Moet ik verbaasd zijn over dit onderzoek?

aan U de keuze... niks mis mee toch? domme types filteren zich er vanzelf wel uit :)
 
En toch 66% die zegt dat ze de helm dragen :Y

Mag dat eigenlijk in alle staten? Zonder helm rijden?
 
Nee, is per staat geregeld. Als je vanuit Californie bv. Oregon inrijdt zie je grote borden die motorrijders waarschuwen dat in Oregon helmen wel verplicht zijn.
Maar zijn inderdaad wat vreemde vogels af en toe daar in de US. Kwam deze link nog tegen:
http://www.easyrider.com/laws.htm
Vond vooral de kreet bij de Amerikaanse vlag wel lachen.
Het gevaar is echter dat er nog steeds mensen zijn die twijfelen of een helm helpt. Ik heb zelfs wel eens beweringen gehoord dat een helm juist gevaarlijk zou zijn omdat hij als hefboom werkt en de kans op verwondingen vergroot. Daarom wel aardig dat er nu toch cijfers gepubliceerd worden.
 
Nee, is per staat geregeld. Als je vanuit Californie bv. Oregon inrijdt zie je grote borden die motorrijders waarschuwen dat in Oregon helmen wel verplicht zijn.
Maar zijn inderdaad wat vreemde vogels af en toe daar in de US. Kwam deze link nog tegen:
http://www.easyrider.com/laws.htm
Vond vooral de kreet bij de Amerikaanse vlag wel lachen.
Het gevaar is echter dat er nog steeds mensen zijn die twijfelen of een helm helpt. Ik heb zelfs wel eens beweringen gehoord dat een helm juist gevaarlijk zou zijn omdat hij als hefboom werkt en de kans op verwondingen vergroot. Daarom wel aardig dat er nu toch cijfers gepubliceerd worden.

haha lollig

maar je kan amerika natuurlijk wel absurd noemen, maar hier in europa worden we ook wel eens gek van de "nanny-state" waar de overheid werkelijk voor elk koffiebekertje een veiligheids eisen pakket van 4000 pagina's heeft.

ieder land z'n eigen afwijkingen :P
 
Laatst bewerkt:
Op zich snap ik je punt wel. Hoe dom kun je zijn? het probleem is dat amerikanen niet weten wat goed voor ze is. Een ding is wel goed. Daar kunnen ze blijkbaar wetten nog veranderen. Dat kunnen wij in NL niet meer. Dat is totaal niet in onze macht. Ga jij maar eens proberen dezelfde wet hiet te annuleren. Dit is al geen democratie van het volk meer.
 
Tja, als je dat leest ga je toch geloven dat we van adam en eva afstammen he, een man en vrouw, krijgen een zoon en dochter, die gaan samen kindjes maken, en vervolgens heb je amerikanen.
 
Op zich snap ik je punt wel. Hoe dom kun je zijn? het probleem is dat amerikanen niet weten wat goed voor ze is.
Tsja.....Weten wij Nederlanders dan wel wat goed voor is? Hoeveel van 'ons' motorrijders zouden een helm dragen als deze in Nederland niet verplicht zou zijn? Ik weet namelijk nog wel dat er ook in Nederland het nodige (verbale)verzet was tegen die helm-plicht. En laten we wel wezen....Als de Nederlander zo voor zijn/haar eigen veiligheid gestreden zou zijn......waarom rijden er dan nog zoveel motorrijders rond in een T-shirt??

Een ding is wel goed. Daar kunnen ze blijkbaar wetten nog veranderen. Dat kunnen wij in NL niet meer. Dat is totaal niet in onze macht. Ga jij maar eens proberen dezelfde wet hiet te annuleren. Dit is al geen democratie van het volk meer.
Dat roep ik al jaren. Nederland is al lang geen democratie meer. Of nog erger...Het is juist wel het gevolg van die zogenaamde democratie....dat het volk niets meer te vertellen heeft onder het mom dat die 'volksvertegenwoordigers' het allemaal wel beter weten. Beetje beter gaan nadenken voordat je gaat stemmen is dus geen overbodige luxe meer(als dat nog helpt dan want mijn ervaringen met die zogenaamde 'stem'computers zijn nou ook niet bepaald positief te noemen).
 
Eigen verantwoording, eigen risico, van mij mogen ze de helmplicht ook afschaffen bij mensen boven de 18 jaar. Mensen weten wel dat er gevaar is, maar ze doen het toch (of niet). Informeren (zulke cijfers geven) en niet verbieden.
 
hadden ze in die staat toevallig de doodstraf afgeschaft?

dan is dit nu dus zelfregulerend -O-
 
-O- Rijdt zeker wel lekker zonder helm |( Dan kun je je ogen niet eens normaal openhouden. :N

Alhoewel, alleen in je T-Shirtje en korte broek kan zo een helm best lastig zitten :Z
 
-O- Rijdt zeker wel lekker zonder helm |( Dan kun je je ogen niet eens normaal openhouden. :N

Alhoewel, alleen in je T-Shirtje en korte broek kan zo een helm best lastig zitten :Z
Daarom zet je een bril op :Z

Ik ga over een paar weken in een helmvrije staat rijden maar doe mn eigen helmpie wel lekker op.
Ga ook naar andere staten waar het weer wel verplicht is.
 
Ben ook op vakantie geweest, en een maand op een huurmotor rondgereden.
In de staten waar het mocht reden we ook af en toe zonder helm.
Ieder zijn ding, maar ik weet wel dat het bij temperaturen boven de 50
graden in Arizona toch wel lekker is om op je dooie akkertje uit te waaien.

het lijkt wel of hier vroeger niemand op een snorfiets heeft gereden
zonder helm, die ook veel te hard ging... :X
 
ja maar motorrijder mag toch verwacht worden dat hij volwassener en meer verantwoording heeft. Liever een helm op en het kunnen navertellen ipv een opgereten schedel met asfalt in je hersenpan :N
 
Wat een schapen zijn jullie toch, ik hoef geen onderzoek te doen om te ontdekken dat motorrijden knap gevaarlijk kan zijn. Moet er dan een wetje komen om het te verbieden...

Begint bij een helm wetje, straks kleding ....en morgen.... die ambtenaren houden zichzelf wel bezig hoor....
 
Je ziet er netter uit op je begrafenis (de kist kan open blijven)
mijn neef heeft eens bij een motorongeval helm èn hoofd ergens anders zien liggen dan het lichaam van de motorijder.. wel veilig, zo'n helm |(

(m'n solex reed 45 :Y )
 
Je ziet er netter uit op je begrafenis (de kist kan open blijven)
mijn neef heeft eens bij een motorongeval helm èn hoofd ergens anders zien liggen dan het lichaam van de motorijder.. wel veilig, zo'n helm |(

(m'n solex reed 45 :Y )


stupid.gif


wat lul je nou,de helm is ook geen wondermiddel waardoor je hoofd aan je lichaam blijft zitten...

een helm is bedoelt als je op je hoofd valt, niet als je haperd met je hoofd achter iets
 
(Afbeelding)

wat lul je nou,de helm is ook geen wondermiddel waardoor je hoofd aan je lichaam blijft zitten...

een helm is bedoelt als je op je hoofd valt, niet als je haperd met je hoofd achter iets

zo bedoelde ik het niet, ik wilde het alleen maar relativeren, maar nu je toch zo begint: misschien was zijn hoofd wel nìet achter die vangrail (want die had als guillotine gewerkt) blijven hangen als ie geen helm op had gehad..(extra rand)
zo zijn er ook mensen beter af geweest door geen gordel te dragen en uit hun auto geslingerd te worden vóórdat ie om de boom dubbelvouwde...
 
Waarom gaat er iedereen er van uit dat als je zonder helm rijdt gelijk ongelukken krijgt??? |(

Rij al jaren rond zonder serieuse ongelukken en in al die tijd heb ik dus ook geen helm nodig gehad.

Ja maar als je nu eens wel op je hoofd valt? bla bla bla.
Zo ken ik er nog wel meer.

Als je nu eens een spookrijder voor je hebt?
Als er nu eens een baksteen (nee, bedoel ik geen agenten mee) van een viaduct wordt gegooid?
Als er nu eens een Al-Quida bomaanslag gebeurd op de snelweg?
Als
Als
Als



Laat iedereen lekker zelf bepalen welke veiligheids maatregelen hij of zij wil nemen.


Mosseltje begint het gezeur over opengespleten hersenpannen langzamerhand erg vermoeiend te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan