Moet het snel ??

Moet het snel... ligt eraan ik heb naast mijn cbr600fx een scv100 lead 100cc 4takt scootertje voor de kleine stukkies in het dorp en naar m'n werk (vlakbij) ideaal vervoer zo'n ding op de korte afstand, je draait heel erg kort met die kleine wieltjes.
Maar ik had die scooter nooit gekocht als ik geen snelle motor had want ik wil toch afentoe ff die kick van dat weg knallen hebben met de cbr,maar met die kut scooter heb ik eigenlijk stiekum ook best wel lol.. ik maak er met dat ding een sport van om toch zo hard mogelijk door een bocht te knallen hehe nog effies en m'n middenbok valt er onderuit die gaat nogal eens met een hoop kabaal langs de weg.
 
145 kmph is niks mis mee, maar op de snelweg wil ik vlot kunnen inhalen. Enneuhh als je een brommert koopt die 200, 300 kan wil je dat ook minimaal 1 keer gereden hebben.

Maar vertel eens, als je op zo'n Dragstar 145 kmph rijdt krijg je dan geen heeele laaange armen? (idd ik heb geen chopper ervaring)


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
Ech nie! over 5,5 maand heb ik 2 jaar 25 Kw gereden en mag ik vol vermogen, tralalalalala. voor je gaat roepen om bewijs, heb geen zin om mijn RBW in te scannen, maar daar staat het op. Snapt echt niemand die 25 Kw regel?

Als je voor je 21e je RBW haalt,moet je zowiezo 25Kw rijden, dit kan je 2 jaar doen en dan mag je automatisch vol vermogen.
als je het bijvoorbeeld op je 20e haalt, dan hoef je maar een jaar, en kan je na dat jaar overnieuw examen doen op een zware (wat vaak dezelfde is, maar dan zonder begrenzing) motor.

Zoals ik, had mijn motor en RBW op mijn 18e, moet dus 25Kw rijden, tot op die datum over 2 jaar, wat 18 Maart 2005 is

Thank joe

oke ik snap hem al :+
 
Snelheid is inderdaad niet belangrijk, maar koppel en acceleratievermogen wel. :9

Bij een motor met een topsnelheid van 145 is het acceleratievermogen bij 110 slecht, wat betekent dat een inhaalmanoeuvre op de A10 misschien nog wel gaat, maar een inhaalmanoevre op de A2 wordt al lastig, helemaal buiten de spits.
Ik heb vroeger wel op een 200cc Vespa naar Amersfoort gependeld, maar om nou te zeggen dat dat fijn was... :Z

Rij je daarentegen voornamelijk provinciale wegen dan is een cruiser met een top van 145 best okee. :]

Mijn eigen motor heeft behoorlijk veel koppel en acceleratievermogen, maar een top van slechts 195. :P
 
Het moet niet snel, maar het liefst wel.
Soms mis ik doortrekken van mijn oude racer wel, die stopte er tenminste niet mee bij 140-150.
Maar het plezier dat ik ervoor terug heb gekregen, maakte de overstap meer dan waard. Ik zorg alleen dat ik niet meer op snelwegen kom.
 
Na een tijdje hier op het forum wat dingen gelezen te hebben valt het me op dat veel mensen vinden dat bijvoorbeeld een dragstar xvs650 te langzaam gaat met "maar" 145 kmph. Ligt het aan mij of zijn er meer mensen die het niet zoveel boeit omdat je toch nie harder mag in nederland ?

( ja ja ik ben ene heuse moraal ridder op een metalen paard :) )

Nix mis met een 650 Drag hoor. Voor het haantje dat compensatie zoekt voor jeweetwel:-) is het natuurlijk niets. En in dit kippenhok barst het van de haantjes ...w ent wel :-)
Zolang jij bijvoorbeeld bij de verkeerslichten een stuk vlotter wegkomt dan auto's geniet je volop van de voordelen van een motor. Bijkomend voordeeltje is dat je je cruiser in tegenstelling tot die pk-monsters veel minder snel afschrijft. Ook is-ie een stuk vriendelijker in onderhoud.

Have fun!
:]
 
145 kmph is niks mis mee, maar op de snelweg wil ik vlot kunnen inhalen. Enneuhh als je een brommert koopt die 200, 300 kan wil je dat ook minimaal 1 keer gereden hebben.

Maar vertel eens, als je op zo'n Dragstar 145 kmph rijdt krijg je dan geen heeele laaange armen? (idd ik heb geen chopper ervaring)


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)

Neej ik wil er een windscherm op... is misschien een beetje oudbollig maar aan de andere kant kan je wel makkelijker wat sneller gaan en je hebt minder last van lange armen :]
 
ff denken, wanneer kom ik nu boven de 145 uit? Zelden. Zou ik tevreden zijn met een motor die vlot door blijft trekken tot, zeg, 150 en er dan mee ophoud? Jazeker.

Alleen vaak laat het acceleratievermogen boven de, zeg, 100km/u van een motor met een top van 145 te wensen over. Als dat niet het geval is bij jouw brommer, dan is 145km/u wel genoeg. De mijne haalt ongeveer 230km/u. Dat was leuk om eenmaal te proberen (in Dld), maar verder geen nuttige top.

Wat betreft dat 'meekomen' met het verkeer: juist 's avonds op een rustige snelweg kun je makkelijk 100 gaan rijden zonder in de problemen te komen. De snelleren halen wel in. Doen ze ook wel als ik 120-130 rijd. En vanwege de rustige snelweg kan dat ook makkelijk.
 
Top van de mijne is 210
Maar 99% van de km laat ik me meeglijden met de verkeersflow, lekker rustig relax (en ook wa veiliger). Uitzonderlijk op een verlaten stukje weg es wa de motor "kietelen" ...
Al zal het wel meer kietelen op een hayabusa aan 310 per uur
:z
 
Ik zou gen motor willen hebben die maar 145 kan, ik krijg een kick van het vlotjes door het verkeer heen manoevreren. Zeker het hard rijden op b wegen vind ik erg leuk, omdat je daar vaak lekkere bochten in heb zitten die om een knee down vragen hehehe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan