moeten vrouwen zich meer bewijzen op de motor?

moeten vrouwen zich meer bewijzen dan mannen op de motor?

  • ja, het is waar

    Stemmen: 20 10,0%
  • nee, onzin

    Stemmen: 96 47,8%
  • vrouwen en motors zijn altijd goed :-)

    Stemmen: 36 17,9%
  • hoe minder vrouwen op de weg hoe beter

    Stemmen: 49 24,4%

  • Totaal aantal stemmers
    201
Laat me raden.....
Je liet vast je motor afslaan O-) :X

Dat doet ie nie meer *O*
Vermoedelijk lag het aan t feit dat m'n broer (LEES: MAN) er verkeerde benzine (btje van alles en nog wat in een jerrycan :X ) in m'n tank had gegooid.

Ik zei toch dat t aan de motor lag, maar jah... jullie mannen geloven zo'n vrouwtje als ik toch nooit :P
 
Ik ben in één keer geslaagd :)

En als je je bedenkt dat veel mannen al het idee hebben dat vrouwen niet kunnen rijden zal dat onder examinatoren niet veel anders zijn denk ik })

En weer dat gezeur over schakelbrommers, alsof je om te leren schakelen tig lessen nodig hebt :?

Nope, maar t scheelt een hoop als je een onderdeel al onder de knie hebt als je snel vorderingen wil maken met de rest ;) Dat hoeft dus niet perse schakelen te zijn. Als je brommer/scooter/auto ervaring hebt, zul je over t algemeen ook minder moeilijkheden hebben met het hele rijden, dan als je alleen maar op een fietsje gezeten hebt. Het geeft geen garanties op slagen, maar geeft vaak wel meer zelfvertrouwen.
 
mischien wel.

maar ze zullen toch die G test moeten doen :Y
en dat is geen achtbaantje. :N

Die is fysiek minder zwaar omdat de weg van het hart naar het hoofd korter is.
Om dat verschil op te vangen moeten vrouwen langer max. G trekken dan mannen om door te gaan.

De meeste vrouwen bij de luchtmacht vallen af voordat ze bij dergelijke testen komen.
 
No way, jij hebt die gast nie gezien! :r

:+



Dat ie me geloofde kwam denk ik ook vooral omdat ik de rest van de rit zo lekker gereden had, dat ie zich niet kon voorstellen dat ik die fout maakte.
Dus ik hoefde hem eigenlijk alleen nog ervan te overtuigen dat ik natúúrlijk niemand over t hoofd gezien had, maar dat de fout bij die ander lag.
En t werkte. So sue me 8-)


_O-

maar weet wel dat jij mondiger bent dan menig ander :Y
en dan heb je meestal al n streepje voor. :Y
zeker in n schijnbaar mannen wereld. 8-)
 
[me]Tuutuut heeft zelfs les gehad van de jongste vrouwelijke motorrijles-instructriese O-) Der vader (ook motorrijles-instructeur) schold wel harder _O- [/me]
 
heeft de regering opgelegd want vrouwen moeten gelijke kansen krijgen etc.

Feit is wel dat ze in't leger lichtere fysieke keuringen krijgen omdat ze het anders niet halen.

is een beetje off topic, maar in mijn dagen dat ik dacht iets bij de politie te kunnen betekenen kwam ik bij de fysieke keuring tegen dat vrouwen minder zwaar worden getoetst. Vond ik niet eerlijk. Als de nood aan de vrouw is, zou je partner in kwestie net zo lang moeten kunnen rennen als jijzelf (man). Maar bijvoorbeeld met de cooper test hoefden vrouwen een trap 8 te halen en voor de mannen dacht ik trap 11 of 12.
(ja ik haalde de keuring :P )
maar das ff weer wat anders..
 
Die is fysiek minder zwaar omdat de weg van het hart naar het hoofd korter is.
Om dat verschil op te vangen moeten vrouwen langer max. G trekken dan mannen om door te gaan.

De meeste vrouwen bij de luchtmacht vallen af voordat ze bij dergelijke testen komen.

tis denk ook wel n zware test :Y
denk dat veel mannen ook afvallen. :Y
 
Ik weet niet of het een kwestie van jezelf bewijzen is.
Waarschijnlijk zit je anders op de motor dan een jonge man die net van z'n brommer op de motor is overgestapt.
Dat verschil is voor een examinator toch wel te zien denk ik.

Als ik voor mezelf spreek, heb toch wel een lange tijd als een kreeft met een hernia (volgens m'n instructeur :+ ) op de motor gezeten.
Daar spelen meerdere dingen bij mee.
Ik ben al wat ouder, geen durfal, nooit schakelbrommer gereden en me bewust dat ik verantwoordelijkheden heb naar m'n gezin.

Weet nog dat topic van Hatsikidee die vertelde het naar z'n gezin toe te gevaarlijk vond worden om motor te rijden.
Was het niet eens met het feit dat hij stopte maar ik begreep z'n gevoel wel.
Je weet dat je gezin je nodig heeft en daar ben je je van bewust als je op de motor zit (of in de auto).

Ik bedoel alleen te zeggen dat ik niet als een waaghals rij maar met enige reserve, voorzichtig dus.
Misschien niet goed maar het is zo.
 
is een beetje off topic, maar in mijn dagen dat ik dacht iets bij de politie te kunnen betekenen kwam ik bij de fysieke keuring tegen dat vrouwen minder zwaar worden getoetst. Vond ik niet eerlijk. Als de nood aan de vrouw is, zou je partner in kwestie net zo lang moeten kunnen rennen als jijzelf (man). Maar bijvoorbeeld met de cooper test hoefden vrouwen een trap 8 te halen en voor de mannen dacht ik trap 11 of 12.
(ja ik haalde de keuring :P )
maar das ff weer wat anders..


Ondertussen is de keuring verandert, er is geen coopertest meer, maar een uithoudingtest, die vele malen zwaarder is.
De heren moeten deze in 3:40 minuten afleggen en de vrouwen in 4:00. Het betreft 5 rondes.
Het onderlinge verschil is dus veel kleiner geworden.

(oh ja, ik heb de keuring ook gehaald en was sneller dan sommige mannen, ik weet niet wat dat zegt...... _O- )

Groet, Mariecke
 
Niet naar F1 gekeken afgelopen weekend en het antwoord gehoord van Ralf Schumacher?
Niemand?

Hij zei dat de aanwas van vrouwen gewoon minder was en dat ze het ook zouden kunnen.
Er zijn maar een dozijn vrouwen in de motorsport tegen duizenden mannen en de kans dat een vrouw dan de top bereikt is gewoon kleiner terwijl ze net zo goed zouden rijden...
(Komen we toch bij statestiekjes :+ )

ps, zijn vrouw was ook actief in de motorsport maar mocht niet in zijn auto rijden ;)
 
Ondertussen is de keuring verandert, er is geen coopertest meer, maar een uithoudingtest, die vele malen zwaarder is.
De heren moeten deze in 3:40 minuten afleggen en de vrouwen in 4:00. Het betreft 5 rondes.
Het onderlinge verschil is dus veel kleiner geworden.

(oh ja, ik heb de keuring ook gehaald en was sneller dan sommige mannen, ik weet niet wat dat zegt...... _O- )

Groet, Mariecke


kijk, das al beter! 8-)
 
is een beetje off topic, maar in mijn dagen dat ik dacht iets bij de politie te kunnen betekenen kwam ik bij de fysieke keuring tegen dat vrouwen minder zwaar worden getoetst. Vond ik niet eerlijk.
Heb je gelijk in maar zo is het nou eenmaal...
Mannen en vrouwen zijn nu eenmaal anders. Mannen hebben over het algemeen meer bloed, een groter hart- en longvolume etc.
Oftewel ze kijken bij dat soort keuringen naar een gemiddelde voor een bepaald geslacht ;)
 
is een beetje off topic, maar in mijn dagen dat ik dacht iets bij de politie te kunnen betekenen kwam ik bij de fysieke keuring tegen dat vrouwen minder zwaar worden getoetst. Vond ik niet eerlijk. Als de nood aan de vrouw is, zou je partner in kwestie net zo lang moeten kunnen rennen als jijzelf (man). Maar bijvoorbeeld met de cooper test hoefden vrouwen een trap 8 te halen en voor de mannen dacht ik trap 11 of 12.
(ja ik haalde de keuring :P )
maar das ff weer wat anders..

Feit is natuurlijk dat vrouwen een andere fysiek hebben dan mannen (gelukkig maar ;) ), en dat mannen over het algemeen ook lichamelijk beter presteren dan vrouwen. Er zijn ook maar weinig (lichaams)sporten waar mannen en vrouwen echt gelijk op gaan.

Maar zou dat uitmaken voor motorsport of autosport bijv.? Is daar dan fysieke kracht vereist? Ik denk toch niet zodanig dat vrouwen daar niet op het zelfde niveau kunnen komen als mannen. Ik denk dan dat het misschien meer een gebrek aan interesse is dat er minder vrouwen aan motor of autosport doen. Het is toch raar dat in de Granprix ed er nooit eens een vrouw aan kop staat?

Het zou voor de rijlessen en examens al helemaal niet uit moeten maken of je vrouw of man bent aangezien er niet echt specifieke lichamelijke eisen aan je worden gesteld.
 
ik wordt ook nog wel is zoek gereden op n indoorkartbaan
door n vrouw :Y
en ik rij echt altijd bij de eerste tien van de dag. :Y
ik vind het dan echt prachtig,zit ik gewoon te genieten hoe
fanatiek zo iemand is :)
en dan moet je de gezichten dan is zien van de rest die dan
meegereden hebben _O-
 
Feit is natuurlijk dat vrouwen een andere fysiek hebben dan mannen (gelukkig maar ;) ), en dat mannen over het algemeen ook lichamelijk beter presteren dan vrouwen. Er zijn ook maar weinig (lichaams)sporten waar mannen en vrouwen echt gelijk op gaan.

Maar zou dat uitmaken voor motorsport of autosport bijv.? Is daar dan fysieke kracht vereist? Ik denk toch niet zodanig dat vrouwen daar niet op het zelfde niveau kunnen komen als mannen. Ik denk dan dat het misschien meer een gebrek aan interesse is dat er minder vrouwen aan motor of autosport doen. Het is toch raar dat in de Granprix ed er nooit eens een vrouw aan kop staat?

Het zou voor de rijlessen en examens al helemaal niet uit moeten maken of je vrouw of man bent aangezien er niet echt specifieke lichamelijke eisen aan je worden gesteld.


terug ontopic..voor rijlessen maakt het geen zak uit of je vrouw / man bent. Het zit allemaal in je koppie ;)
niets te maken met fysiek, maar met psychisch gestel. Je ziet het ook aan mensen die een autorijbewijs moeten hebben en er weinig lol in zien..die doen er langer over. Vind je het leuk, heb je lol en een beetje lef, dan lukt het sneller.
 
_O-

maar weet wel dat jij mondiger bent dan menig ander :Y
en dan heb je meestal al n streepje voor. :Y
zeker in n schijnbaar mannen wereld. 8-)

Ik ben niet mondiger, ook niet zelfverzekerder (helaas), maar ik MOEST m'n A'tje gewoon hebben! Geen discussie mogelijk. Als ik iets zó graag wil en van overtuigd ben dat ik er gewoon recht op heb (super gereden verder en deze fout leverde geen gevaarlijke situatie op) dan kan ik zelfs mezelf nog overtuigen dat het niet mijn schuld was O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan