moeten vrouwen zich meer bewijzen op de motor?

moeten vrouwen zich meer bewijzen dan mannen op de motor?

  • ja, het is waar

    Stemmen: 20 10,0%
  • nee, onzin

    Stemmen: 96 47,8%
  • vrouwen en motors zijn altijd goed :-)

    Stemmen: 36 17,9%
  • hoe minder vrouwen op de weg hoe beter

    Stemmen: 49 24,4%

  • Totaal aantal stemmers
    201
Kortom wij vrouwen op de motor zijn gewoon stoere chickies en nu wil ik er niks meer over horen...

*slotje*
full
 
Als het nog niet gepost is, wilde ik ff toevoegen dat vrouwen zich iig niet meer hoeven te bewijzen bij het theorie examen.. O-)
Toen ik theorie moest doen, zaten er van de 40 deelnemers zo'n 13 vrouwen in de zaal.
Uitslag: 15 geslaagden, waaronder maar 5 mannen (waar ik er natuurlijk 1 van was :+ ) _O-
 
Morge
Heb niet het idee dat vrouwen zich meer moeten bewijzen dan mannen en als het wel zo was heb ik er ook scheit aan ;)
Mensen zitten vaak wel ongelooflijk dom te kijken als je de helm afzet en ze zien dat er een vrouw op zit maar ja die zullen wel niet met meer verstand zijn geboren :+
 
Morge
Heb niet het idee dat vrouwen zich meer moeten bewijzen dan mannen en als het wel zo was heb ik er ook scheit aan ;)
Mensen zitten vaak wel ongelooflijk dom te kijken als je de helm afzet en ze zien dat er een vrouw op zit maar ja die zullen wel niet met meer verstand zijn geboren :+

Dat hangt er volgens mij grotendeels vanaf met wat voor haardos je onder die helm vandaan komt :+

Als het bij mij te lang is lijkt het ook net of ik zojuist 20.000 Volt op mijn helm heb gehad :P
 
Naar aanleiding van een zooitje dames (waaronder ik 2 keer) die voor hun motorexamens zakte in het rijlessen topic ben ik een beetje gaan vermoeden dat examinators vrouwen relatief vaker laten zakken dan mannen. Je moet je als vrouw zeg maar voor 200% bewijzen lijkt het wel.

Ook instructeurs lijken er een handje van te hebben om meer commentaar te geven bij vrouwelijke lessers.

Ik vraag me af of mijn vermoeden waar is en wat jullie ervaringen/meningen zijn?

Moeten vrouwen zich meer bewijzen als ze willen motorrijden?

Dit is overigens geen frustratie-post, ik ben inmiddels een hele blije motormeis
:Z


:X



:W









Toelichting: ik denk echt niet dat dat zo is. Het hangt meer af van je daadwerkelijke prestatie op het examen, de examinator (en hoe die zich voelt die dag)en nog wat andere elementen (zoals geluk/pech).
Sorry dat ik het aan de hand van het volgend voorbeeld wil aangeven waarom ik deze emoticon ---> :Z erbij zet:
Marokkaanse jongen wordt aangehouden; reed zonder helm, iets aan de snelle kant over een voetpad. Wat hoor je dan vaak: "Ik word alleen maar bekeurd omdat ik een Marokkaan ben". Nee, natuurlijk niet...je reed zonder helm te hard over een voetgangerspad!!!! Is dit te volgen?
 
Laatst bewerkt:
:Z


:X



:W









Toelichting: ik denk echt niet dat dat zo is. Het hangt meer af van je daadwerkelijke prestatie op het examen, de examinator (en hoe die zich voelt die dag)en nog wat andere elementen (zoals geluk/pech).
Sorry dat ik het aan de hand van het volgend voorbeeld wil aangeven waarom ik deze emoticon ---> :Z erbij zet:
Marokkaanse jongen wordt aangehouden; reed zonder helm, iets aan de snelle kant over een voetpad. Wat hoor je dan vaak: "Ik word alleen maar bekeurd omdat ik een Marokkaan ben". Nee, natuurlijk niet...je reed zonder helm te hard over een voetgangerspad!!!! Is dit te volgen?

jawel je bent te volgen en ik snap je punt. Maar denk je niet ook dat er misschien wel een klein kansje is dat Marokkanen ook sneller in de kijker lopen (sneller dan sjonnies die ook te hard rijden zonder helm), juist vanwege de reputatie? Net als dat golf GTI'tjes met petjesvolk ook standaard veel meer in de gaten worden gehouden, ongeacht of ze fout bezig zijn of niet. Dat er verhoudingsgewijs meer overtredingen worden gemaakt door deze groepen is ws waar, maar ze worden dan ook sneller op de bon geslingerd.

Datzelfde principe geldt misschien ook wel voor het -wel of niet-slagen van vrouwen op motorexamens. Omdat vrouwen (onterecht of niet, daar ga ik niet op in) de reputatie hebben minder goed te kunnen rijden dan mannen, worden ze ook veel strenger beoordeeld. Alsof ze willen bereiken dat vrouwen net ff wat meer moeten meekrijgen voordat ze zelfstandig kunnen deelnemen aan het verkeer, waar mannen het 'van nature' wel hebben. Snappie?
 
jawel je bent te volgen en ik snap je punt. Maar denk je niet ook dat er misschien wel een klein kansje is dat Marokkanen ook sneller in de kijker lopen (sneller dan sjonnies die ook te hard rijden zonder helm), juist vanwege de reputatie? Net als dat golf GTI'tjes met petjesvolk ook standaard veel meer in de gaten worden gehouden, ongeacht of ze fout bezig zijn of niet. Dat er verhoudingsgewijs meer overtredingen worden gemaakt door deze groepen is ws waar, maar ze worden dan ook sneller op de bon geslingerd.

Datzelfde principe geldt misschien ook wel voor het -wel of niet-slagen van vrouwen op motorexamens. Omdat vrouwen (onterecht of niet, daar ga ik niet op in) de reputatie hebben minder goed te kunnen rijden dan mannen, worden ze ook veel strenger beoordeeld. Alsof ze willen bereiken dat vrouwen net ff wat meer moeten meekrijgen voordat ze zelfstandig kunnen deelnemen aan het verkeer, waar mannen het 'van nature' wel hebben. Snappie?
Tja...ik denk dat er allebei wel iets in zit. Ik word zelf regelmatig uit de rij gepikt op vliegvelden: combinatie van NL-paspoort met hippie-uiterlijk (lang haar enzo) doet mensen geloven dat ik mijn hele rugzak vol met wiet heb zitten maar het zit gewoon in mijn schoenen hahaha

Maar als ik jouw uitleg lees, is het toch juist heel goed van die examinators, dat ze wat extra opletten?!
 
Ik geloof er echt niks van dat je je als vrouw extra moet bewijzen. Gewoon lekker rijden en niet zeuren......
 
Ik heb niet de idee gehad me extra te hebben moeten bewijzen. Was ook voor eerste keer geslaagd. Moet wel zeggen dat ik kalmeermiddel had ingenomen. Tip voor de dames!? :]
 
Ik heb niet de idee gehad me extra te hebben moeten bewijzen. Was ook voor eerste keer geslaagd. Moet wel zeggen dat ik kalmeermiddel had ingenomen. Tip voor de dames!? :]

Kalmeermiddel :Z :z .... zou ik niet durven.
Was wel voor de eerste keer geslaagd en had een kwal van een examinator. Hij was ervan overtuigt dat i de hot shot van het CBR was.... :r maar ja, gewoon lekker laten.. over een half uur was ik van hem af.
Had voor mezelf ook het gevoel dat ik er gewoon klaar voor ben. Ik kan het - dus ik doe het.

Kon het examen wel pas bij de tweede keer opdagen afleggen. De eerste keer ben ik tijdens het lesuurtje voor het examen al mijn papieren kwijt geraakt!! B| Toen de examinator om mijn papieren vroeg, greep ik gewoon in een lege jaszak!!! Daar zou ik wel kalmeringsmiddel nodig gehad hebben. Was het gesprek van het CBR!!! Nog steeds??? _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan