moet een vizier op de helm blijven bij een ongeval ?

boytje

Die hard MF'er
14 sep 2008
963
200
Noord Holland
ik heb een ongeval gehad, ben geschept door een koekblik . -O- bij de klap is m'n vizier van de helm gesprongen .

nou mijn vraag hoort dat zo of had ie moeten blijven zitten :? het was een helm van het merk shoei

gr
 
Ben je met je helm ook daadwerkelijk ergens tegenaan gekomen of is er verder geen fysieke schade aan de helm. Heb zelf een high sider gehad en belande op mijn helm (XR1000). Rechts was het scharnier mechanisme echt gebroken en zat de helm alleen links dus nog vast.
 
mechanisme en alles is nog heel had een raid II ik heb geen idee hoe ik terecht ben gekomen bij het eerst contact verbrijzelde m'n bovenbeen en ben ik out gegaan.
maar vind raar dat ie er af is gegaan niet echt safe dacht ik .
 
maar vind raar dat ie er af is gegaan niet echt safe dacht ik .

Het is toch echt de schaal die je hoofd moet beschermen, daar draagt dat dunne viziertje echt niks aan bij... met al die snelwisselsystemen tegenwoordig om te kunnen wisselen tussen normaal/geblindeerd vizier vind ik het wel logisch dat ie daar losschiet. Losschieten is ok, versplinteren niet.
 
ik heb een ongeval gehad, ben geschept door een koekblik . -O- bij de klap is m'n vizier van de helm gesprongen .

nou mijn vraag hoort dat zo of had ie moeten blijven zitten :? het was een helm van het merk shoei

gr

Alles kan kapot natuurlijk. Beetje zoals: er is een vrachtwagen over mijn helm gereden en nu is hij in 2en, dat mag toch helemaal niet kunnen?!
 
Ik heb 't oude vizier van mn HJC proberen te mollen door dubbel vouwen en vol gewicht erop... gebeurde niks.
 
okey na de schaal is perfect had weel een hersenschudding maar daar is het bij gebleven en stuk been maar kan de helm niets mee he . maar idd is het met dat klik systeem te begrijpen dat het los is gegaan. had alleen het idee dat je met de val iets in je gezicht zou kunnen krijgen. je vizier zal niet gauw versplinteren hij kan ook tegen steen slag .
 
Ik heb 't oude vizier van mn HJC proberen te mollen door dubbel vouwen en vol gewicht erop... gebeurde niks.


Ik heb dat geprobeerd met mijn Nolan. Met een hamer een paar keer voluit op het vizier geslagen. Wel een paar krassen en een deukje en uiteindelijk kwam hij los maar ging niet echt kapot.
 
Je bovenbeen is verbrijzeld en jij maakt je druk over je vizier? -O-

tja over een half jaar is dat wel weer beterder hoop ik maar goed, moet een nieuwe helm want wil dan toch weer motor rijden! en nou weet ik niet of het hoord dat het vizier er af gaat met een ongeval hoord hij nou echt te blijven zitten dan gaat mijn keus naar een ander merk helm. deze helm heb wel erger verkomen hoor en ik was erg blij dat ik m'n volledige pak aan had . dat wil ook nog wel eens voorkomen van niet.

dus het gaat me erom dat als ik weer naar een motorshop kan of ik dan weer een shoei neem of niet.
 
Ik heb dat geprobeerd met mijn Nolan. Met een hamer een paar keer voluit op het vizier geslagen. Wel een paar krassen en een deukje en uiteindelijk kwam hij los maar ging niet echt kapot.
Off topic van mij, maar net zoals die oude kuipdelen die ik wel even dacht te dumpen in de afvalbak. Beuken met die oversized hamer en niks gebeuren. _O-

SZRkappies.jpg
 
Vizier moet erop blijven zitten, anders ben je in overtreding. Krijg je nog een boete ook! :+ Hmm, vrijdag is al voorbij...

Anyway, sterkte met de afhandeling van je ongeluk!
 
tja over een half jaar is dat wel weer beterder hoop ik maar goed, moet een nieuwe helm want wil dan toch weer motor rijden! en nou weet ik niet of het hoord dat het vizier er af gaat met een ongeval hoord hij nou echt te blijven zitten dan gaat mijn keus naar een ander merk helm. deze helm heb wel erger verkomen hoor en ik was erg blij dat ik m'n volledige pak aan had . dat wil ook nog wel eens voorkomen van niet.

dus het gaat me erom dat als ik weer naar een motorshop kan of ik dan weer een shoei neem of niet.

Kan met iedere helm gebeuren :Y ,zelf op het circuit zie je coureurs wel eens met een los hangend visier lopen na een crash.(en neem maar aan dat die het beste hebbben wat je voor geld kunt kopen).
Shoei is 1 v/d beste merken die je kunt kopen,de enige manier om te zorgen dat je,je visier niet losschiet,is om er geen op je helm te plaatsen(maar dat is ook weer zo lastig ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan