Moet de politie terug in de Porsche?

Volgens mij zijn de mensen die tegen camera's zijn de verkeershufters, als ik van huis naar mijn werk rij zal het mij een worst wezen dat ik op 200 dashcams sta, maar als iemand hem er bij mij in klapt ben ik blij dat IK hem heb.
Of er boetes gegeven moeten worden aan de hand van dashcams? Nee lijkt me niet tenzij het de cam van de politie is.

Over het doorgestreepte kan ik niet oordelen, maar verder haal je me de woorden uit de mond. :t
 
Een verkeershufter vind ik ook ; iemand die te zacht rijd,mensen die onodig links rijden,geen richting aangeven, die door oranje rijden, en met de foon bezig zijn,en daar barst t op t moment van,en dan de prio leggen op snelheids bekeuringen ,is lekker makkelijk scoren.en daar helpt ook geen porsche tegen
 
Serieuze reactie: politie Porsches moeten we niet (meer) willen. Dát heeft pas echt veel (belasting)geld gekost. En Pon lacht zich nog steeds dood.

Even snel gerekend kosten 10 Porsches Carrera S4 bij elkaar 1 miljoen en zeshonderdzestigduizend euro.
Gedeeld door 7 miljoen belastingbetalers kom je dan nog niet op 0.25 eurocent de man.

Het kost allemaal de wereld niet....
 
Even snel gerekend kosten 10 Porsches Carrera S4 bij elkaar 1 miljoen en zeshonderdzestigduizend euro.
Gedeeld door 7 miljoen belastingbetalers kom je dan nog niet op 0.25 eurocent de man.

Het kost allemaal de wereld niet....
als t bij PON wordt gekocht, wordt dat al gauw 0,70 eurocent pp... ;)
 
Was in 2013 een marketingstunt die goed uitpakte voor Porsche.
De regering kon het toen niet maken om in die economische zware tijd een Porsche Carrera 4S aan te schaffen om de wegen veiliger te maken.

full
 
Laatst bewerkt:
Als het aan mij lag moest de politie vanaf nu op de fiets, dan kunnen ze eindelijk eens karakter ontwikkelen en is het afgelopen met die pafferige laffe automobilisten van nu die alleen iets durven als zeker weten dat ze niet kunnen verliezen.

Die fiets zou best iets mogen kosten.
 
Als het aan mij lag moest de politie vanaf nu op de fiets, dan kunnen ze eindelijk eens karakter ontwikkelen en is het afgelopen met die pafferige laffe automobilisten van nu die alleen iets durven als zeker weten dat ze niet kunnen verliezen.

Die fiets zou best iets mogen kosten.

Dan wel een elektrische fiets hé.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is, denk ik, dat een brief uit Leeuwarden weinig indruk maakt, wanneer ze je mededelen dat je 3 weken geleden ergens te hard hebt gereden (ervan uitgaand dat de boete niet schandalig hoog is).

Schat, heb jij daar toen gereden?
Nee, was ik het dan?
Nou we hebben een boete van tig euro.
Balen. Wat eten we vanavond?

Wanneer je direct aangehouden wordt en dus ook direct met je neus op de feiten wordt gedrukt, maakt dat wel iets meer indruk.
Of je nu door een Porsche wordt aangehouden, of door een Volvo.

Niet echt.

Meestal blijkt dat de staande houdende agenten een iq van sub 100 hebben en dat bevestigt voor mij weer eens te meer dat zulke stumpers geen overtuigend bewijs kunnen zijn met hun ambts'eed'.

In een digitaal tijdperk dienen gewoon beelden gemaakt te worden, laat men deze beelden zien via cjib loket en plak er daarna een filmpje achter van eenzelfde vergrijp met slechte afloop.

Men bagatelliseert vaak het gevaar van eigen gedragingen.

Sowieso achterlijk dat bij zware vergrijpen de beelden niet worden meegeleverd als je een schikkingsvoorstel krijgt en/of voor moet komen.
 
Hadden we het van het weekend toevallig ook over op het werk. Gaan ze die toko inkrimpen/opheffen terwijl je ook in de media leest dat er oa steeds meer ongelukken zijn met als oorzaak het gebruik van de mobiele telefoons achter het stuur. Dan zou je toch zeggen dat ze daar juist op zouden moeten investeren...

Die snelweg politie controleert toch niet op smartphone gebruik en links rijden..

Beter helemaal afschaffen en die paupers de PW in.
 
Als het aan mij lag moest de politie vanaf nu op de fiets, dan kunnen ze eindelijk eens karakter ontwikkelen en is het afgelopen met die pafferige laffe automobilisten van nu die alleen iets durven als zeker weten dat ze niet kunnen verliezen.

Die fiets zou best iets mogen kosten.


En dit ook, die vadsige losers durven louter achter de boom te flitsen, maar n groep Marokkanen... Hoe maar.
 
Zover ik me kan herinneren trad de Porsche-politie eigenlijk alleen op tegen echt gevaarlijk weggedrag en deden ze vooral beveiliging bij ongevallen op de snelweg.

Ik ben wel voor, al is het maar omdat ik als kleine jongen ook wel Porsche-politie wou worden
 
Even snel gerekend kosten 10 Porsches Carrera S4 bij elkaar 1 miljoen en zeshonderdzestigduizend euro.
Gedeeld door 7 miljoen belastingbetalers kom je dan nog niet op 0.25 eurocent de man.
Kan goedkoper...met tien van deze, zou de klus ook geklaard kunnen worden ;)

14xe2e1.jpg
 
Laatst bewerkt:
persoonlijk vind ik dat ze inderdaad meer op de weg moeten gaan controleren , verkeershufters gewoon meteen rijbewijs inleveren en aanmelden bij de verzekering.( zwarte lijst of premie omhoog)

de boete voor met je telefoonspelen onder het rijden mag ook gewoon een rijverbod opleveren van een paar weken, iedereen denkt dat hij heel belangrijk is en dus de telefoon moet opnemen.

daartegenover moeten ze niet zo moeilijk doen als je een paar kilometer/ uur te hard rijdt midden in de nacht op de snelweg , het aantal 2/3/4 km/u te hard bekeuringen is gewoon sneu.

ja ik ben ook weleens aan de kant gezet maar dat was dan voor te hard rijden en nooit voor hufter gedrag.

:W
Begrijp ik het goed:
1 als iemand anders een verkeersovertreding maakt, dan moet die zwaar gestraft worden
2 als jij een verkeersovertreding maakt, dan moet dat gewoon kunnen
?
 
Paar mogelijke oplossingen:
1. puntenrijbewijs voor iedereen
2. progressief verhogende bekeuringen, liefst gekoppeld aan inkomen of bezit
3. verplichte telefoonblokker/dataverkeerblokker in rijdende autos
4. elke 10 jaar opnieuw rijexamen doen, elke 5 jaar theorie-examen

Let wel: dit zou mij ook treffen.
Maar het zou het weggedrag wel verbeteren denk ik zo.
 
Even snel gerekend kosten 10 Porsches Carrera S4 bij elkaar 1 miljoen en zeshonderdzestigduizend euro.
Gedeeld door 7 miljoen belastingbetalers kom je dan nog niet op 0.25 eurocent de man.

Het kost allemaal de wereld niet....

En als je zou weten dat ze bij bosjes totalloss werden gereden én er een loods vol van stond ter vervanging van, dan loopt het best wel in de papieren. Voor een paradepaardje zegmaar :X
 
nee,geen politie meer in peperdure porsche's :N
Ik wens daar niet mede aan te betalen,de politie die krengen afraggen zie ik niet zo zitten :/

Geloof me, dat zien ze zelf ook niet zitten. Iedereen denkt daar een beetje te licht over vrees ik want in werkelijkheid was het echt geen feest om in die Porsches de weg op te moeten. Die Targa's waren altijd open, dus in weer en wind zaten die mannen onbeschermd, in de kou, wind, lawaai. Daarbij waren die krengen spijkerhard geveerd en hadden ze geen stuurbekrachtiging. Nou, rijdt daar maar eens een dag in rond...

Maar wat mij betreft moet die snelwegbrigade dus niet afgeschaft worden. Buiten het feit dat ze zich focussen op zaken waar anders weinig aandacht aan gegeven kan worden maakt het ook veel meer indruk als je direct na een zware overtreding aan de kant gezet word. Dit is veel effectiever als een dikke prent in je brievenbus na twee maanden. Verder zien de overige verkeersdeelnemers dat er wel degelijk word opgetreden. De brave mensen zullen zo gemotiveerd zijn zich verder te gedragen, de stouteriken zullen zo gemotiveerd worden zich minder te misdragen.
 
Paar mogelijke oplossingen:
1. puntenrijbewijs voor iedereen
2. progressief verhogende bekeuringen, liefst gekoppeld aan inkomen of bezit
3. verplichte telefoonblokker/dataverkeerblokker in rijdende autos
4. elke 10 jaar opnieuw rijexamen doen, elke 5 jaar theorie-examen

Let wel: dit zou mij ook treffen.
Maar het zou het weggedrag wel verbeteren denk ik zo.


Hier kan ik me eigenlijk helemaal in vinden!
 
Paar mogelijke oplossingen:
1. puntenrijbewijs voor iedereen
2. progressief verhogende bekeuringen, liefst gekoppeld aan inkomen of bezit
3. verplichte telefoonblokker/dataverkeerblokker in rijdende autos
4. elke 10 jaar opnieuw rijexamen doen, elke 5 jaar theorie-examen

Let wel: dit zou mij ook treffen.
Maar het zou het weggedrag wel verbeteren denk ik zo.
Optie 3 zie ik niet zitten, omdat mijn real time verkeersinformatie gekoppeld aan navigatie via data verbinding werkt.

En optie 4 ook niet, even netjes rijden voor het examen en daarna weer volle bak aso gedrag. Verkeers aso opnieuw examen laten doen, lijkt me nuttiger, dan pak je alleen de doelgroep en hoeven de goeden niet onder de slechten te lijden. Examens verworden in Nederland bijna standaard tot een soort melkkoe, dus nee bedankt, niet voor iedereen.
 
En optie 4 ook niet, even netjes rijden voor het examen en daarna weer volle bak aso gedrag. Verkeers aso opnieuw examen laten doen, lijkt me nuttiger, dan pak je alleen de doelgroep en hoeven de goeden niet onder de slechten te lijden. Examens verworden in Nederland bijna standaard tot een soort melkkoe, dus nee bedankt, niet voor iedereen.

Onzin. Is niks mis mee om op gezette tijden nog eens te zien of je de materie, zowel theoretisch als praktisch, onder de knie hebt. Zeker omdat er in de loop der tijd al eens wat verkeersregeltjes veranderen.

Verkeersaso's moet je gewoon (tijdelijk) hun rijbewijs afpakken.
 
...even netjes rijden voor het examen en daarna weer volle bak aso gedrag. Verkeers aso opnieuw examen laten doen, lijkt me nuttiger, dan pak je alleen de doelgroep en hoeven de goeden niet onder de slechten te lijden.

Als jij jezelf, net zo als vele andere, een goede verkeersdeelnemer vindt, moet een periodiek rijexamen toch geen enkel probleem zijn })

Zo zal iedere rijbewijs bezitter opnieuw rijexamen moeten doen, de goede slagen, de minder goede slagen na een herexamen en de aso's, rijden dan echt niet tijdens het rijexamen "eventjes netjes" :N
...en zakken enkele keren totdat ze weer wat verkeersdeelneming beschaving zijn bijgebracht, of slagen nooit meer :P
 
Laatst bewerkt:
Begrijp ik het goed:
1 als iemand anders een verkeersovertreding maakt, dan moet die zwaar gestraft worden
2 als jij een verkeersovertreding maakt, dan moet dat gewoon kunnen
?

er zou een duidelijk verschil moeten zijn tussen hufter gedrag en gewoon een overtreding , maak ik een overtreding ben ik de laatste die de schuld bij een ander legt en betaal ik deze gewoon maar vind dat ze nu teveel de nadruk leggen op snelheidsovertredingen en dan vooral die van na correctie een paar kilometer te hard als de snelweg echt leeg is. nogmaals fout is fout dus ik betaal ze ook netjes op tijd , wel zou er harder opgetreden moeten worden tegen telefoneren en kleven, agressie enz.
 
Ik weet zeker dat ik alle verkeersregels/ bordjes ook niet meer ken.

Maar ik vraag mij af wat je tegenwoordig precies geleerd wordt met rijlessen.
Als ik zie hoeveel mensen invoegen op de snelweg met een slakkengang, terwijl er niets in de weg rijd.
In elk geval alles wat mij vroeger geleerd is tijdens lessen en afrijden, daar zie ik nog maar weinig van terug.
Het rijk doet zijn best met regels en aanpassingen om te vertragen, en zelfs die gastjes achter het stuur ook.

Ik heb het niet over aso te hard rijden ofzo maar alleen over een goeie doorstroming.

Ik wil best wel een paar lessen om te zien wat het verschil is tuuse toen en nu.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan