Moet het snel ??

Juulz

MF'er
28 sep 2004
194
0
Hilversum
Na een tijdje hier op het forum wat dingen gelezen te hebben valt het me op dat veel mensen vinden dat bijvoorbeeld een dragstar xvs650 te langzaam gaat met "maar" 145 kmph. Ligt het aan mij of zijn er meer mensen die het niet zoveel boeit omdat je toch nie harder mag in nederland ?

( ja ja ik ben ene heuse moraal ridder op een metalen paard :) )
 
nee het (het rijden) hoeft niet snel, maar hij (de motor) moet dat wel kunnen. persoonlijk vind ik een top van 145 km/u idd te langzaam. ik zou ook niet in een auto gaan rijden die maar 145 kan.

stel dat je met je motor netjes 120 rijdt en in een situatie komt waarbij je jezelf maar het beste uit kan accelereren. nou dat zal dan vast goed gaan met die 20 km's per uur die je nog extra hebt.

of gewoon meerrijden met het verkeer. bijvoorbeeld 's avonds op een lege snelweg is 140 m.i. heus wel verantwoord. ik wil beperkt worden door wat ik wil en kan, niet door wat mijn motor kan.
 
Mijne gaat ook maar 145 maar krijg nooit reacties. En ik vind ook dat je hier niet veel hebt aan bv een F4...maar waar heb je dat nou wel (op het circuit :P )
 
Dit soort top-snelheden is desastreus voor het aantal geposte onzin-bezwaarschriften op dit forum })

Verder: Een hogere topsnelheid dan toegestaan of "nodig" betekent dat je wel meestal wat vlotter op die toegestane en gewenste snelheid zit en/of wat reserve hebt met inhalen. Ook belast je de motor relatief minder. Maar ben het met je dat een top van 200 of (veel) hoger dit soort argumenten niet echt rechtvaardigen.

Verder hangt topsnelheid ook van het soort motor af: Ik was ooit volmaakt tevreden met een top van 125 op mijn Yamaha XT500 (off-road) en redelijk gefrustreerd met 160 op een BMW R80RT (toerfiets met dikke kuip). Ik denk dat 145 prima past bij een cruiser.
 
Laatst bewerkt:
mijne kan ook 'maar' 160. net genoeg 8-)

140 is idd redelijk matig zeker op de snelweg, af en toe moet je toch eens iets inhalen en dan rij je makkelijk even 140, althans ik toch.

greetz
 
nog 5,5 maand 25Kw

volgens mij is je onderschrift verkeerd. Over 5.5 maand ben je nog geen 21..
voor jou nog 1 jaar 25Kw..


----------------------------------------------------
niet hard maar accelereren, niet 30 door de bocht.. het liefst zo hard ( en veilig) mogelijk. Want je wilt de G-krachten op je lijfje voelen!
}) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) })
 
Ik heb ook zo'n hok Dragstar gehad de eerste 5½ maand na het behalen van m'n rijbewijs. Daarna heb ik em snel weg gedaan en een snellere en vooral sportievere V-twin gekocht. Het was een prima opstap, maar al snel veels te tam... :P

Maar goed, als jij er tevreden mee bent is het natuurlijk prima. Want het is jouw motor en jij moet er op rijden... ;)
 
de mijne houd bij twee honderd er nog niet mee op maar of het dan nog een lekker gevoel is dat is een tweede.
hard rijden voelt wel lekker maar wat is hard rijden .
hard op je plaat gaan en er niks aan overhouden dat is stijl.
 
Ik vind het een beetje brommerpraat...zo van, hoe hard gaat jouwe? nou das ook nie snel... :+
Ik rij dus ook XT en bij 120 waai je er practisch vanaf...het gaat vooral om het zeer snel weg zijn ;)
 
volgens mij is je onderschrift verkeerd. Over 5.5 maand ben je nog geen 21..
voor jou nog 1 jaar 25Kw..

Ech nie! over 5,5 maand heb ik 2 jaar 25 Kw gereden en mag ik vol vermogen, tralalalalala. voor je gaat roepen om bewijs, heb geen zin om mijn RBW in te scannen, maar daar staat het op. Snapt echt niemand die 25 Kw regel?

Als je voor je 21e je RBW haalt,moet je zowiezo 25Kw rijden, dit kan je 2 jaar doen en dan mag je automatisch vol vermogen.
als je het bijvoorbeeld op je 20e haalt, dan hoef je maar een jaar, en kan je na dat jaar overnieuw examen doen op een zware (wat vaak dezelfde is, maar dan zonder begrenzing) motor.

Zoals ik, had mijn motor en RBW op mijn 18e, moet dus 25Kw rijden, tot op die datum over 2 jaar, wat 18 Maart 2005 is

Thank joe
 
Na een tijdje hier op het forum wat dingen gelezen te hebben valt het me op dat veel mensen vinden dat bijvoorbeeld een dragstar xvs650 te langzaam gaat met "maar" 145 kmph. Ligt het aan mij of zijn er meer mensen die het niet zoveel boeit omdat je toch nie harder mag in nederland ?

( ja ja ik ben ene heuse moraal ridder op een metalen paard :) )

juulz ik zou zeggen haal de zijwielen vd dragstar xvs650 en probeer t eens })

maar ff serieus. snel gaan is gaaf en boven de 200 geeft het een kick, althans mij 8-)
 
Nou, mijn top ligt op ongeveer 180 km/u en dat vind ik wel ok. Ik vind het essentieel dat een motor normaal mee kan komen op de snelweg en een top van 145km/u voldoet daat niet aan vind ik....

als ik snachts rij wil ik wel fatsoenlijk 140 kunnen en daar niet langzaam naar toe kruipen...

Maarja, een motor die op de snelweg normaal meekomt is natuurlijk zo gevonden. Bijna alle motoren kunnen dat. Dus ik denk dat snelheid me verder niet superinteresseert denk ik.
 
Nog nooit een tunneltje in gedoken met 100 en er uit met minimaal het 3voudige?!

O-)

Maar moeten ..nee,kunnen, mogen en af en toe kijken of ie nog wil toppen..JA!

:P
 
Ech nie! over 5,5 maand heb ik 2 jaar 25 Kw gereden en mag ik vol vermogen, tralalalalala. voor je gaat roepen om bewijs, heb geen zin om mijn RBW in te scannen, maar daar staat het op. Snapt echt niemand die 25 Kw regel?

Als je voor je 21e je RBW haalt,moet je zowiezo 25Kw rijden, dit kan je 2 jaar doen en dan mag je automatisch vol vermogen.
als je het bijvoorbeeld op je 20e haalt, dan hoef je maar een jaar, en kan je na dat jaar overnieuw examen doen op een zware (wat vaak dezelfde is, maar dan zonder begrenzing) motor.

Zoals ik, had mijn motor en RBW op mijn 18e, moet dus 25Kw rijden, tot op die datum over 2 jaar, wat 18 Maart 2005 is

Thank joe
full

Zit in hetzelfde schuitje. Mag over 3,5 maand alles rijden :] ben dan ook nog geen 21 *D .
 
beetje raar dat veel mensen die het wel aangaat niet eens weten wat de regels zijn....

nou moet ik zeggen dat ze vaak wel een beetje aan de vage kant zijn maar toch
 
Terug
Bovenaan Onderaan