Moeten er meer 750 CC Supersports op de markt?

Moeten er meer 750 cc

  • Ja 600 is te licht

    Stemmen: 5 7,9%
  • Ja 1000 is te zwaar

    Stemmen: 18 28,6%
  • Ja geen reden

    Stemmen: 31 49,2%
  • Nee geen markt

    Stemmen: 2 3,2%
  • Nee 600 zijn snel genoeg

    Stemmen: 3 4,8%
  • Nee geen reden

    Stemmen: 1 1,6%
  • Weet het niet

    Stemmen: 3 4,8%

  • Totaal aantal stemmers
    63

ZX10R

MF veteraan
30 okt 2003
3.795
0
Vraagje:

Moeten de producenten zich meer richten (creeren)op de 750 markt? Qua ondersteuning / promotie door races is dit momenteel wat moeilijk.
 
Ja.

Heb niet gestemd, mijn keuze staat er niet bij. De 750 is een klasse apart, niet uit nood geboren omdat een 600 te licht en een 1000 te zwaar zou zijn.
 
vind dit ook
maar de 750 cc zijn in feite nu de 1000cc van vroeger, niet, op gebeid dan van power dus.....
ik vind persoonlijk dat een 1000 te zwaar,, kan,, zijn, zeker voor de beginnende motorfietser...
maar dan langs de andere kant, de nieuwe soes750 heeft 150 pk of zo.... :]
 
600's zijn saai,
1000's zijn saai
750's zijn gaaaaaaaf

ik weet niet waar die mening vandaan komt, maar ondanks ik nog nooit op een 750 heb gereden vind ik ze toch gaver dan andere fietsen
 
De voordelen van een 600,met meer power.
De 750 zetten wel de snelste tijden neer in de Masterbike 2 jaar geleden.
De Gixxer 750 is de beste fiets ooit gebouwd,en dat gaat ook deze generatie weer bewijzen.
Let maar op de testen die nog moeten gaan komen.
 
De voordelen van een 600,met meer power.
De 750 zetten wel de snelste tijden neer in de Masterbike 2 jaar geleden.
De Gixxer 750 is de beste fiets ooit gebouwd,en dat gaat ook deze generatie weer bewijzen.
Let maar op de testen die nog moeten gaan komen.

....bovendien ziet ie er ook nog eens ff dondersgoed uit! :}
 
Zeker. Zelf een SRAD 750 gehad, mede omdat het de enige 'echte' 750 racer is/was. Perfecte balamse tussen de 600's en de 1000's.
 
Aan de éne kant denk ik:Ja,er moeten meer 750's komen.
Aan de andere kant denk ik:Laat Suzuki nou maar lekker doorgaan in zijn ééntje(van de grote merken) in de 750CC klasse.(ik tel dus effe MV niet mee,omdat ie niet bij de grote merken hoort qua verkoop)
Ik vindt dat zo iets traditiegetrouws alleen door Suzuki voorgezet hoort te worden.
Anders is het net zoals een Honda in Kawasakigroen uitvoeren.
 
Aan de éne kant denk ik:Ja,er moeten meer 750's komen.
Aan de andere kant denk ik:Laat Suzuki nou maar lekker doorgaan in zijn ééntje(van de grote merken) in de 750CC klasse.(ik tel dus effe MV niet mee,omdat ie niet bij de grote merken hoort qua verkoop)
Ik vindt dat zo iets traditiegetrouws alleen door Suzuki voorgezet hoort te worden.
Anders is het net zoals een Honda in Kawasakigroen uitvoeren.

Het klinkt precies alsof ge wil zeggen dat Honda geen traditie heeft in 750s maar dat zal wel niet zeker :X

De 750 supersport klasse is door de jaren opgevolgd door de 600 mijn gedacht.
Enkel Suzuki is OOK de 750 sportief blijven verkopen en daar geef ik ze ook krediet voor ...

Jochen

[me]JochenVC edit typo[/me]
 
Aan de éne kant denk ik:Ja,er moeten meer 750's komen.
Aan de andere kant denk ik:Laat Suzuki nou maar lekker doorgaan in zijn ééntje(van de grote merken) in de 750CC klasse.(ik tel dus effe MV niet mee,omdat ie niet bij de grote merken hoort qua verkoop)
Ik vindt dat zo iets traditiegetrouws alleen door Suzuki voorgezet hoort te worden.
Anders is het net zoals een Honda in Kawasakigroen uitvoeren.
Ach, het gebruikelijke gezwam van iemand die niet voorbij z'n eigen merk kan kijken. |(

(zullen we het ook maar een traditie noemen dat Honda de MotoGP wint :X )
begin bijna te balen dat ik de GSX-R750 zo'n gave bike vind B|

Meer dan 750cc hoeft voor mij niet dus liefst zo veel mogelijk keuze in dit segment.
 
Op zondag 25 januari 2004 16:53 schreef JochenVC het volgende:Het klinkt precies alsof ge wil zeggen dat Honda geen traditie heeft in 750s maar dat zal wel niet zeker :X

Nee,idd heeft Honda geen traditie in het maken van 750cc supersports,dat er meerdere merken 750cc's hebben gemaakt betekent niet dat de traditie nu wordt voortgezet.
Suzuki doet dit wel als enigste met MV Augusta.

De 750 supersport klasse is door de jaren opgevolgd door de 600 mijn gedacht.
En dus is de 600 géén 750.
Enkel Suzuki is OOK de 750 sportief blijven verkopen en daar geef ik ze ook krediet voor ...

Bedankt!
 
Wat wil je daar nou mee zeggen???
Ik vindt het van orginaliteit getuigen dat ze van de grote ss-merken,het lef hebben om met de 750cc door te gaan.
Andere merken zijn er mee gestopt.

Suzuki maakt toch ook geen 636(dat vindt ik weer een gave bak van Kawa)
 
Ach, het gebruikelijke gezwam van iemand die niet voorbij z'n eigen merk kan kijken. |(

Zeker wel!
Aleen de 750CC's horen bij Suzuki,dat wil ik niet anders zien.
Anderen hebben het lef niet gehad om door te gaan vanwege de 600cc klasse.(is toch een feit,en dat heeft niks met "niet voorbij mijn eigen merk willen kijken" te maken)

begin bijna te balen dat ik de GSX-R750 zo'n gave bike vind B|
Volg je hart zou ik zeggen


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op zondag 25 januari 2004 17:39 schreef koekum het volgende:(zullen we het ook maar een traditie noemen dat Honda de MotoGP wint :X )
begin bijna te balen dat ik de GSX-R750 zo'n gave bike vind B|
Zullen we het dan ook maar traditie noemen dat Suzuki de meest "hardcore" racer voor de openbare weg maakt.
 
Op zondag 25 januari 2004 18:00 schreef Agostini het volgende:
Aleen de 750CC's horen bij Suzuki,dat wil ik niet anders zien.
Dat is jouw mening die dus niet iedereen deelt.

Volg je hart zou ik zeggen
Dat doe ik al (ik zij gave, niet gaafste :P . Misschien later als het huidige model is afgezakt naar de sport/tour-kant van de markt :) )

Op zondag 25 januari 2004 18:05 schreef Agostini het volgende:Zullen we het dan ook maar traditie noemen dat Suzuki de meest "hardcore" racer voor de openbare weg maakt.
Kan ik mee leven als je op het 750 segment doelt :)
 
Ik denk dat de fabriekanten het gewoon te duur vinden om in drie klassen sportieve motoren aan te bieden. Men zal dan al snel de neiging hebben gemeenschappelijke onderdelen te gaan gebruiken waardoor een 750 geen "echte" 750 meer is maar bijv. een 1000 met kleinere boring.

Klasse overigens dat Suzuki wel doorgaat in deze klasse. Ik denk dat zij voldoende "die hards" in hun klantenkring hebben die zweren bij een 750. Andere merken moeten nog maar zien hier hun deel van mee te krijgen. In alle eerlijkheid moet ik wel zeggen dat de tegenwoordige 1000's zo licht van gewicht zijn en zo gemakkelijk rijden (hoog koppel), dat ik zelf eerder zou kiezen voor een 1000 indien een 600 te licht zou zijn. Een 750 is wel een compromis tussen de twee klasses maar waarom zou je. Wat kan een 750 zoveel beter dan een moderen 600 of 1000?



gouw Dat kan alleen door
 
Kan ik mee leven als je op het 750 segment doelt :)
Slechts enkele commentaren:

"Despite the mighty Aprilia V-twin having an extra 13bhp,24ft-lb more torque,Öhlins-suspension and countless other niceties,it can only lead the eager Suzuki by 0.5 seconds.
The FireBlade didn't get near."

"There's no need for Öhlins or anything like that."

"What a chasis-jump on and go completely ballistic,the handling is f*cking excellent.GSX-R rock."

I wonder how far you can push the GSX-R before things let go."

"The perfect trackday bike"

"The GSX-R600 is the best track bike straight out-the-crate"

Als je op www.motorcycle.com op de Suzuki-racers zoekt dan kom je al gauw tot de conclusie dat Suzuki's niet bepaald de ideale wegfietsen zijn(integendeel zelfs,en dat geef ik grif toe,ookal is het een nadeel),maar het zijn juist te meer de fietsen die het op het circuit en het asfalt beter doen.
En wat doe jij op het asfalt als je een racer onder je kont hebt?(juist,racen!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan