Moer en borgmoer(?) van het frame zitten vast SV650

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Hallo Allemaal,

Op dit moment ben ik het motorblok uit het frame van mijn SV650 aan het halen.
Bij deze moer weet ik niet 100% zeker of ik het goed heb gedaan:

full


Ik heb geprobeerd de buitenste moer los te draaien maar de dopsleutel schoof er vanaf en beschadigde de moer.
Hij zit muurvast! Kan de borgmoer erachter invloed hebben?
Dit leek me niet omdat de normale moer er voor zit.
Voordat ik verder ga met kracht zetten zou ik graag willen weten of het gewoon de buitenste bout is die vastzit of dat ik eerst de borgring moet loshalen.

Alvast bedankt!
 
De borgring is inmiddels los!
Helaas zit de buitenste moer nog vast en is m'n dop stukgegaan door de kracht..
Hij zit dus heel vast en zit al een tijdje in de WD40.
Zo maar even een nieuwe dop halen maar ik weet niet of dat gaat werken zo.
Losslijpen kan ook niet zonder het frame te beschadigen?
 
Slagmoersleutel d'r op. En misschien de dop een paar mm afslijpen zodat je de "schuine verkanting" aan de binnenzijde van de dop er af slijpt. Dan pakt de dop de volledige zijkant van de moer.
 
volgens de foto niet, of je hebt een heel erge bagger dop of de verkeerde maat gebruikt

Haha scherp, het is inderdaad ebay china kwaliteit maar wel de juiste maat hoor. Ooit gekocht als student. Ik ga nu maar betere kwaliteit halen en hoop dat het met zo'n lange wielmoersleutel te doen is. Anders een slagmoersleutel aanschaffen zoals aanbevolen door Tribute.
 
Kan je niet vanaf de andere kant de bout los draaien?
Die ring met de vier uitsparingen is geen borgmoer maar is een schroefbus om de speling tussen blok en frame op te vangen.
 
Je moet altijd beginnen met goed gereedschap een sterke dop met zeskantige binnenzijde en zoals gezegd helpt WD40 niet en is ook niet nodig in dit geval. D moer zit gewoon goed vast zoals dat hoort en als je daar meteen de juiste dop op had gezet was hij al los geweest.

Nu is de moer beschadigd en wordt het moeilijker om er goede grip op te krijgen. Iemand zei dat je de dop moet afslijpen, goede tip, je hebt dan maximale vat op de moer. En dan met beleid los draaien zodat je zeker weet dat die dop er niet nog een keer overheen schiet want dan wordt het een klein beiteltje, goede hamer en een nieuwe moer.
 
Kruipolie heeft alleen zin als de moer en draad corrosie vertonen. Roest zet uit en als je dan gaat forceren mol je de draad. Kruipolie kan dat voorkomen. Op de foto zie ik gewoon een schone draad en moer.
 
Kijkend naar het plaatje snap ik je reactie niet. Waarom zou je daar de gewone WD40 op spuiten?
Waarom zou je daar ook maar iets op spuiten? Wat wil je oplossen? Of denk je dat de moer gaat uitzetten als je er iets op spuit?
Maar Halflive wordt voornamelijk moe van de Pavlov reactie als er iemand iets post met het merk WD40 er in.
 
Ach, ik dacht dat kruipolie gewoon bij alle vastzittende bouten/moeren hielp en in de draad trekt.
Veel kwaad kan het niet iig? Niet te druk om maken zou ik zeggen..

Morgen een nieuwe dop halen en hopen dat het goedkomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan