Moeten er meer 750 CC Supersports op de markt?

Moeten er meer 750 cc

  • Ja 600 is te licht

    Stemmen: 5 7,9%
  • Ja 1000 is te zwaar

    Stemmen: 18 28,6%
  • Ja geen reden

    Stemmen: 31 49,2%
  • Nee geen markt

    Stemmen: 2 3,2%
  • Nee 600 zijn snel genoeg

    Stemmen: 3 4,8%
  • Nee geen reden

    Stemmen: 1 1,6%
  • Weet het niet

    Stemmen: 3 4,8%

  • Totaal aantal stemmers
    63
Als ik het zo lees willen we over het algemeen meer 750'ers maar zijn we aan de andere kant ook wel weer tevreden met de Suzuki.
 
een 750 was/is/blijft voor mij iig dé enige superbike. Vind het dan ook jammer dat er niet meer mee gedaan wordt. Vond de superbikes eerder gewoon mooier dan nu. Tot 750cc voor de 4 cil. en tot 1000 voor de twins. Dat zijn voor mij de echte superbikes. Maar ja....... als ik zeg vroeger......


Kortom: Gewoon meer 750's!!
 
Honda heeft overigens absoluut een traditie met 750 cc superbikes. Vergeet de RC 30 en RC 45 niet, in commerciele versie bekend als RVF of VFR. Zijn ze jarenlang kampioen Superbikes mee geweest.

De VFR bestaat nog steeds, als 800 cc. Is alleen teveel de tour-kant op gegaan, helaas.
 
Ik ben het wel eens dat andere merken ook wel een traditie hebben met de 750,De ZX7R en de ZXR750 zijn onwijs leuke motoren,en ook de Honda's zijn mooie fietsen.
Maar ik zie het zo:De andere merken hebben het 750-segment gruwelijk laten vallen en dat vindt ik niet tof.(ze hebben hun publiek laten barsten)
Kawasaki heeft in tegenstelling tot de rest een 636,en dat vindt ik ook weer zo'n goeie set.(vergelijkbaar met het voorzetten van de 750 door Suzuki)
Iedereen blijft onder de 600CC hangen omdat er mogelijk mensen gaan racen met de motor.
Kawasaki bouwt er gewoon 2!(het zou dan toch ook van de gekke zijn dat andere merken ook 636's of 650'sgaan bouwen omdat ze daarmee een publiek binnenhalen dat niet op circuit rijdt?)
 
Mijn mening over een 750cc:

Een 750 heeft bijna het vermogen van een 1000 maar toch het hoogtoerige karakter van een 600, wat op zich prachtig is.
Je kunt hem lekker op toeren jagen zonder meteen op je achterwiel te gaan en belachelijk hoge snelheden te behalen.

Ben sinds kort van een 750 Soes naar een 1000 Soes gegaan en geniet van het hoge koppel en het rijgemak, maar mis toch misschien het gillen op 14000 toeren.
 
Op zondag 25 januari 2004 18:00 schreef Agostini het volgende:Zeker wel!
Aleen de 750CC's horen bij Suzuki,dat wil ik niet anders zien.Print het uit, 1 letter per pagina, en hang het op in je kamer, dan is het zeker waar.
Maar niet buitenkomen want je zou wel eens de realiteit kunnen zien.

full


Jochen
 
Op zondag 25 januari 2004 18:00 schreef Agostini het volgende:Zeker wel!
Aleen de 750CC's horen bij Suzuki,dat wil ik niet anders zien.Print het uit, 1 letter per pagina, en hang het op in je kamer, dan is het zeker waar.
Maar niet buitenkomen want je zou wel eens de realiteit kunnen zien.

(Afbeelding)

Jochen
Erg mooi commentaar,maar het gaat me puur om het feit dat de andere merken de 750 hebben laten barsten cq laten vallen als een baksteen.
Neemt overigens niet weg dat ik de 750's van de andere merken topfietsen vindt en nog supermooi ook.
Suzuki is met de GSX-R750 begonnen,en heeft hem tot op heden nooit laten vallen.
(heb je het zo wel eens gezien?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Erg mooi commentaar,maar het gaat me puur om het feit dat de andere merken de 750 hebben laten barsten cq laten vallen als een baksteen.
Neemt overigens niet weg dat ik de 750's van de andere merken topfietsen vindt en nog supermooi ook.
Suzuki is met de GSX-R750 begonnen,en heeft hem tot op heden nooit laten vallen.
(heb je het zo wel eens gezien?)

In het laten vallen gee ik je gelijk (zoals reeds gezegd), NU!
Maar dat is iets tijdelijks dat zo gedaan kan zijn.
Als Honda nu gewoon met een nieuwe 750SS uit zouden komen gaat dat niet meer op.

De traditie die ze hebben kan je zo snel niet veranderen, en als je dat ontkent word ik lastig :)

Nog wat info.
Honda had de VF750 voor de GSX-R, en bracht de RC30 tegelijkertijd uit met de GSX-R.
RC30 was echter bijna dubbel zo duur (omdat hij technisch meer vooruitstrevend was :P , de enige echte racer voor de straat) waardoor er veel minder van verkocht werden.

Jochen
 
Op zondag 01 februari 2004 14:31 schreef JochenVC het volgende:De traditie die ze hebben kan je zo snel niet veranderen, en als je dat ontkent word ik lastig :)
Oké,pak "Van Dale" er effe bij zou ik zeggen!

tra'ditie>Het van generatie op generatie overdragen van cultuurgoederen en gewoonten.

traditiege'trouw>trouw aan,volgens de traditie.

En aangezien Suzuki vanaf het begin(1985) al de GSX-R750 maakt,en dat nu nog steeds doet,is er dus sprake van een traditie.
Aangezien de andere merken al gestopt zijn,kan er dus geen sprake zijn van een traditie.
Men spreekt bij de andere grote merken meer van een geschiedenis met 750CC supersports.(mooie en goeie supersport,laten we daarover geen misverstanden krijgen)

Volgend jaar overigens 20 jaar GSX-R750 :} :} :} :} :}

Nog wat info.
Honda had de VF750 voor de GSX-R, en bracht de RC30 tegelijkertijd uit met de GSX-R.
RC30 was echter bijna dubbel zo duur (omdat hij technisch meer vooruitstrevend was :P , de enige echte racer voor de straat) waardoor er veel minder van verkocht werden.

Tja,zo kan je het ook bekijken.
In "Performance Bikes" werd de motor beschreven als een "technisch hoogstaand showmodel" wat in productie is gegaan.
Neemt niet weg dat het een zeer mooie en speciale motor is,ik kan je dus niet anders dan gelijk in geven.(maar het is nu éénmaal geschiedenis,geen traditie)

Maar waarom was het eigenlijk de enigste echte racer voor op straat?


Kijk,ik vindt dat alle merken een zeer groot publiek hebben laten barsten.
Hadden ze allemaal nog 750's gemaakt,dan had ik mijn hand ervoor in het vuur durven steken dat er een héél groot publiek nu nog 750CC had gereden.(als compromis tussen straatracer en circuitracer)
 
Ik rij nu 600 en zie mezelf over een paar jaar nog niet meteen op een 1000 stappen (ook omdat het me afgeraden wordt door degenen die er verstand van hebben)!

600cc is super handelbaar alleen ik kan me voorstellen dat je aan de power gewend raakt, dan is 750cc een prima optie natuurlijk!! :}
 
Op donderdag 29 januari 2004 10:37 schreef Agostini het volgende:
Maar ik zie het zo:De andere merken hebben het 750-segment gruwelijk laten vallen en dat vind ik niet tof
Van Yamaha kan ik het wel begrijpen hoor, het klinkt toch van geen kant: Yamaha R7,5 :+
 
Ik vind dat er maar wat meer 1300cc motoren moeten worden gebouwd. En dan plakken in een 1000cc frame. Dan weet je zeker dat je genoeg koppel hebt. Die 1000cc's gaan ook zo traag de laatste tijd... |(
 
Op zondag 01 februari 2004 15:04 schreef Agostini het volgende:Aangezien de andere merken al gestopt zijn,kan er dus geen sprake zijn van een traditie.
Men spreekt bij de andere grote merken meer van een geschiedenis met 750CC supersports.(mooie en goeie supersport,laten we daarover geen misverstanden krijgen)

|( je hebt gelijk (|

Tja,zo kan je het ook bekijken.
In "Performance Bikes" werd de motor beschreven als een "technisch hoogstaand showmodel" wat in productie is gegaan.
Neemt niet weg dat het een zeer mooie en speciale motor is,ik kan je dus niet anders dan gelijk in geven.

Maar waarom was het eigenlijk de enigste echte racer voor op straat?
Technologisch gezien : legendarische V4, single sided swingarm, racekont, ...

Kijk,ik vindt dat alle merken een zeer groot publiek hebben laten barsten.
Hadden ze allemaal nog 750's gemaakt,dan had ik mijn hand ervoor in het vuur durven steken dat er een héél groot publiek nu nog 750CC had gereden.(als compromis tussen straatracer en circuitracer)
Ik denk dat de andere merken de 750s gewoon door de 600 vervangen hebben, de cilinderinhoud is gewijzigd maar karakter en prestaties blijven dezelfde.
Is waarschijnlijk ook de reden waarom in de racerij hetzelfde gebeurd is ...

Dit is mijn laatste reply in dit topic, ik geef je gelijk wat betreft Suzuki-traditie. :)

Jochen
 
Terug
Bovenaan Onderaan