Moelijk in 1e versnelling

OmegaX

Rookie
2 okt 2004
3
0
Voorburg
Hoi,
Heb vorige week een motor gekocht, een CB 450 S uit 1989. Heeft ruim 47000 km gelopen, maar rijdt op zich nog erg lekker. Maar als ik voor een stoplicht sta heeft hij moeite om in zijn 1 te komen. Als ik helemaal naar beneden schakel dan lijkt het of hij te ver door is gegaan, ik geef dan een beetje gas en dan schiet hij in z'n vrij en met een beetje toeren zet ik hem dan in z'n 1. Verder als ik dan gas geef en daadwerkelijk weg rij wil hij wel eens bij 4-5000 toeren in z'n vrij schieten. Iemand enig idee?

Net 1e motor en natuurlijk in lichte paniek!

Hoop dat jullie kunnen helpen.
 
Je kunt de deksel aan de versnellingspookzijde er ff afhalen (zit geen olie achter) en het gat waar de schakelas doorheenloopt ff schoonmaken/invetten als dat niet helpt, dan komen we toch al snel in de richting van versnellingsbakproblemen...
Oh ja, komt je pookje niet ergens tegenaan zodat je misschien niet ver genoeg kunt intrappen :?
 
dat in zijn 1 zetten bij stationair toerental, voor een stoplicht bijvoorbeeld, doet die van mij ook niet altijd even makkelijk. Ik geef dan ook wat gas en dan springt ie er zo in. (volgens mij komt dat omdat de versnellingen niet gesynchronisseerd zijn zoals bij een auto)
Maar als je het gevoel hebt dat je te ver door trapt, hij niet knap in ze versnelling wil, en er ook nog is uitvliegt bij 4/5000 toeren denk ik dat het probleem in de versnellingsbak zit. Tandwiel(en) van 1e versnelling af bijv.
 
Maar er vanuit gaande dat het aan de versnellingsbak ligt.... quanta costa dat ongeveer om dat te laten fiksen?
Heb dus net een motor en moet alles dus nog leren doen... ben bang dat ik dit dus niet zelf kan...
 
Ik zie dat je in Voorburg woont, ik heb op een ander forum ook gereageerd op je oproep.
Ik woon in Zoetermeer, je mag wel es langsrijden, dan wil ik er wel even naar kijken/luisteren.

Dan kan ik zeggen of het makkelijk opgelost kan worden ofeen indicatie van de kosten geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan