Moeten betalen voor bacarun is belachelijk

Gratis meerijden met 'betaalde' tourtocht.

  • Mag, je betaalt immers wegenbelasting.

    Stemmen: 13 20,6%
  • Mag niet, je moet betalen om mee te rijden.

    Stemmen: 50 79,4%

  • Totaal aantal stemmers
    63
Status
Niet open voor verdere reacties.

those_who_ride_decide

banned user
21 mei 2008
368
0
Hey, ik zat zo wat evenementen te checken die mischien leuk zijn om naartoe te gaan met mooi weer.

Nu zag ik wat tourtochten, ik dacht, hey leuk....wil ik mischien wel aan meedoen.
de Bacarun leek me wel wat, voor't goede doel rijden tegen kindermishandeling.

Alleen nu chargen ze 15,- om mee te mogen rijden!

Is dit niet een beetje belachelijk, en MAG het eigenlijk wel?

Hierom vind ik het belachelijk:

1-
het is een goed doel, als ze de tourtocht gratis maken, zullen er meer motorrijders mee gaan, wat een grotere stoet betekent, wat inhoud dat ze meer aandacht krijgen voor hun doel. Is DEELNAME op zich dan al niet genoeg beloning voor die lui?

2-
een goed doel moet je vrijwillig aan kunnen geven, zo afdwingen middels een 'entrance fee' vind ik niet netjes.
Plus het feit dat we ook nog eens benzine verrijden, de motor viesmaken, onderdelen verslijten, KM-stand omhoog (afschrijving op motor), MOEITE moeten doen om daar naartoe te gaan....is DAT dan nog niet genoeg voor die lui??

3-
Dat ze er centen aan willen verdienen voor de kids, snap ik wel, maar ik vind dat dat op vrijwillige basis moet gebeuren, verkoop badges van de tour voor 2 euro en broodjes en drinken voor een paar euro, zo verdienen ze ook centen.

4-
ze kunnen die 'entrance-fee' ook niet afdwingen volgens mij, omdat de weg van IEDEREEN is die WEGENBELASTING heeft betaald. Als ik toevallig daar wil rijden, kunnen ze mij niet wegsturen lijkt me als ik gewoon met de stoet aan meerij.


Kortom, belachelijk dat ze 15,- vragen voor een tourtocht.
Goed, je krijgt dan volgens de site wel een badge en een lunchpakketje....

maar kom op, 2 bolletjes met kaas, een blikje 3-ES en een stoffen lapje voor 15,- !?!
Zo'n badge kost mischien 10ct. per stuk om te laten maken!
Prijzen van broodjes en blikjes (15ct. ps.) weten julie zelf wel...

Ik vind dat je gewoon je eigen brood moet kunnen meenemen en op vrijwillige basis moet kunnen doneren.

Maar 15,- (33 GULDEN!!) durven vragen hiervoor is gewoon belachelijk.



Wat is julie mening?
 
Laatst bewerkt:
Relax, je bent niet verplicht mee te rijden :z

Goed, er moeten mensen zijn die de rit uitstippelen en zo, route beschikbaar hebben, daar heb je wel wat onkosten voor. En bijvoorbeeld bij baca zit er nog een andere gedachte achter, een website die in de lucht moet blijven enz.
Dus naast het stukje geld kun je ook kijken of je het doel er achter iets waard vindt.
 
Laatst bewerkt:
Als jij dat er niet voor wil betalen moet je het vooral niet doen. Simple as that.

't Is alleen nogal not done om dan mee te gaan rijden, dat doe je gewoon niet.

Het is maar waar je je druk over maakt, is het al vrijdag? :W .
 
Laatst bewerkt:
Als jij dat er niet voor wil betalen moet je het vooral niet doen. Simple as that.

't Is alleen nogal not done om dan mee te gaan rijden, dat doe je gewoon niet.
:^

Stelen is al niet goed, en stelen van een goed doel vind ik al helemaal dubieus!
 
Hey, ik zat zo wat evenementen te checken die mischien leuk zijn om naartoe te gaan met mooi weer.

Nu zag ik wat tourtochten, ik dacht, hey leuk....wil ik mischien wel aan meedoen.
de Bacarun leek me wel wat, voor't goede doel rijden tegen kindermishandeling.

Alleen nu chargen ze 15,- om mee te mogen rijden!

Is dit niet een beetje belachelijk, en MAG het eigenlijk wel?

Hierom vind ik het belachelijk:

1-
het is een goed doel, als ze de tourtocht gratis maken, zullen er meer motorrijders mee gaan, wat een grotere stoet betekent, wat inhoud dat ze meer aandacht krijgen voor hun doel. Is DEELNAME op zich dan al niet genoeg beloning voor die lui?

2-
een goed doel moet je vrijwillig aan kunnen geven, zo afdwingen middels een 'entrance fee' vind ik niet netjes.
Plus het feit dat we ook nog eens benzine verrijden, de motor viesmaken, onderdelen verslijten, KM-stand omhoog (afschrijving op motor), MOEITE moeten doen om daar naartoe te gaan....is DAT dan nog niet genoeg voor die lui??


3-
Dat ze er centen aan willen verdienen voor de kids, snap ik wel, maar ik vind dat dat op vrijwillige basis moet gebeuren, verkoop badges van de tour voor 2 euro en broodjes en drinken voor een paar euro, zo verdienen ze ook centen.

4-
ze kunnen die 'entrance-fee' ook niet afdwingen volgens mij, omdat de weg van IEDEREEN is die WEGENBELASTING heeft betaald. Als ik toevallig daar wil rijden, kunnen ze mij niet wegsturen lijkt me als ik gewoon met de stoet aan meerij.


Kortom, belachelijk dat ze 15,- vragen voor een tourtocht.
Goed, je krijgt dan volgens de site wel een badge en een lunchpakketje....

maar kom op, 2 bolletjes met kaas, een blikje 3-ES en een stoffen lapje voor 15,- !?!
Zo'n badge kost mischien 10ct. per stuk om te laten maken!
Prijzen van broodjes en blikjes (15ct. ps.) weten julie zelf wel...

Ik vind dat je gewoon je eigen brood moet kunnen meenemen en op vrijwillige basis moet kunnen doneren.

Maar 15,- (33 GULDEN!!) durven vragen hiervoor is gewoon belachelijk.



Wat is julie mening?

Mijn mening is dat als je zo ontzettend moet miepen over de eventuele kosten, je niet geschikt bent om mee te rijden.
 
Relax, je bent niet verplicht mee te rijden :z

Goed, er moeten mensen zijn die de rit uitstippelen en zo, route beschikbaar hebben, daar heb je wel wat onkosten voor. En bijvoorbeeld bij baca zit er nog een andere gedachte achter, een website die in de lucht moet blijven enz.
Dus naast het stukje geld kun je ook kijken of je het doel er achter iets waard vindt.


Ja maar die mensen die dat organiseren zijn toch begaan met hun 'goede doel' ?
Het is een soort van hobby voor ze.
Dan moeten ze niet piepen als het ze een beetje geld kost.

Die 15,- 'onkosten' die ze declareren aan iedereen die mee wil doen vind ik gewoon een beetje vies want je hebt geen duidelijk beeld waar die hoop geld (Want 15,- is gewoon veel) naartoe gaat.

M.a.w. hoeveel geld steken die lui in hun eigen zakken onder het mom van 'onkosten'?

En een website-je runnen kan ook gewoon gratis, zat gratis webhosts.
Rit uitstippelen heb ik met route.anwb.nl ook in een kwartier gedaan.
 
Ja maar die mensen die dat organiseren zijn toch begaan met hun 'goede doel' ?
Het is een soort van hobby voor ze.
Dan moeten ze niet piepen als het ze een beetje geld kost.

Die 15,- 'onkosten' die ze declareren aan iedereen die mee wil doen vind ik gewoon een beetje vies want je hebt geen duidelijk beeld waar die hoop geld (Want 15,- is gewoon veel) naartoe gaat.

M.a.w. hoeveel geld steken die lui in hun eigen zakken onder het mom van 'onkosten'?

En een website-je runnen kan ook gewoon gratis, zat gratis webhosts.
Rit uitstippelen heb ik met route.anwb.nl ook in een kwartier gedaan.

Ja, jij weet het allemaal zo goed. Weet je wat? Ga jij maar je eigen toertocht organiseren :W .

Wat je natuurlijk óók kan doen is ze eens bellen/mailen met de vraag hoe ze aan dat bedrag van 15 euro komen.

En die insinuatie dat ze zelf geld in de zakken zouden steken vind ik een beetje te ver gaan, ik denk dat als er uberhaupt geld over zou blijven dit ten goede komt van het goede doel.

Hoe dan ook, je komt een beetje gefrustreerd over. Waarom zouden ze jou uberhaupt bij die toertocht willen vraag ik me zo af :? .
 
Wat wil je nou: het goede doel steunen of net doen alsof? |(

Ik vind dat m'n participatie in de toer alleen al genoeg blijk is van steun.
Daar gaat het toch om, groete stoet motoren, om aandacht te vragen voor hun doel.

Stel ze gaan entree vragen voor de herdenking van die doden van Apeldoorn.
Want ja...beveiliging enzo kost ook allemaal wat...

Dat zou toch ook schandalig zijn??

Dit is hetzelfde principe.


Ja, jij weet het allemaal zo goed. Weet je wat? Ga jij maar je eigen toertocht organiseren :W .

Wat je natuurlijk óók kan doen is ze eens bellen/mailen met de vraag hoe ze aan dat bedrag van 15 euro komen.

En die insinuatie dat ze zelf geld in de zakken zouden steken vind ik een beetje te ver gaan, ik denk dat als er uberhaupt geld over zou blijven dit ten goede komt van het goede doel.

Hoe dan ook, je komt een beetje gefrustreerd over. Waarom zouden ze jou uberhaupt bij die toertocht willen vraag ik me zo af :? .


Ja, ik heb een kostenbegroting gedaan, in dit topic.

Ze bieden deelnemers een Badge aan (prod. kost. 15 ct.) en een blikje fris en 2 bolletjes met kaas.

Dat rechtvaardigt echt die 15 euro ja. :r
 
Laatst bewerkt:
Ze brengen geld op door jou geld te vragen (ze willen alleen euro's denk ik, gulden doen we al een tijdje niet meer aan, dus leer eens te stoppen met omrekenen).
Als je ze niet wil sponsoren rijd je toch gewoon niet mee, zo moeilijk is dat toch niet?
Je kunt ook zelf een mooi tochtje uitzetten, zo moeilijk is dat niet, en dan hoef je niet te betalen voor het stukje stof en de twee bolletjes :P
En je kan zelfs nog kiezen om wat geld aan een goed doel te geven.

Mee rijden en niet betalen is gewoon aso, dus doe maar niet.
 
Ik vind dat m'n participatie in de toer alleen al genoeg blijk is van steun.
Daar gaat het toch om, groete stoet motoren, om aandacht te vragen voor hun doel.
Dan. Rijd. Je. Toch. Niet. Mee.

Echt, het is allemaal zó simpel.
Stel ze gaan entree vragen voor de herdenking van die doden van Apeldoorn.
Want ja...beveiliging enzo kost ook allemaal wat...
Ja, dat is inderdaad wel een príma vergelijking _O- .
Dat zou toch ook schandalig zijn??
Maar lang niet zo schandalig als niet betalen maar wél mee rijden.
Dit is hetzelfde principe.
Nee, totaal niet.
 
Oke, daar gaat ie:

Ja maar die mensen die dat organiseren zijn toch begaan met hun 'goede doel' ?
Het is een soort van hobby voor ze.

Is dat zo? Kijk eens op de site, dit is niet zomaar een motorclubje met als doel kijken wiens uitlaten het meeste herrie maken of zo...

Dan moeten ze niet piepen als het ze een beetje geld kost.
Volgens mij ben jij degene die hier piept :?

Die 15,- 'onkosten' die ze declareren aan iedereen die mee wil doen vind ik gewoon een beetje vies want je hebt geen duidelijk beeld waar die hoop geld (Want 15,- is gewoon veel) naartoe gaat.
Dan moet je ze een mailtje sturen met de vraag waar die €15,- voor gevraagd wordt. Is dat ook meteen de wereld weer uit.

M.a.w. hoeveel geld steken die lui in hun eigen zakken onder het mom van 'onkosten'?
Vraag het ze, zou ik zeggen.

En een website-je runnen kan ook gewoon gratis, zat gratis webhosts.
Het was ook maar een voorbeeld.

Rit uitstippelen heb ik met route.anwb.nl ook in een kwartier gedaan.
Jij hebt duidelijk nog nooit een echte toertocht uitgestippeld. Daar komt meer bij kijken dan anwb.nl :W
 
Dan. Rijd. Je. Toch. Niet. Mee.

Echt, het is allemaal zó simpel.Ja, dat is inderdaad wel een príma vergelijking _O- .Maar lang niet zo schandalig als niet betalen maar wél mee rijden.Nee, totaal niet.

Leg mij dan maar uit waar m'n logica niet klopt.

Kom, gaan we voor koninginnedag volgend jaar ook entree vragen voor de defilee.
Want beveiliging kost geld, GGD, politie en andere hulpdiensten....en die mensen die in die optochten meedoen moeten ook allemaal betaald worden...

Komt precies op hetzelfde neer.

Als ik daar toevallig rij en ik sluit aan bij de groep....hey, ik hou me aan de verkeersregels en ik betaal wegenbelasting.

Dus volgens mij kunnen ze me niks maken.

Vind niemand anders hier dan die 15,- niet wat belachelijk duur voor 2 broodjes kaas en een badge??


Doe even net alsof ik niet 'those_who_ride_decide' ben, want ik weet dat er ook wel een bias tegen me is waardoor iedereen het hier default niet met me eens is omdat ik niet popi ben.

Maar probeer objectief te zijn.
 
Laatst bewerkt:
15 euro die naar het goede doel gaat, ik zie het probleem niet zo.

ik lees net dat het organiseren en een website in de lucht houden geld kost, dus ik vraag me af of het naar het goede doel gaat.

voor de rest ben ik eerlijk gezegd ff kwijt wat het goede doel is, dbaca waren toch mensen die kinderen meenemen voor een ritje, en vervelende ouders bedreigen ofzo?
 
Leg mij dan maar uit waar m'n logica niet klopt.

Kom, gaan we voor koninginnedag volgend jaar ook entree vragen voor de defilee.
Want beveiliging kost geld, GGD, politie en andere hulpdiensten....en die mensen die in die optochten meedoen moeten ook allemaal betaald worden...

Komt precies op hetzelfde neer.

Als ik daar toevallig rij en ik sluit aan bij de groep....hey, ik hou me aan de verkeersregels en ik betaal wegenbelasting.

Dus volgens mij kunnen ze me niks maken.

Vind niemand anders hier dan die 15,- niet wat belachelijk duur voor 2 broodjes kaas en een badge??


Doe even net alsof ik niet 'those_who_ride_decide' ben, want ik weet dat er ook wel een bias tegen me is waardoor iedereen het hier default niet met me eens is omdat ik niet popi ben.

Maar probeer objectief te zijn.


_O- _O- _O- _O- Ken jij Calimero toevallig?
 
wat ben je een pinnige oude zeikstraal zeg.

ga je toch je eigen toer rit uitzetten waar ze bij jouw standje versnaperingen kunnen kopen
 
wat er over blijft van die 15 euro nadat het broodje en de badge betaald zijn gaat toch naar dat goede goede doel, of zie ik dat verkeerd.
je steun dat doel niet door met een grote groep motoren aan te komen, je steun het goede doel door die 15 euro te betalen.
 
een nieuw dieptepunt qua zieligheid op MF is bereikt met het openen van dit topic :/
 
Laatst bewerkt:
:?

ZOndagsrijder ? die een vrijdagzwaai-afzeik-topic start om zijn eigen krentenkakkerige schraperigheid om te zetten in vermeend begaan zijn met een goed doel, dat dus geen geld mag vragen voor datzelfde goede doel en dan ook nog eens wegens zijn betrokkenheid het goede doel en de organisatie in kwaad daglicht stelt....
:?

Ik snap het niet, maar nog wel even zwaaien voor het te laat is. :W :W
 
Op harley-dagen vragen ze ook geen entree.

En daar heb je veel leuks te bekijken, leuke standjes,
podium met live band, mooi motoren te zien.

en overal bier te koop en bitterballen en wat niet.

Voor 15,- kan ik m'n vrienden daar een rondje bier en bitterballengarnituur geven en dan hou ik nog geld over!


Dus die organisaties kunnen het WEL allemaal GRATIS regelen.
Hoe vind je dat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan