dennis_put
MF'er
moet je je motor laten afstellen als je powerfilter er opzet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Power moet je niet filteren...
Dat alles afgezet tegen de bandbreedtes die de fabriek hanteert.
Die niet ideaal zijn.
Wil je dichter bij ideaal komen, dan moet in 99% van de situaties het inlaattraject aangepakt worden.
Heeft niks met ongezien te maken meer met de ervaring dat het gewoonweg niet werkt
Weet je wel wat een motor-tuner aan je blok moet doen en tegen welke kosten (2000-4000 euro) om er 25 pk meer uit te kunnen halen.En dan zou een power-filtertje a 45 eur zo even 25 pk meer doen Doei
Wij plaatsten er een Kreidler 70cc cilinder op Na 1 week stond het frame haaks
Dan is altijd nog de vraag: wat is dan ideaal, wat wil je precies bereiken? Het hoogste vermogen, het hoogste koppel? Zo ja, bij welk toerental? Of wil je misschien de rijdbaarheid vergroten, een "dip" uit de vermogenscurve/koppelcurve halen? Misschien het verbruik verlagen?
Redeemer heeft op zich gelijk, de vraag is alleen: heeft de fabrikant de moeite genomen om alles zo goed af te stellen als hij aanneemt? En zelfs als de fabrikant dat heeft gedaan, bij moderne motoren is zuinig en zo schoon mogelijk rijden een steeds belangrijker punt. Dat laat mogelijk wel wat ruimte in de afstelling van eea., veel motoren staan af-fabriek al erg arm afgesteld.
Dat neemt niet weg dat het klakkeloos monteren van een "sportfilter" oid. meestal weinig zin heeft. Erger nog: juist bij een af-fabriek al arme afstelling kan dat problemen opleveren. Juist bij moderne motoren wordt het aanpassen van dat soort zaken steeds meer werk voor specialisten.
Klopt allemaal.
En dan begin je doorgaans bij het inlaattraject.
met een 80cc gilardoni gebeurde dat hier ook
Ooooh, dan heb ik het altijd verkeerd gedaan
Ik begon altijd met de ventieldoppen.