. Maar die moet je dan wel begrenzen. Of de kleinere Dominator, de NX 250, kiezen.
Dat vind ik stoere motoren. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan