Moezel motorland

PLR

MF Brikmachinist
23 jan 2003
10.881
3.957
Twente
Ben effe met het koekblik in de Moezel..manman wat een motoren hier.
En niet alleen Duitsers; veel Engelsen en Nederlanders rijden hier rond.
Moet ik de volgende keer ook maar doen ipv met het koekblik...
 
Prachtig omgeving inderdaad! Let wel op want de duutsers in de nabijheid van Koblenz zijn wat minder goeie stuurmannen/vrouwen als de rest van 't land. Helaas nu zelf 2x mogen mee maken waarvan 1x motor 278x totalloss en zelf ook bijna om t hoekje :-) Volgende week zaterdag precies een jaar terug en ik rij er dan toevallig ook weer langs. Ff bloemetje leggen voor de motor en er vervolgens uit nijd overheen pissen
 
Ik ben nu ook met de auto in de buurt van Cochem. Maar wel de motor op de aanhanger mee. Iedere avond ga ik lekker een rondje rijden!
 
En de uitzichten zijn vaak erg mooi:
y4mTG83oyrI35u5A_q2PZgL1aDgMQuo0hAoGxjBrTnRpqTl1onZ2CAtX3SNKCV75AX6VMJGJ04KMzIDRTwzYq4JJQzEjvXvu7yhj-oWcjgR-Gm2VbsqjBkKjpqyc5tyUVNt0eRgM9ANZusQsnb-vZkPDxPKEd5jhRSb8dZMUvygKR61kzxI_POoKYdpfTM13Sh1ETtgsoBlmkPDADoEk1ZKgA

y4mL8Cx6azoPQ3U6kOgMoTEcNkLRfiSZMtCpIo4lyapPcwoHft5mJ-Dt-NdWmioDW7onvPmGsC-5xzyDehsdozYpSyIaQJnFNvlUHBF5TYUcL43K31bX-bdYWJ_SMQbi7-x2OQrcB1yeBNFSfDAR4WtrICufMivu4Ljk1zjRc1A4c64ctk-76K2sxKjbZhmC_WBKDMDa4Xl8rLUAR-LMmQVmw
 
Zijn die foto's van gisteren? Dan zit je in de omgeving..
Vandaag in Cochem eerst twee Nederlanders..
Nog geen half uur later drie Belgen erbij.
Edit; op de een of andere manier pakt mofo de tweede foto niet.
Maakt ook niet uit, nooit geweten dat deze streek zo geliefd was onder motorrijders .
 

Bijlagen

  • IMG_20190720_154059047_HDR.jpg
    IMG_20190720_154059047_HDR.jpg
    281,1 KB · Weergaven: 16
Vandaag een rondje naar de Moezel gereden. Eigenlijk was de Moezel zelf het saaie stuk van de rit. Ook is het bij de Moezel veel drukker.
Maar mijn vrouw weer blij dat ze de Moezel en de druivenstaken weer heeft gezien.

Nu voor het eerst gezien dat een aantal dorpjes nabij de Moezel nu ook 30KM bordjes op doorgaande wegen hebben.
Het wordt er dus niet beter op.

Uiteindelijk via Manderscheid terug gereden en daar nog een hoop mooie bochtjes meegepakt.
 
Klopt; zoals al gezegd heb je als motorrijder niks maar dan ook niks op de B53 te zoeken, dit is de weg die de oevers van de Moezel volgt.
Nauwelijks uitdagende bochtjes en aansluiten achter de campers en caravans..
Maar...de wegen het dal uit tegen de heuvels in zijn totaal anders; haarspeldbochten, soms onder 10%...je hoort de hele dag motorrijders het dal in en uit blaffen..fantastisch gezicht en geluid
 
Voor mij zijn ook de zijwegen bij de Moezel al te druk voor het mooie. Bij Cochem heb je b.v. weer een mooie bocht die lekker lang aanhoud met een bord 50 voor motoren :(

Laat mij maar lekker iets noordelijker rijden. Of Luxemburg vrijwel overal goed wegdek en regelmatig bochten naar links en rechts die elkaar vrijwel direct opvolgen.
 
Och..de L148 tussen Leiwen en Hermeskeil en de L150 zijn goed te doen voor motorrijders..
 
Laatst bewerkt:
Hele leuke en mooie omgeving. Gemoedelijk, gezellig en prima stuurwerk
 
Terug
Bovenaan Onderaan