Moeten we dit met een Momentsleutel doen ?

haak71

Die hard MF'er
20 mei 2003
991
0
Velp
Kreeg op vfr topic niet veel reacties misschien past het hier beter

ZO,


gisteravond de ketting en tandwielen van vfr 750 f uit 1987 vervangen en we hebben een ding verkeerd gedaan er was een gesloten ketting besteld dus de hele
achterbrug is eruitgeweest inmiddels zit alles weer op zijn plek, en zit alles weer handvast, alleen staat er in het werkplaats broek niet duidelijk over de montagebouten ook met een moment sleutel aangedraaid moeten worden

(iemand ervaring !!!!!!)

was een flink klusje trouwens
 
Op vrijdag 06 februari 2004 11:09 schreef bike_magic het volgende:
en zit alles weer handvast, alleen staat er in het werkplaats broek niet duidelijk over de montagebouten ook met een moment sleutel aangedraaid moeten worden
handvast?
met een momentsleutel draai je ze ook "handvast" hoor.
zo'n sleutel heeft weinig zin als je de waardes niet weet. Vaak zijn die waardes lager dan je zou vermoeden, je draait anders de boel nog wel es stuk...


en die bouten in je broek, daar wil ik niks van weten
 
achterbrug en achter as zou ik wel doen, die draai je snel te hard vast.. en dus heb je ze ook sneller kapot, wat natuurlijk weer zonde van het geld is :)

edit: mijn ervaring is wel als boutjes al niet helemaal lekker meer zijn en ik gebruik een momentsleutel dat ze me bijna allemaal afknappen.. omdat je er minder gevoel bij hebt vanwege de lange arm :)
 
achterbrug en achter as zou ik wel doen, die draai je snel te hard vast.. en dus heb je ze ook sneller kapot, wat natuurlijk weer zonde van het geld is :)

edit: mijn ervaring is wel als boutjes al niet helemaal lekker meer zijn en ik gebruik een momentsleutel dat ze me bijna allemaal afknappen.. omdat je er minder gevoel bij hebt vanwege de lange arm :)
Normaal gesproken hoort het "moment"-gedeelte van je sleutel dat "gevoel" te vervangen, maareh: dan moet je 'm dus wél goed instellen zoals Guz al zei. :+
 
wat is handvast
bij is handvast met de hand vast gedraaid
bij anderen is handvast nooit meer los :?
gewoon momenten opvragen bij de importeur en een momentsleutel gebruiken
en nooit copperslip of iets dergelijks gebruiken en de juiste momenten hanteren
met zulk soort spul altijd minder vast zetten
 
Laatst bewerkt:
We hebben het even gevraagd bij locale dealer had, standen voor moment sleutel
maar bood zelfs aan het effe aan te draaien ( was 3 km rustig rijden en klaar, er moest ook nog een nieuwe band achter komen en dat heeft hij gedaan (konden we niet zelf)

Dat van die schakel er tussen uit slijpen was sneller maar niet verstandiger volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan