Moet de politie terug in de Porsche?

Het is leuk om te zien hoe de vermoedelijke hardrijders op de snelheidscontroles kakken en het nut er van in twijfel trekken.

Het gaat er juist om dat die bekeuringen voor enkele km te hard niet logisch zijn, terwijl de helft van de medeweggebruiker zit te Appen, met lippenstift bezig is, op de op dat moment verkeerde baan rijd, etc,etc.
Dat spoort niet.
 
Het nederlandse volk bestaat uit het overgrote deel uit bange moderne hypocrieten neuroten met kudde gedrag. Bang om uit de comfort zone te treden en alles het liefst voorgeschoteld krijgen. Vinden dat je overal recht op hebt en zo kapitalistisch als de pest. Dit heeft geresulteerd in het regeltjes land van nu en ook daar wordt over geklaagd en gediscussieerd over hoe die regeltjes moeten worden toegepast. Maar wel zonder dat het jezelf als individu geld,tijd of privacy kost. Echt onmogelijk. Wat willen we nou. Alles gecontroleerd en bepaald? Een toekomst van zelfrijdende autos en zelf denkende technologie zodat we afgestompd vervoerd kunnen worden naar onze baan waar we de hele dag op een paar toetsen zitten te tikken zodat we onze collectieve bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij Of vrijheid om zelf te beslissen, te denken en te handelen en genoegen nemen met het feit dat er nou eenmaal hufters, snelheids overtreders en bellende of appende bestuurders bestaan en mensen nou eenmaal fouten maken of domme dingen doen. Ok dit geeft risicos. Eens. Maar risico hoort bij het leven en maakt het ook waard om te leven. Nog even en wordt alles bepaald. Iedereen als een soort robot door het leven. Hoeft niemand zich ooit nog ergens druk over te maken. Fijn. Een beetje meer risico aceptatie en daar naar handelen naar eigen inzicht zou al een hoop oplossen. Maakt iemand een fout. Tsja jammer pech. Vroeger schoot je de beer zodat je kon eten of de beer at jou op. En dat was al bekend voordat je de beer zocht. Zaak dus beter als de beer te zijn. Zelf creeren van veiligheid inplaats van afhankelijk te zijn van gereguleerde risico beperking houd je brein scherp. Dan laat je die telefoon ook wel liggen want anders ben je zo verslonden. Mensen die dat niet aankunnen nemen zo vanzelf de trein wel. Kan je je daar mooi druk maken om een plekje want wat zal die trein vol zitten zeg! Regels en controle leveren in overdaad meer gevaar op omdat het nadenken wordt weggenomen wat weer voor meer regels zorgt enz enz. Nu is iedereen bezig elkaar te verwijten dat de honderden regeltjes niet worden onthouden. Al dat verspilde denkvermogen!
 
Wat zal jij het druk hebben met denken.

Wat je echter nooit mag vergeten is dat zodra je gaat deelnemen aan het verkeer, dan neem je niet alleen verantwoording voor jezelf en degenen die met je meerijden, maar ook over degenen die op dezelfde weg rijden en ook graag weer thuis willen komen.

Als ik bij iemand in een auto zit en de bestuurder pakt zijn telefoon om te appen of te sms-en, dan trek ik dat ding uit zijn handen en krijgt hij hem niet eerder terug als wanneer we stil staan.

Geen gein met mijn.
 
Druk met denken. Ja gelukkig wel. Tuurlijk moet je rekening houden met anderen. Lijkt me niet meer dan gewoon. Heb ook nooit gezegd van niet. En dat laatste ben ik het met eens. Zo creeer je dus je eigen veiligheid en die van anderen.
 
En wat doe je met degen die geen rekening met anderen houden ? Juist die haal je uit het verkeer. Werkt het meermaals beboeten niet, dan strengere maatregelen. Er zijn helaas teveel mensen die zichzelf niet kunnen reguleren.
 
Het nederlandse volk bestaat uit het overgrote deel uit bange moderne hypocrieten neuroten met kudde gedrag. Bang om uit de comfort zone te treden en alles het liefst voorgeschoteld krijgen. Vinden dat je overal recht op hebt en zo kapitalistisch als de pest. Dit heeft geresulteerd in het regeltjes land van nu en ook daar wordt over geklaagd en gediscussieerd over hoe die regeltjes moeten worden toegepast. Maar wel zonder dat het jezelf als individu geld,tijd of privacy kost. Echt onmogelijk. Wat willen we nou. Alles gecontroleerd en bepaald? Een toekomst van zelfrijdende autos en zelf denkende technologie zodat we afgestompd vervoerd kunnen worden naar onze baan waar we de hele dag op een paar toetsen zitten te tikken zodat we onze collectieve bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij Of vrijheid om zelf te beslissen, te denken en te handelen en genoegen nemen met het feit dat er nou eenmaal hufters, snelheids overtreders en bellende of appende bestuurders bestaan en mensen nou eenmaal fouten maken of domme dingen doen. Ok dit geeft risicos. Eens. Maar risico hoort bij het leven en maakt het ook waard om te leven. Nog even en wordt alles bepaald. Iedereen als een soort robot door het leven. Hoeft niemand zich ooit nog ergens druk over te maken. Fijn. Een beetje meer risico aceptatie en daar naar handelen naar eigen inzicht zou al een hoop oplossen. Maakt iemand een fout. Tsja jammer pech. Vroeger schoot je de beer zodat je kon eten of de beer at jou op. En dat was al bekend voordat je de beer zocht. Zaak dus beter als de beer te zijn. Zelf creeren van veiligheid inplaats van afhankelijk te zijn van gereguleerde risico beperking houd je brein scherp. Dan laat je die telefoon ook wel liggen want anders ben je zo verslonden. Mensen die dat niet aankunnen nemen zo vanzelf de trein wel. Kan je je daar mooi druk maken om een plekje want wat zal die trein vol zitten zeg! Regels en controle leveren in overdaad meer gevaar op omdat het nadenken wordt weggenomen wat weer voor meer regels zorgt enz enz. Nu is iedereen bezig elkaar te verwijten dat de honderden regeltjes niet worden onthouden. Al dat verspilde denkvermogen!

USB-big-font-b-Enter-b-font-font-b-key-b-font-Desktop-Foam-Pillow-Office.jpg


berneydidnotread.gif
 
Verkeershufters hun gang laten gaan, maar wanneer ik keurig rijd en MF promoot met een kentekenstickerje word ik langs de kant gezet. Had weer net de verkeerde te pakken :+
 
Ik denk dat politie de meerkosten die men aan een Porsche spendeert (tov van bijvoorbeeld een Touran / Golf) beter kan investeren in opleiding, de juiste taakstelling en het verbeteren van de resultaten (bijvoorbeeld de mate waarin ze criminele vergrijpen oplossen) zodat ze weer aanzien krijgen in Nederland. Dat is win win voor politie en burger. Met het kopen van "speeltjes" realiseer je dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Die Porsche hoeft van mij ook niet, onhandige en dure auto, maar het ging over het opheffen van de speciale eenheid die met onopvallende auto's op hufters jaagt.

De vraag is of dat nou een probleem is of niet. Persoonlijk denk ik dat we er weinig of niets van merken of ze nou wel of niet actief zijn. Maar ik heb soms ongelijk, moeilijk om toe te geven, maar helaas is het niet anders.
 
Die Porsche hoeft van mij ook niet, onhandige en dure auto, maar het ging over het opheffen van de speciale eenheid die met onopvallende auto's op hufters jaagt.

De vraag is of dat nou een probleem is of niet. Persoonlijk denk ik dat we er weinig of niets van merken of ze nou wel of niet actief zijn. Maar ik heb soms ongelijk, moeilijk om toe te geven, maar helaas is het niet anders.

Die paar auto's in het veld doen weinig. Denk dat we meer baat hebben bij een betrokken maatschappij. Niet denken, een ander belt wel, maar zelf bellen met 112 oid.

Ik zit zelf veel op de weg en als ik een verkeershufter tegenkom bel ik 112. Dat werkt echter onvoldoende.
Signalement van de auto heb ik altijd: merk, type, kleur.. land van registratie (kenteken) maar kan doorgaans niet de cijfers/letters noteren/onthouden/lezen van de plaat zelf.
Daar doen ze dan bij 112 niks mee. Ze willen kentekens hebben. Kan ik me iets bij voorstellen als het Nederlanderse kentekens zijn maar ik heb ook al eens exotische gevallen doorgeven en daar doen ze dan ook niks mee. Voorbeeldje: Op de ring Eindhoven een knalgele Renault Megane met pikzwarte ramen en Frans kenteken. Reactie 112: "sorry maar we moeten een kenteken hebben". Hoeveel van die auto's rijden er rond op de ring ??? Dat snap ik dan niet.
 
Laatst bewerkt:
Daar kan de dashcam mogelijk wat betekenen. Ik heb geen problemen met mensen die af en toe even flink te hard rijden, zie ik het grote gevaar niet van, maar ik heb wel een flink probleem met hufters die een groot gevaar vormen voor andere weggebruikers.
 
Laatst bewerkt:
Die paar auto's in het veld doen weinig.


Nou dan doen we er toch meer dan een paar. Denk als je 50 onopvallende auto's full time over de NL'se wegen laat rijden en verkeershufters laat bekeuren het heeeeeeel snel veiliger wordt.

Reken maar dat dat via forums en op verjaardagen als een lopend vuurtje gaat.

En wat de Telegraaf deed, op viaducten gaan staan en niet handsfree bellers een bon geven werkt volgens mij prima.

Na 3 bonnen in een week ga je wel een keer nadenken.

Laat hij maar blij zijn dat het stemrecht niet gekoppeld is aan intelligentie. Hij zou nooit weer mogen stemmen. :+

Maar Paul, hoe wil je bestraffing dan eerlijk maken?

Frank,

Als we al willen nivelleren in dit land dan doen we dat één keer, nl via de inkomstenbelasting.

Daarna gelijke monniken, gelijke kappen. Of moet ik ook met mijn loonstrookje naar de bakker en slager. Waar stopt het?

En het klinkt misschien bot maar NL is al 1 van de landen waar de inkomensverschillen al het kleinst zijn. Toen mijn vrienden in de kroeg zaten aan het bier/joint was ik aan het studeren of aan het werk om mijn privéopleiding te betalen. Nu ik een goede baan en dito salaris heb, willen ze "eerlijk" delen.

Dacht het niet.


@pegaso-rider,

Een minimaal IQ om te mogen stemmen lijkt me een goede. Die komt ook op mijn lijstje. :+
 
Ik heb een heel aardig IQ en mijn freule nog veel aardiger, rond 150. Mogen wij dan drie keer stemmen?
 
Ongeacht of het zin heeft / had of niet, het verdwijnen van die "taskforce" betekent het verdwijnen van een groepje mensen die een soort opvoedkundige taak op de weg hadden. Met deze actie wordt m.i nog meer benadrukt dat je "het recht om een verkeers-hufter te zijn" kan kopen bij het CJIB.

En wie gaat b.v nu die lulletjes treiteren die (LEGAAL)over iedere parkeerplaats scheuren om 60 meter file te ontwijken?
 
Ongeacht of het zin heeft / had of niet, het verdwijnen van die "taskforce" betekent het verdwijnen van een groepje mensen die een soort opvoedkundige taak op de weg hadden. Met deze actie wordt m.i nog meer benadrukt dat je "het recht om een verkeers-hufter te zijn" kan kopen bij het CJIB.

Ja inderdaad, dan kunnen ze door gaan tot ze in de recidieve regeling vallen
 
Verkeershufters hun gang laten gaan, maar wanneer ik keurig rijd en MF promoot met een kentekenstickerje word ik langs de kant gezet. Had weer net de verkeerde te pakken :+
Echt joh, zijn er nog agenten die daar moeilijk over doen? :? Ik heb bijna 15 jaar met stickertje gereden op de ZX-6R, echt nog nooit aan de kant gezet ervoor. Ook geen opmerking als ik aan de kant ging voor iets anders, zelfs niet bij die ene agent wiens 'handen jeuken om een boete te schrijven', nadat hij me niet had kunnen klokken bij het nogal enthousiast een (lege) snelwegbocht nemen een paar maanden terug. :]

Ongeacht of het zin heeft / had of niet, het verdwijnen van die "taskforce" betekent het verdwijnen van een groepje mensen die een soort opvoedkundige taak op de weg hadden. Met deze actie wordt m.i nog meer benadrukt dat je "het recht om een verkeers-hufter te zijn" kan kopen bij het CJIB.
Eens, de pakkans voor agressief gedrag is al vele malen kleiner dan voor een kleine snelheidsovertreding op de snelweg, dat wordt nu alleen nog minder. En dat terwijl de gevolgen veel ernstiger kunnen zijn. En een boete na een paar weken doet echt een heel stuk minder dan je gedrag direct na het gebeurd is eens uit een ander perspectief zien.

En wie gaat b.v nu die lulletjes treiteren die (LEGAAL)over iedere parkeerplaats scheuren om 60 meter file te ontwijken?
Bij de A50 richting zuiden, vlak voor de A15 hebben ze dat best leuk opgelost. Je mag daar 30 over de parkeerplaats. Dat doet bijna niemand die zo een file wilt vermijden en soms controleren ze daar ook op, dus dan ben je alsnog de pineut. En om de zoveel tijd eens een alcoholcontrole met nét wat te weinig agenten voor een vlotte doorstroming haalt de vaart er ook wel lekker uit. })
 
Echt joh, zijn er nog agenten die daar moeilijk over doen? :? Ik heb bijna 15 jaar met stickertje gereden op de ZX-6R, echt nog nooit aan de kant gezet ervoor. Ook geen opmerking als ik aan de kant ging voor iets anders, zelfs niet bij die ene agent wiens 'handen jeuken om een boete te schrijven', nadat hij me niet had kunnen klokken bij het nogal enthousiast een (lege) snelwegbocht nemen een paar maanden terug. :]

15 jaar :o Ik had de sticker er in de avond opgeplakt, de dag erna moest hij er alweer af. Was kort maar krachtig :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan