Moet nieuwe achterband: Sport- of RoadAttack?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Dag heren, onder mijn Thundercat liggen normaal altijd SportAttacks, aangezien ik een vrije sportieve rijstijl (regelmatig circuit en op straat ook niet heel braaf) heb. Vind het superbandjes.

Maar nu is mijn achterband bijna op, en moet dus een nieuwe achterband. Alleen nu twijfel ik heel erg tussen gewoon weer SportAttack of de iets hardere RoadAttack, omdat ik in augustus voor twee weken naar Italië ga. Veel km's dus, waarvan twee of drie dagen Autobahn, en dan vrees ik dus wel dat de SportAttacks snel vierkant worden. Aan de andere kant, wil wel grip hebben daar in de bergen, alleen ga daar niet op het circuit rijden, dus in de bergen voldoet de RoadAttack volgens mij ook wel. Lastig, lastig... -O-

Wat zouden jullie doen?
 
Laatst bewerkt:
Dag heren, onder mijn Thundercat liggen normaal altijd SportAttacks, aangezien ik een vrije sportieve rijstijl (regelmatig circuit en op straat ook niet heel braaf) heb. Vind het superbandjes.

Maar nu is mijn achterband bijna op, en moet dus een nieuwe achterband. Alleen nu twijfel ik heel erg tussen gewoon weer SportAttack of de iets hardere RoadAttack, omdat ik in augustus voor twee weken naar Italië ga. Veel km's dus, waarvan twee of drie dagen Autobahn, en dan vrees ik dus wel dat de SportAttacks snel vierkant worden. Aan de andere kant, wil wel grip hebben daar in de bergen, alleen ga daar niet op het circuit rijden, dus in de bergen voldoet de RoadAttack volgens mij ook wel. Lastig, lastig... -O-

Wat zouden jullie doen?
Continentel roadattack is een prima band ook voor op het circuit rondjes van 1:50 min op Zolder dus hard zat getest :Y
Ik had ze altijd onder m,n rsv mille nieuw model en ook op het circuit geen enkel probleem het enige verschil je moet ze iets lager opwarmen-warmrijden.
Ik heb er ook pireli onder gehad maar die driften nogal en slijten als een gek :r
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de road attack nemen, zal prima gaan in de bergen. Heb ze ook onder mijn 900SS.

Zou je niet met de trein naar italië rijden? dan heb je zeker geen vierkante banden bij aankomst
 
De road zal genoeg grip geven.
Zeker voor een TC, die hebben geen gigantische vermogens om af te geven.
 
Gewoon de road attack nemen, zal prima gaan in de bergen. Heb ze ook onder mijn 900SS.

Zou je niet met de trein naar italië rijden? dan heb je zeker geen vierkante banden bij aankomst
Nee, voorpret is halve pret. Voor mij begint de motorvakantie al vanaf het moment dat ik hier weg rijd 8-)

Wat is er mooier om ZELF met de motor de Alpen in te rijden ;) Als ik met de trein ga mis ik ook nog eens de Timmesljoch pas.... nee sorry, geen trein voor mij ;) Maar ik denk inderdaad dat de RoadAttack wel voldoet.
 
Nee, voorpret is halve pret. Voor mij begint de motorvakantie al vanaf het moment dat ik hier weg rijd 8-)

Wat is er mooier om ZELF met de motor de Alpen in te rijden ;) Als ik met de trein ga mis ik ook nog eens de Timmesljoch pas.... nee sorry, geen trein voor mij ;) Maar ik denk inderdaad dat de RoadAttack wel voldoet.
Mooie onderbouwing :Y

Zolang de voorkant genoeg grip heeft en de achterkant ook redelijk zal het goed moeten komen. Ik weet niet hoeveel feedback de achterband die je noemt geeft bij beginnen met glijden maar dat lijkt me het belangrijkst.
Ik denk dat je een stuk rustiger in de bergen zal rijden dan op circuit i.v.m. de wegen niet (goed) kennen.
 
Mooie onderbouwing :Y

Zolang de voorkant genoeg grip heeft en de achterkant ook redelijk zal het goed moeten komen. Ik weet niet hoeveel feedback de achterband die je noemt geeft bij beginnen met glijden maar dat lijkt me het belangrijkst.
Ik denk dat je een stuk rustiger in de bergen zal rijden dan op circuit i.v.m. de wegen niet (goed) kennen.
de road attack heeft een prima grip, op de weg, in de bergen en op het circuit. Ze zullen alleen bij extreem circuit gebruik zullen ze eerder de limiet bereiken dan met de super plakkers.

Daarentegen is de raod attack beter voor vochtige en koude dagen dan de race-attack.

Ik heb wel als advies van de bandenman te horen gekregen dat ik met 2,4 en 2,7 als bandenspanning moet rijden.

Zou misschien nog 0,2 hoger gaan als je door duitsland wil met alleen maar autobahn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan