Moet dat met benzine dan?

Jack be quick!!!

MF veteraan
10 nov 2003
2.425
1
Den Haag
Altijd als ik mijn motor was kom ik op de vorkpoten en de onderkuip van die zwarte troep tegen. Het zijn van die kleine plekjes die, wanneer je ze bewast met een spons met Turtlewater, plots in een grote vage plek veranderen, die je alleen met vijf minuten poetsen kan verwijderen.Dit kost mij op die manier een vermogen aan elleboogvet, wat trouwens steeds moeilijker te verkrijgen is. Het lijkt mij dat je met een lap wasbenzine snel goede resultaten bereikt.
Maar gaat dat dan doffe plekken opleveren of zo?
 
Remmenreiniger?
Toevallig gisteren nog over gehad met iemand. Wat de f*ck is remmenreiniger? Waar gebruik je het voor? Zinloze creatie toch? :? (Hij vertelde me dat het alleen van pas kwam als je net nieuwe remblokken hebt waar nog een glad laagje op zit :/ B| )
 
Toevallig gisteren nog over gehad met iemand. Wat de f*ck is remmenreiniger? Waar gebruik je het voor? Zinloze creatie toch? :? (Hij vertelde me dat het alleen van pas kwam als je net nieuwe remblokken hebt waar nog een glad laagje op zit :/ B| )
Remmenreiniger is gewoon een ontvetter, maar wel een agressieve. Dus niet op je lak spuiten
 
Toevallig gisteren nog over gehad met iemand. Wat de f*ck is remmenreiniger? Waar gebruik je het voor? Zinloze creatie toch? :? (Hij vertelde me dat het alleen van pas kwam als je net nieuwe remblokken hebt waar nog een glad laagje op zit :/ B| )

Ik stem er voor om jou te laten bannen, remreiniger een zinloze creatie noemen! :( :(




:+

Je sleutelt zelf niet zeker :?
 
Laatst bewerkt:
Remmenreiniger is gewoon een ontvetter, maar wel een agressieve. Dus niet op je lak spuiten
Okay :)

Ik stem er voor om jou te laten bannen, remreiniger een zinloze creatie noemen! :( :(




:+

Je sleutelt zelf niet zeker :?
Zie bovenste quote: waarom noemen ze het dan remreiniger? En niet gewoon ontvetter? |(

Was overigens slechts een gedachtewisseling :Y Mooi dat jij wel zweert bij remreiniger (lees: ontvetter _O- )

Nee ik sleutel niet, ter behoud van de verkeersveiligheid... Als ik een afstandsbediening uit elkaar haal krijg ik hem nieteens meer juist in elkaar, laat ik maar niet aan een motor beginnen *O*
 
Laatst bewerkt:
Zie bovenste quote: waarom noemen ze het dan remreiniger? En niet gewoon ontvetter? |(

Was overigens slechts een gedachtewisseling :Y Mooi dat jij wel zweert bij remreiniger (lees: ontvetter _O- )

Nee ik sleutel niet, ter behoud van de verkeersveiligheid... Als ik een afstandsbediening uit elkaar haal krijg ik hem nieteens meer juist in elkaar, laat ik maar niet aan een motor beginnen *O*

Omdat remreiniger in eerste instantie bedoelt is om remmen te onvetten/reinigen ;)
 
Het is al gezegd en ik doe het nog een keer... Lampolie. Kost geen drol en werkt perfect. In no time de dikste vlekken weg (ook goed voor lijmresten) maar absoluut niet agressief voor je lak. Ook je velgen zien er weer uit als nieuw.
 
Okay :)Zie bovenste quote: waarom noemen ze het dan remreiniger? En niet gewoon ontvetter? |(

Was overigens slechts een gedachtewisseling :Y Mooi dat jij wel zweert bij remreiniger (lees: ontvetter _O- )

Nee ik sleutel niet, ter behoud van de verkeersveiligheid... Als ik een afstandsbediening uit elkaar haal krijg ik hem nieteens meer juist in elkaar, LAAT IK MAAR NIET AAN EEN MOTOR BEGINNEN *O*
DIT IS EEN WIJS BESLUIT :} :} :} :} :} jammer dat niet het merendeel zo
denkt


remmenreiniger is zo aggresief niet iets op lak ff gauw schoonmaken kan gewoon
het brand wel goed }) }) })

gp walker gebruikt het wel een als spoor(lont) naar een plastic zak gevuld met acetyleen }) }) })
@rambabbel weet wel wat ik bedoel denk ik ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Remmenreiniger is gewoon een ontvetter, maar wel een agressieve. Dus niet op je lak spuiten
Ik weet het niet hoor maar ik gebruik remmenreiniger al tijden om mijn (gespoten) velgen schoon te maken en mijn achterbrug. Ik heb geen last van doffe plekken op mijn velgen of alu achterbrug. Misschien omdat ik ne het reinigen gelijk de boel in de turttle wax zet. Bij mij iig geen problemen met remmenreiniger.
 
Ik stem er voor om jou te laten bannen, remreiniger een zinloze creatie noemen! :( :(




:+

Je sleutelt zelf niet zeker :?

Inderdaad, remmenreiniger is een godsgeschenk! Je hoeft het maar op een vieze vinger te spuiten en de vlek verdwijnt als sneeuw voor de zon!
 
Ik houd die zwarte smurrie weg met een beetje ontvetter op keukenpapier.
Bij mij zit die zwarte troep ook aan de binnenzijde van de kuip, maar idd vooral aan de onderzijde.
Daarna vorkpoten (bovenste deel die zo glimmen) beetje insprayen met silliconenspray om te beschermen tegen vocht.
 
Nooit last van gehad, ik verwijder het met wd40 en daarna spoel ik het weer meteen schoon met water.
Niet nodig, ik poets er gewoon kuipdelen mee :) Spoel niets na :N


WD40 werkt overal op en ruikt nog lekker ook.
 
remreiniger werkt ook perfect tegen wespen, ff inspuiten, rustig tot 30 tellen en einde aan je wesp probleem.

En voor de mesnen die het zielig vinden, ik ga ook niet in een wespennest zitten, moet hij maar niet in mijn huis gaan zitten.
 
remreiniger werkt ook perfect tegen wespen, ff inspuiten, rustig tot 30 tellen en einde aan je wesp probleem.

En voor de mesnen die het zielig vinden, ik ga ook niet in een wespennest zitten, moet hij maar niet in mijn huis gaan zitten.

Hm, en vervolgens het hele huis onder de remmenreiniger. :o
Maar wel een goede bestemming voor dit sinterklaas cadeau... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan