Moet ik die rsv mille 04 met schade kopen?

trigger

Die hard MF'er
26 okt 2002
409
0
sevenum
Een goedenavond ;)

Motor net verkocht...dacht ermee te stoppen vanwege aanschaf stationwagen voor vrouw en kids....maar bepaalde motor op internet gaf me weer de spreekwoordelijke kriebels.
Nu heb ik altijd al van zo'n mille 04 gedroomd, maar hij was financieel niet te behappen voor me... Daarbij heb ik altijd vrij jonge puntgave fietsen gehad zonder ook maar een krasje of plek...
De mille heeft schade, maar de prijs is dan ook scherp.
Van de ene kant voel ik er veel voor...van de andere kant ben ik geen man die schadefietsen koopt.En de schade is vrij 'gering'...vraag me dan ook af waarom die fiets wegging...

Maar goed.

De schade zou zijn ontstaan door het omvallen van de fiets bij stapvoets rijden.
De schade is:
- rechterzijkap
- rechterkapje op kuip
- uitlaat rechts ( BOS )
- stickerwerk linkerzijde, onder.
- spiegel rechts
- schade op buddy ( met opstappen laars gestoten ).

De motor heeft 7400 km gelopen in 3 mnd tijd, hetgeen vrij veel is.
Ziet er ook niet echt verzorgd uit maar wat S100 doet wonderen ;)

Zijn er binnenkort grote dingen te verwachten?
( ketting, tandwielen etc.. )
Ik heb daar zo geen zicht op.

Ik hoop dat iemand me helpen kan :} :} :} want ik slaap en gvd slecht van.

Als je op marktplaats even zoekt naar Mille en dan "Aangeboden: RSV MILLE R grijs/antraciet 2004 Superprijs!" aanklikt zie je de ad.

motorgroeten
Trigger
 
Gewoon doen... als er voor de rest niks mis is met die motor, dan is er toch niks aan de hand ? Aprillia heeft vast wel 2 jaar fabrieksgarantie, net zoals alle andere merken :)

Als het alleen maar kuipschade is, waarom zou je het niet doen ? Kan je van de winter er ook nog andere kuipen op knutselen :)


[me]Flow wil ook zoiets doen, alleen dan met een 600cc fiets 8-) [/me]
 
Vraag je eens af waarom hij voor die prijs verkocht wordt?
Nieuwe motor=all-risk verzekerd neem ik aan?
Heeft schade opgelopen en met geld wat de verzekering uit gaat keren kan de eigenaar weer een nieuwe bestellen neem ik aan?
Dus is mijn vraag heel simpel, zit er niet gewoon stiekem voor een duizend of 4 schade op?
 
Vraag je eens af waarom hij voor die prijs verkocht wordt?
Nieuwe motor=all-risk verzekerd neem ik aan?
Heeft schade opgelopen en met geld wat de verzekering uit gaat keren kan de eigenaar weer een nieuwe bestellen neem ik aan?
Dus is mijn vraag heel simpel, zit er niet gewoon stiekem voor een duizend of 4 schade op?
Misschien heeft de eigenaar geen zin in een 'schademotor'.

kan me er wel iets bij voorstellen. heb je net 3 maanden je motor, ga je op je bek.. tja. dan kun je hem met schade verkopen, er iets bijleggen en weer wat nieuws kopen. is niet zo vreemd toch?

wel vind ik dat je aardig moet doortuffen om in 3 maanden 7000km op de teller te krijgen. zo'n mille is nou niet direct een tourbuffel of een woon-werk fiets. maargoed.
 
Nou die kerel heeft meerdere motoren met lichte schade die hij vervolgens doorverkoopt...tis toch een handelaar

mvg
Trigger
 
Een goedenavond ;)

Motor net verkocht...dacht ermee te stoppen vanwege aanschaf stationwagen voor vrouw en kids....maar bepaalde motor op internet gaf me weer de spreekwoordelijke kriebels.
Nu heb ik altijd al van zo'n mille 04 gedroomd, maar hij was financieel niet te behappen voor me... Daarbij heb ik altijd vrij jonge puntgave fietsen gehad motorgroeten
Trigger

Hello
Als je net zo veel verstand heb van motoren als ik heb is dat niet veel... wat ik dan altijd doe is een keurmeester langs laten komen kost je zo'n 150euro en je krijgt een goede indruk van de motor. Je kan hem ook de compressie laten meten dan krijg je een indruk van het blok. Als de handelaar niet wilt mee werken dan ga je gewoon een proefrit maken van zo’n 2 uur.... en onderweg laat je de motor per ongeluk keuren O-) Mail eventjes voor meer info want ik heb nou al genoeg de website van deze keurmeester op dit forum rond gestrooid. Heb nu geen zin meer om reclame te maken voor deze beste man. Maar via de mailt stuur ik wel eventjes het URL-etje als je wilt :)
 
Dan moet de schade veel groter zijn dan een paar honderd euro........een kras op het frame of een beschadigde achterbrug bijvoorbeeld, anders is die prijs onmogelijk.
 
Dan moet de schade veel groter zijn dan een paar honderd euro........een kras op het frame of een beschadigde achterbrug bijvoorbeeld, anders is die prijs onmogelijk.

Kijk daar zit ik nu ook mee in mijn maag...
Heb ik op de man af gevraagd. Hij zei dat hij een paar fietsen had opgekocht en niet echt goed kwijt kon. Daarom in prijs gezakt en wat ook meespeelt is dat ik niets in te ruilen heb.

Een aardige kerel trouwens, ene Buining uit Assen.

Pfffff........wordt weer een slapeloze nacht
 
Hello
Als je net zo veel verstand heb van motoren als ik heb is dat niet veel... wat ik dan altijd doe is een keurmeester langs laten komen kost je zo'n 150euro en je krijgt een goede indruk van de motor. Je kan hem ook de compressie laten meten dan krijg je een indruk van het blok. Als de handelaar niet wilt mee werken dan ga je gewoon een proefrit maken van zo’n 2 uur.... en onderweg laat je de motor per ongeluk keuren O-) Mail eventjes voor meer info want ik heb nou al genoeg de website van deze keurmeester op dit forum rond gestrooid. Heb nu geen zin meer om reclame te maken voor deze beste man. Maar via de mailt stuur ik wel eventjes het URL-etje als je wilt :)

Ey Bear,

De tip is prima...want technisch ben ik ook niets...maar ik moet (?) uiterlijk morgen beslissen...En als ik ergens een hekel aan heb is het beslissen onder druk.

groeten
Trigger
 
Op Ales was iemand met een grijze 2004 RSV onderuit gegaan, hij had alleen schade aan de rechterzijde. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar zoveel Milles zijn er niet. Hoe zien de banden eruit? Alsof ermee op het circuit is gereden?

Heeft de eigenaar van deze motor toevallig een gebroken sleutelbeen?
 
YES!!! Dat is hem...sleutelbeen gebroken.
Wat weet je er nog meer van???

Ben heel benieuwd?? :} :} :} :}
 
Op Ales was iemand met een grijze 2004 RSV onderuit gegaan, hij had alleen schade aan de rechterzijde. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar zoveel Milles zijn er niet. Hoe zien de banden eruit? Alsof ermee op het circuit is gereden?

Heeft de eigenaar van deze motor toevallig een gebroken sleutelbeen?

Dan is het niet echt stapvoets gebeurd denk ik :?
 
Ik krijg nu ook mijn twijfels...maar de achterband die erop lag was nagelnieuw...Misschien te nieuw en daardoor.....zwieeeep... :(

Maar Pentar weet het wellicht ;)

mvg
Trigger
 
Ik ben erg benieuwd.........zou het wel geweldig komisch vinden als een oplichter door dit forum ontmaskert zou worden haha.
 
YES!!! Dat is hem...sleutelbeen gebroken.
Wat weet je er nog meer van???

Ben heel benieuwd?? :} :} :} :}
Ik was er ook en de beste man is gewoon onderuit gegaan op het circuit van Alés, tijdens een racecursus van de race Academy. Hij reed niet in de snelste groep, maar waarschijnlijk wel harder dan stapvoets.

Voor de training begon zag hij er perfect uit, dus ik verwacht dat er niet al te veel mee mis is. Maar ff laten keuren op essentiële onderdelen kan geen kwaad.
 
Ik was er ook en de beste man is gewoon onderuit gegaan op het circuit van Alés, tijdens een racecursus van de race Academy. Hij reed niet in de snelste groep, maar waarschijnlijk wel harder dan stapvoets.

Voor de training begon zag hij er perfect uit, dus ik verwacht dat er niet al te veel mee mis is. Maar ff laten keuren op essentiële onderdelen kan geen kwaad.

Thanx Hans...Nuttige info! De motor ( + rijder? ) kwamen volgens mij uit het Noorden..ben gvd vergeten wat op de plaat stond.
Op welke onderdelen moet ik vooral letten??
Techniek is nou niet bepaald mijn sterkste kant...

mvg en bedankt
Trigger
 
Thanx Hans...Nuttige info! De motor ( + rijder? ) kwamen volgens mij uit het Noorden..ben gvd vergeten wat op de plaat stond.
Op welke onderdelen moet ik vooral letten??
Techniek is nou niet bepaald mijn sterkste kant...

mvg en bedankt
Trigger

Naast de uiterlijke schade zou ik in ieder geval kijken of er niets krom is door het vallen. Met name subframe is hier nogal gevoelig voor. Maar ook de voorvork en kuipframe kunnen een tikkie gekregen hebben en check even het dynamodeksel (doorschuren). Is op zich niet ernstig maar het verhoogt wel je kosten.

Ik herinner me dat de beste man vrij lomp reed (heb hem op video gezien) met een aantal bijna high-siders en heb hem bij nader inzien ook naast de baan zien liggen (reed dus wel in de snelle groep) in een bocht waar je vol in de 3e versnelling doorheen gaat. Geen idee wat de snelheid is, maar zal wel ergens in de buurt van de 150 km/u zijn.

Kortom, toch ff goed uitkijken.
 
Naast de uiterlijke schade zou ik in ieder geval kijken of er niets krom is door het vallen. Met name subframe is hier nogal gevoelig voor. Maar ook de voorvork en kuipframe kunnen een tikkie gekregen hebben en check even het dynamodeksel (doorschuren). Is op zich niet ernstig maar het verhoogt wel je kosten.

Ik herinner me dat de beste man vrij lomp reed (heb hem op video gezien) met een aantal bijna high-siders en heb hem bij nader inzien ook naast de baan zien liggen (reed dus wel in de snelle groep) in een bocht waar je vol in de 3e versnelling doorheen gaat. Geen idee wat de snelheid is, maar zal wel ergens in de buurt van de 150 km/u zijn.

Kortom, toch ff goed uitkijken.

150 km per uur...Mmmmm lijkt me niet echt stapvoets.
Eerder zevenmijlslaarzen....gvd...mijn gevoel wordt er niet beter op.
Heeft iemand die video nog op de plank liggen/ fotootjes?
Of misschien een naam van die gozer...zijn misschien meer mensen met een
gebroken sleutelbeen en een Mille.
Zal eens een piccie van de Mille posten...brengt misschien helderheid.

alweer bedankt :}

mvg
Trigger
 
Ik vond nog een foto:

full


Ik zie dat hier geen spiegel opzit, dus het zal hem waarschijnlijk niet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan