Moeite met vinden grote maat motorkleding.

Tico

Rookie
27 jun 2020
4
0
Hallo,

Allereerst een intro:
Ik ben van plan om binnenkort met de motor naar mijn werk te gaan rijden iedere dag (het hele jaar door). Ik ben daarom opzoek naar een set motorkleding die ik het hele jaar door kan dragen.
Ik ben helaas geen gemiddeld persoon qua maten met als gevolg dat ik wat moeite heb met een goede set motorkleding te vinden. Ik ben best lang (>190cm) en niet de lichtste (>130kg), daarnaast ben ik erg dikke bovenbenen waardoor meeste broeken mij daar klem komen te zitten (als een broek rond mijn bovenbenen past is hij rond mijn middel meestal 1-2 maten te groot).

Waar ik naar opzoek ben/waar ik hulp bij nodig heb:
Ik zoek een goede set motorkleding (jas+broek) die ik het gehele jaar kan dragen tijdens het forensen. Aan deze kleding stel ik een aantal eisen (wat mijn zoektocht erg bemoeilijkt), Alle kleding moet voorzien zijn/worden van CE-level 2 protectie op de schouders, ellebogen, rug, heup en knie. Ik ben opzoek naar textiele kleding met een deugdelijk waterdicht membraan (in zowel broek als jas). Dit membraan het liefst gelamineerd op de buitenlaag maar mag ook een (uitneembare) Z-liner zijn. Het membraan moet minimaal 15.000mm waterdicht zijn. Daarnaast heb ik het altijd warm (zelfs in de winter) het is daarom belangrijk dat de kleding (vooral jas) goede ventilatie mogelijkheden heeft.
Voor de broek heb ik het liefst een overbroek met ritsen aan de zijkant zodat ik deze over mijn gewone broek kan dragen.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
Ik heb zelf natuurlijk al wat motorkleding geprobeerd voordat ik deze post plaats hieronder een overzicht:
Jassen:
- Held Molto GTX 5XL -> 1 a 2 maten te klein rondom mijn middel.
- Richa Cyclone Gore-Tex 8XL -> Past maar was wat strak rond mijn armen en ruim rond mijn middel.
- Rev'it Outback 3 6XL -> Past maar eigenlijk 1 maat te klein.
- Macna Impact Pro 4XL -> 1 a 2 maten te klein.
- Richa Infinity 2 8XL -> Past maar voldoet niet helemaal aan mijn eisen.

Broeken:
- Richa Concept 3 6XL -> Past maar is te klein rond mijn bovenbeen (doordat deze overbroek ritsen aan de zijkant heeft heb ik deze aankunnen krijgen andere was dit niet gelukt).
- Richa Colorado 8XL -> Past niet rond mijn bovenbeen.
- Rev'it Horizon 2 4XL -> 1 a 2 maten te klein en past niet rond mijn bovenbeen.
- Held Arese ST GTX 6XL -> Past goed maar is te kort! (als ik op de motor zit met deze broek steekt mijn bilspleet boven de broek uit).
- Richa Cyclone GTX 8XL -> Past niet rond mijn bovenbeen.
- Bering Corleo king size W4XL -> Past maar voldoet niet aan mijn eisen.

TL:DR
Ik ben opzoek naar grote maat motorkleding en vraag me af of er mensen zijn op dit forum die hier ervaring mee hebben en merken/winkels weten waar ik bij terecht kan.


Ps, dit is de eerste keer dat ik op dit forum plaats als ik een foute categorie of iets dergelijke heb gekozen excuses hiervoor.
 
Vanuit zuid-Limburg kan het misschien een idee zijn om de grens over te gaan en in Duitsland eens te kijken. In en rond Aken zitten bijvoorbeeld Louis, Polo en FC-Moto. Dat zijn grote zaken en wellicht zijn de keuze en maatvoering daar beter.
 
Ik ben wel eens bij Louis in Aken geweest, maar een grote zaak kan je het niet noemen. Ik denk dat je maatwerk nodig hebt. Heb je wel eens gevraagd of een bijna passende jas of broek passend gemaakt kan worden? Richa doet dat soort dingen wel.
 
Twee merken komen bij me op en dat zijn Stadler en Damen.

Stadler gaat tot 62, maar maakt volgens mij ook pakken op maat. Dealers zijn er niet zo veel geloof ik, maar in Eemnes zit Perier (importeur maar ook winkel). Ze hanteren wel een meerprijs vanaf maat 58.
Bij Damen kan je een pak op maat laten maken. Sommige kleding gaat daar standaard ook al verder dan 62. Zitten in Breda.
 
Laatst bewerkt:
Is dit misschien iets?

IMG_20200629_011238.png


:+
 
Ik ben wel eens bij Louis in Aken geweest, maar een grote zaak kan je het niet noemen. Ik denk dat je maatwerk nodig hebt. Heb je wel eens gevraagd of een bijna passende jas of broek passend gemaakt kan worden? Richa doet dat soort dingen wel.
Ik ben bij Louis inderdaad ook al eens geweest (Tilburg) in mijn maat hebben ze wel een aantal dingen maar helaas voldoen deze niet aan mijn eisen, waren voornamelijk want onbekendere/goedkope merken met oa een slecht waterdicht membraan.
Als het klopt dat Richa kleding kan aanpassen zou dat ideaal zijn, hun Concept 3 overbroek is precies wat ik zoek, dat zal ik eens uitzoeken.

Twee merken komen bij me op en dat zijn Stadler en Damen.

Stadler gaat tot 62, maar maakt volgens mij ook pakken op maat. Dealers zijn er niet zo veel geloof ik, maar in Eemnes zit Perier (importeur maar ook winkel). Ze hanteren wel een meerprijs vanaf maat 58.
Bij Damen kan je een pak op maat laten maken. Sommige kleding gaat daar standaard ook al verder dan 62. Zitten in Breda.

Daar had ik nog niet van gehoord, dankje. Na even gauw zoeken ziet Stadler er wat duur uit voor mij maar Damen ziet er zeer interessant uit. Heb jij toevallig ervaring met hun D-Tex waterdicht membraan (hoe waterdicht deze is en hoe goed dat het ademend)?
 
Daar heb ik inderdaad al eens heen gekeken. Helaas woon ik in zuid-Limburg waardoor een trip naar Poeldijk zo'n 200-250km enkele reis is.
Als ik u was zou ik toch maar eens een blik werpen daar en even gaan babbelen. Wij hebben louter positieve ervaringen daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan