moet je je motor laten afstellen als je powerfilters eropzet

Het meest gegeven antwoord in de honderden andere topics op dit gebied is dat afstelling pas nodig is als je een sportluchtfilter en een sportuitlaat hebt. Omdat dan de doorstroom van lucht groter zal zijn. Als het gaat om de cbr600rr van je plaatje, dan wordt t een powercommander en afstellen op een testbank, dat gaat je aardig wat geld kosten. Misschien goed om af te wegen of je het dat waard vind. Je zit gauw op 400 - 500 euro en het levert je maar een paar PK op.

O ja, aanvulling: er lak aan hebben en gewoon gaan rijden met powerfilter en sportuitlaatsysteem zonder afstelling kan je je motorblok kosten (loopt dan te arm).
 
Laatst bewerkt:
misschien heel erg gewaagd allemaal maar wat als je de naald in je carb iets hoger zet (ijzeren ringetje erbij zetten) zodat hij meer brandstof doorlaat. als je dan gewoon naar je bougies kijkt welke kleur die geeft kan je zelf ook al een heel eind komen met afstellen of niet?
 
Kan.....maar hoeft ook weer niet. Zonder een uitdraai van je a/f over je gehele gebied bij deellast en vollast zeggen veel meer. Sowieso kan laten checken geen kwaad. Motoren staan altijd al te arm.

Mee eens. Een normaal al arm afgesteld (modern) blok kan flinke problemen krijgen als je de ademhaling verandert/verbetert, tot en met gesmolten zuigers aan toe.
TS, laat dus in ieder geval je afstelling controleren.
 
K&N.
Er zijn ook immitatie te koop maar daar moet je goed bij opletten dat ze goed gemaakt zijn. Heb wel eens een setje gezien dat zo slecht verlijmd was dat hij net zo goed zonder kon rijden.
Ik ben normaal niet zo van de testbank maar als je het hele inlaattraject gaat aanpassen (airbox weg laten), waarschijnlijk ook de uitlaat gaat vervangen en deze vraag stelt denk ik dat jij het beste weg komt met een bezoekje aan de testbank. No offence! ;)
 
waar koop jr deze filters voor een fatsoenlijke prijs ben namelijk een streetfighter aan het bouwen heb namelijk die ruimte nodig

Geef even "wat" meer uit en koop een set goeie filters.
Een set K&N zal zo rond de 160 euro zitten.

Je kunt hier (naar beneden scrollen) even kijken, hier wordt een goed en goedkoper alternatief voor K&N filters verkocht.

Die goedkope powerfilters zijn niet echt geweldig.
 
Laatst bewerkt:
even zomaar wat in het wilde weg redeneren?

Injectiefiets?..... regelt die zelf niet op de lambdasonde bij. die kijkt toch naar de zuurstof in de verbrandingsgassen en regelt zo toch bij (binnen een marge, en dit zal toch niet zoveel verschillen met een gewoon filter)
CV carbs....daarvan gaat de vacuumschuif toch op een stand staan naar gelang de luchtstroom, dus reelt toch ook nog binnen een bepaalde marge...( als er meer lucht doorheen gaat, dan gaat de schuif toch hoger staan)

Wat mis ik bij beide gevallen....buiten het feit dat het eigenlijk( bijna) alleen invloed heeft bij volgas om sproeiers te veranderen
 
Terug
Bovenaan Onderaan