Moeten betalen voor bacarun is belachelijk

Gratis meerijden met 'betaalde' tourtocht.

  • Mag, je betaalt immers wegenbelasting.

    Stemmen: 13 20,6%
  • Mag niet, je moet betalen om mee te rijden.

    Stemmen: 50 79,4%

  • Totaal aantal stemmers
    63
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké, ik heb het filmpje gezien en het is inderdaad meer dan alleen een toerritje maken. En alhoewel de jongen ter plekke wel weer herrinnerd word aan het feit dat hij misbruikt is, en midden in de spotlight staat geloof ik je als je zegt dat het voor zo'n kind helemaal fantastisch is. Maar misschien dat Bikers After Child Abuse dan een betere beschrijving van BACA is.

Ontopic, moet zo'n dag echt 71*15 = 1065 euro kosten?
 
Hey, ik zat zo wat evenementen te checken die mischien leuk zijn om naartoe te gaan met mooi weer.

Nu zag ik wat tourtochten, ik dacht, hey leuk....wil ik mischien wel aan meedoen.
de Bacarun leek me wel wat, voor't goede doel rijden tegen kindermishandeling.


Wat is julie mening?


Ik vind dat Harley rijders gratis zouden moeten mogen meedoen!



















:+




seriously dude.. get a life!
 
@ Jelski

Nee, een rideout kost niks om aan mee te doen. Iedereen mag mee, gratis. We hebben graag dat de mederijders actief donateur worden natuurlijk maar dat is geen verplichting. 1x per jaar is er de BACARUN, dat is waar deze topic over gaat. Rideouts doen we wekelijks in het hele land. De BACARUN is een rit waarmee we geld inzamelen voor een aan BACA gerelateerd doel. En zo'n kind vergeet echt wat er gebeurd is die dag, niks herinneringen. Er word niet over gepraat er word gelachen, gereden en gefeest. Dus... Rideout is voor een slachtoffertje, BACARUN is om geld op te halen voor een BACA gerelateerd goed doel. Deelname daaraan kost 15 euro. Rij eens mee, kun je het zelf meemaken.
 
Laatst bewerkt:
Aan TS maak ik geen woorden vuil zonde van mijn toetsenbord.
@ LogZwerver,
Als je die smoeltjes van die kinderen zag dan zegt dat genoeg zo blij en trots dat ze een ritje achterop een motor mogen maken en dan ook nog zelf uitkiezen op welke Grandioos B.A.C.A jullie hebben die jochies bij ons in Zeist een geweldige middag bezorgd.
full

full

Wil je de andere 24 foto's ook hebben stuur dan ff een PM of mailtje met de gegevens waar ik ze naartoe kan sturen.
 
Post ze maar allemaal Don :Y
Leuk om te zien!





Word dan lid van Amnesty International, of plak daar een sticker van op je motor. Ik heb het idee dat BACA niet echt zoden aan de dijk gaat zetten.
Laat je buren in de stront zakken en wordt lid van Amnesty?
 
ik heb geen zin om het hele topic door te gaan lezen.

maar wat een onzin allemaal

iedereen hier is vrij om te organiseren wat hij wil (mits binnen de wet)

en organiseert een ander iets wat jou niet aanstaan laat het dan lekker gaan.
organiseer dan iets wat je zelf wel aan staat

uiteindelijk kom je er dan toch wel achter dat je niet iedereen blij kunt maken

en zijn altijd zo'n zeurpieten zoals TS ;)
 
Hey TS, doe ff normaal.....

Mensen zijn bezig om iets te organiseren, doen er moeite voor voorrijden/uitzetten/lunchpakketje klaarmaken etc... en jij staat de boel af te branden....denk toch na.... |(

Als je niet mee wil doen dan doe je toch niet mee....
 
Jelski
Een rideout kost niks, de bacarun a.s. weekend kost 15 euro deelname.

Ik denk dat TS dit antwoord zocht.

Dat voor de bacarun 15 euro pp gevraagd word vind ik heel normaal. Zeker gezien het aantal gratis ride-outs wat ze doen.

Om 15 euro te vragen voor een gewoon toerritje vind ik, netzoals TS ook, niet normaal, maar hier is geen sprake van, het is immers een sponsorritje.
 
Hey, ik zat zo wat evenementen te checken die mischien leuk zijn om naartoe te gaan met mooi weer.

Nu zag ik wat tourtochten, ik dacht, hey leuk....wil ik mischien wel aan meedoen.
de Bacarun leek me wel wat, voor't goede doel rijden tegen kindermishandeling.

Alleen nu chargen ze 15,- om mee te mogen rijden!

Is dit niet een beetje belachelijk, en MAG het eigenlijk wel?

Hierom vind ik het belachelijk:

1-
het is een goed doel, als ze de tourtocht gratis maken, zullen er meer motorrijders mee gaan, wat een grotere stoet betekent, wat inhoud dat ze meer aandacht krijgen voor hun doel. Is DEELNAME op zich dan al niet genoeg beloning voor die lui?
Jouw deelname is het hoogtepunt van de dag, op zichzelf al voldoende om de hele organisatie draaiende te houden. Sponsoren zullen zich spontaan melden met blanco cheques.
2-
een goed doel moet je vrijwillig aan kunnen geven, zo afdwingen middels een 'entrance fee' vind ik niet netjes.
Jij rijdt er zelf naar toe, ze komen jou niet ophalen, tenminste voordat je dit topic startte nog niet. Iets met "Zij die rijden, beslissen"?
Aan de andere kant, als ze met €15,- jou en je gelijkgestemden kunnen weghouden dan lijkt me dat een klein "offer" voor de rest
Plus het feit dat we ook nog eens benzine verrijden, de motor viesmaken, onderdelen verslijten, KM-stand omhoog (afschrijving op motor), MOEITE moeten doen om daar naartoe te gaan....is DAT dan nog niet genoeg voor die lui??
Waarschijnlijk hopen ze er nu op DAT je de MOEITE neemt ongeveer 20.000km hemelsbreed de andere kant op te rijden.
3-
Dat ze er centen aan willen verdienen voor de kids, snap ik wel, maar ik vind dat dat op vrijwillige basis moet gebeuren, verkoop badges van de tour voor 2 euro en broodjes en drinken voor een paar euro, zo verdienen ze ook centen.
Je beweert hierboven dat je iets snapt, gezien het voorgaande lijkt mij dat bijzonder onwaarschijnlijk.
4-
ze kunnen die 'entrance-fee' ook niet afdwingen volgens mij, omdat de weg van IEDEREEN is die WEGENBELASTING heeft betaald. Als ik toevallig daar wil rijden, kunnen ze mij niet wegsturen lijkt me als ik gewoon met de stoet aan meerij.
Waarschijnlijk zijn ze zo verbijsterd dat zo'n enorme hoeveelheid infantiele logica en zoveel narcisme samen toch in één helm passen, dat ze je vergeten weg te sturen.
Kortom, belachelijk dat ze 15,- vragen voor een tourtocht.
Goed, je krijgt dan volgens de site wel een badge en een lunchpakketje....

maar kom op, 2 bolletjes met kaas, een blikje 3-ES en een stoffen lapje voor 15,- !?!
Zo'n badge kost mischien 10ct. per stuk om te laten maken!
Prijzen van broodjes en blikjes (15ct. ps.) weten julie zelf wel...
Ik vind dat je gewoon je eigen brood moet kunnen meenemen en op vrijwillige basis moet kunnen doneren.
Ik vind dat jij ook je eigen brood mee moet kunnen nemen en je eigen badge, dan betaal jij gewoon €14,65.

Maar 15,- (33 GULDEN!!) durven vragen hiervoor is gewoon belachelijk.
Wat is julie mening?

Ik ben blij dat je tere zieltje beschermd wordt door dat enorme bord voor je kop.

Dit was mijn mening, gewoon gratis.
 
Geef je ook nooit iets aan een collectant TS?
Ik zie het probleem niet echt, je hebt een leuke dag en je helpt die kinderen daar mee! Voor iedereen goed toch!
 
Zo, hoop gebeurd hier sinds vanmorgen. Waar is TS gebleven?

Oh wacht ik weet het al! Die kan niet meer op mf omdat de pc het niet meer doet. Zijn dochter was uitgeput en hield het niet meer op de hometrainer. Ik kwam nog een foto van hem tegen!

bike_recent_sml.jpg
 
_O- _O- WHahahahahhahahahaahaaaaaaaaaaaaaaa fucking fantastic ! _O- _O-

En heeft die alweer 8 pagina's aan reacties geoogst :}

Ik ga bij het lokale bordeel maar eens vragen of mijn aanwezigheid aldaar de champagne of een wip dekt _O- _O-

Whahahahaaa ROTFLMAO

Dagobert Duck zit ook op het MF.

Eerst per se tanken in België voor die 1,50 euro voordeel en nu mishandelde kinderen een poot uit draaien omdat die een stukkie wil rijden in een groep WHAHAHaa ROTFLMAO
Vraag anders even of ze jouw benzine en tijd willen vergoeden voor jouw aanwezigheid.

GENIAAL GE-NI-AAL gewoon.

Chapeau :}
 
Laatst bewerkt:
Ik zal van de ene verbazing in de andere. Ik heb veel meegemaakt bij de commando's, maar dit ....
;)

Maar dit topic heeft ook nog een nuttige kant: Ik kom er zojuist achter dat het die ochtend op de parking van die camping nog wel eens druk kan worden. Ik kom daar om een uur of negen aan, met het koekblik met ahw met mijn motor erop. Ik werp mijn familieleden er uit en ik ga op de motor verder, voor een heel andere rit. Echt. Ik ga niet illegaal meerijden.
 
en stiekum zit de TS en de organisatie te lachen achter hun toetsenborden, er is nu opeens veel meer aandacht voor dit ritje. Zal wss wel de bedoeling geweest zijn....


:+
 
en stiekum zit de TS en de organisatie te lachen achter hun toetsenborden, er is nu opeens veel meer aandacht voor dit ritje. Zal wss wel de bedoeling geweest zijn....


:+

:/ Maar ja..............nu ik weet dat je er 15 euro oftewel 33 ouderwetse piekies voor moet betalen om mee te mogen rijden denk ik niet dat ik mee ga.
Je krijgt alleen een button en 2 bolletjes met kaas en de rest van het geld verdwijnt bij de organisatie in hun achterzak :o








:+
 
Hee Zeemeeuw
Doen we er voor jou speciaal een leuke rit van pakweg 120 kilometer bij, samen met zo'n 500 andere motorrijders. En bij de ontvangst koffie, laten we een leuke band spelen en is de thee ook gratis. En van die button maken we een herinneringspatch en bij de broodjes krijg je ook nog wat te drinken. Nou? Deal or no Deal?

En Bouke
Er zijn op dit moment ruim 300 inschrijvingen vooraf. Er komen nog zo'n 50 man uit Brabant die inschrijven aan de inschrijfkraam en nog pakweg 60 man uit zuid-oost nederland. Plus wat er verder nog komt zonder voorinschrijving.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan