Moer ingegoten in kunststof draait mee

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.714
94
Ik heb een grotere tank voor mijn motor gekocht en ik ging de oude tank er dus afhalen. Eerst moet de blauwe bescherming er af. 1 boutje gaat niet los omdat de moer, die ingegoten zit in het kunststof van de tank, meedraait. Ik wil graag de oude tank behouden.

Op de foto's is de moer te zien die wél bleef zitten, een andere draait dus mee.
full

full


Iemand enig idee hoe ik dat boutje er tóch uit krijg én de tank spaar?
 
Ik verwacht niet dat die erin zitten Broos.
De kracht om die goed te klinken is eigenlijk te groot voor kunststof.
Nu kan Bolski dat zelf beter beoordelen door even goed te kijken of er een stukje samen gevouwen is in de draadbus.

In kunststof zitten meestal deze: (links op de afbeelding)
[afbeelding]
Of hier een variant op. Maar bijna altijd met gekartelde zijkanten net zoals de anderen op de afbeelding.

Als ze meedraaien pak ik meestal een bekleding spatel (soort vork) en zet de bus onder spanning. Met een luchttol maak ik korte snelle klappen in de hoop dat hij losschrikt.
Hij is verder niet bereikbaar door de kap die erboven zit dus dat is een van de weinige oplossingen.

Als hij echt niet gaat laat ik hem met een boormachine ronddraaien tot hij zich mede door warmte los vreet.

:^

Nog nooit een blindklinkmoer in plastic gezien...
 
je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben, :+ ,
maar als je even snel naar Beverwijk rijd ..... ;) , zou ook de eerste keer kunnen zijn.

allemaal beunhazen daar in Beverwijk.
:+
Wie in Beverwijk heeft dan gesteld dat het een blindklinkmoer is? Moeilijk he, lezen.
Dat was iemand anders die dat zo noemde.
 
Ik heb hem los. Eerst met de schroefmachine tot hij warm was. Toen dacht ik dat ik hem er wel even uit kom trekken maar het was veel te groot, er zat een flink vierkant plaatje ingegoten. Ik kreeg hem wel iets naar buiten, genoeg om hem met een waterpomptang vast te kunnen pakken. Toen het boutje gepakt en met een klein klikje gaf hij zijn weerstand op. De moer zit nog redelijk vast, maar met een klodder lijm erachter krijg ik hem wel weer helemaal goed. De boutjes moeten wel goed in het vet zitten, anders heb je dit elke keer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem los. Eerst met de schroefmachine tot hij warm was. Toen dacht ik dat ik hem er wel even uit kom trekken maar het was veel te groot, er zat een flink vierkant plaatje ingegoten. Ik kreeg hem wel iets naar buiten, genoeg om hem met een waterpomptang vast te kunnen pakken. Toen het boutje gepakt en met een klein klikje gaf hij zijn weerstand op. De moer zit nog redelijk vast, maar met een klodder lijm erachter krijg ik hem wel weer helemaal goed. De boutjes moeten wel goed in het vet zitten, anders heb je dit elke keer.

Als je 'm er nog niet in hebt zitten: even een paar "krasjes" op de buitenkant maken als dat kan. Daarmee krijgt je lijm wat meer grip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan