Moffen zijn een godsgeschenk

BKLYF

MF veteraan
26 feb 2014
3.050
972
Belgiek
Instagram
Granted, ze zien er niet uit op een mooie fiets, en op een supersport wil je er zeker niet mee gezien worden. Ontiegelijk groot, onhandig, maar o zo lekker warm! (ideaal voor de barre winterdagen)

2 dagen geleden was het rond de 0°C. Ik stap op de motor, en na 10 minuutjes met handkappen en dikke winterhandschoenen waar je U kan tegen zeggen vroren mijn vingers er quasi af.
Op mijn vorige motor had ik grotere handkappen én handvatverwarming. Tough luck, mijn vingers bevroren nog steeds.

Nu zag ik ergens op het internet dat iemand die dingen had aangekocht, en dat z'n handen werkelijk warm blijven, dus dacht ik bij mezelf: "Ik wil ook wel warme handen in de winter!" en vertrok direct naar de motorzaak om een paar van die moffen aan te kopen.
Natuurlijk niet van Givi (omdat ik gewoon iets wou testen), dus kocht ik er van "HELD", gemaakt voor scooters.

Natuurlijk zijn die wat kleiner, en passen die niet over de handkappen die ik al op m'n motor heb, dus weg met de handkappen, en erop met de handmoffen.
Ik moest een paar schroefgaten maken omdat de handmoffen teveel bewogen, en horende van andere mensen drukken ze ook soms op de koppelings-en remhendel.

Vandaag dus de eerste keer dat ik er mee reed, en voor een keer waren mijn handen lekker warm bij aankomst *O* Geen handvatverwarming nodig!
Een bijkomend voordeel is dat je nooit natte handschoenen kan krijgen in de regen, omdat ze volledig uit de wind én regen zitten door de bedekking.

Voor een prijsje van rond de 20€ is dit ook wel de beste aankoop die ik voor de motor heb gedaan.
Het ziet er niet uit, maar het is wel héél erg effectief.
En zo ziet het er uit (klik voor groot):



Echt een aanrader voor de doorrijder :)

De bedoeling van dit topic is een discussie te starten of handmoffen nu echt zo goed zijn, of toch enkel voor scooterrijders is voorbehouden :t
 
Misschien zit ik ernaast hoor, maar ik heb een beetje het idee dat je handen klem blijven zitten, als je valt.

En wat is het nadeel van verwarmde handschoenen?
Ik heb met gerbing handschoenen ook nooit koude handen
 
Granted, ze zien er niet uit op een mooie fiets, en op een supersport wil je er zeker niet mee gezien worden. Ontiegelijk groot, onhandig, maar o zo lekker warm! (ideaal voor de barre winterdagen)

2 dagen geleden was het rond de 0°C. Ik stap op de motor, en na 10 minuutjes met handkappen en dikke winterhandschoenen waar je U kan tegen zeggen vroren mijn vingers er quasi af.
Op mijn vorige motor had ik grotere handkappen én handvatverwarming. Tough luck, mijn vingers bevroren nog steeds.

Nu zag ik ergens op het internet dat iemand die dingen had aangekocht, en dat z'n handen werkelijk warm blijven, dus dacht ik bij mezelf: "Ik wil ook wel warme handen in de winter!" en vertrok direct naar de motorzaak om een paar van die moffen aan te kopen.
Natuurlijk niet van Givi (omdat ik gewoon iets wou testen), dus kocht ik er van "HELD", gemaakt voor scooters.

Natuurlijk zijn die wat kleiner, en passen die niet over de handkappen die ik al op m'n motor heb, dus weg met de handkappen, en erop met de handmoffen.
Ik moest een paar schroefgaten maken omdat de handmoffen teveel bewogen, en horende van andere mensen drukken ze ook soms op de koppelings-en remhendel.

Vandaag dus de eerste keer dat ik er mee reed, en voor een keer waren mijn handen lekker warm bij aankomst *O* Geen handvatverwarming nodig!
Een bijkomend voordeel is dat je nooit natte handschoenen kan krijgen in de regen, omdat ze volledig uit de wind én regen zitten door de bedekking.

Voor een prijsje van rond de 20€ is dit ook wel de beste aankoop die ik voor de motor heb gedaan.
Het ziet er niet uit, maar het is wel héél erg effectief.
En zo ziet het er uit (klik voor groot):

[~[url="https://i.imgur.com/GFMvoAmm.jpg"]afbeelding~]
[/url]
Echt een aanrader voor de doorrijder :)

De bedoeling van dit topic is een discussie te starten of handmoffen nu echt zo goed zijn, of toch enkel voor scooterrijders is voorbehouden :t

Ik had ze ook , heeeeeeeeeeeeeeeerlijk
 
Misschien zit ik ernaast hoor, maar ik heb een beetje het idee dat je handen klem blijven zitten, als je valt.

n
Dat gevoelidee heb ik ook 'n beetje..
Ik heb motorwanten en een zelfbouw electr. vest, ook geen koude handen meer.. ;)
 
Dit bedrijf maakt toch wel de beste (hoewel die van mij komen van de vorige eigenaar van het bedrijf)
Hippo Hands: motorcycle hand covers/muffs for cold weather riding

Veel verschillende types die door een flexible plastic binnen plaat in een ronde vorm open blijven staan. Ook zeer goed wind en weer dicht daardoor.

Let ook even op, hippo hands raad aan juist wel een model met handkappen of een beugel te hebben zodat je niet bij hoge snelheid gaat remmen of de koppeling in drukt!
 
Laatst bewerkt:
Misschien zit ik ernaast hoor, maar ik heb een beetje het idee dat je handen klem blijven zitten, als je valt.

En wat is het nadeel van verwarmde handschoenen?
Ik heb met gerbing handschoenen ook nooit koude handen

Je hebt het bij het juiste eind, dacht er zelf ook sceptisch over, maar in feite is het precies hetzelfde als handkappen, alleen van polyester.

Nadeel van verwarmde handschoenen:
- Prijs
- Moeilijk schoon te maken (welja, ik koop gewoon nieuwe handschoenen als ze stinken)
- Niet altijd waterdicht

Met de moffen heb je een 2de laag die de regen vrijwel buiten houdt :)
 
Heb zo ook op de T-max van Tucano, is een soort neopreen (materiaal surfpakken)
Top, heel de winter met zomerhandschoenen.
Handverwarming op 30% laat maak komen die kou!
 
Vandaag nog met m n zomerhandschoenen gereden, t kon net :Y
die moffen lijkt me ook wel wat ,zit dat met bandjes vast oid en kan je goed bij de knopjes?
 
Ik gebruik al jarenlang dit tegen de kou. Aanvankelijk werd ik uitgelachen. Veel motorrijders moeten er even aan wennen, maar na een tijdje willen ze het allemaal.
 
Vandaag nog met m n zomerhandschoenen gereden, t kon net :Y
die moffen lijkt me ook wel wat ,zit dat met bandjes vast oid en kan je goed bij de knopjes?

Zit vast met bandjes en velcro (rond de spiegel), maar ik heb er gaten in gebrand om een perfecte fit te krijgen en diefstal te voorkomen (alhoewel vraag ik mij af of iemand dat wel zou stelen :'))
Over die knopjes gesproken, bij mij gaan die ook over de controls, dus moet ik niet werken met een of andere mega duim zoals van Tucano Urbano. Bij Wunderlich hebben ze zelfs een doorzichtig schermpje erin gebouwd, zodat je kan zien waar je vingers zitten :)
Bij de goedkopere versies (zoals die van mij), moet je alles op gevoel doen :')
 
Warme handen zijn essentieel voor rijden in de winter (ook in de zomer natuurlijk)
Ik rijdt deze winter voor het eerst met Gerbing verwarmde handschoenen.
Dit werkt echt het beste. Ik wilde er eerst niet aan omdat het zo duur was. Ik had het gewoon gelijk moeten doen. Met die lage temperaturen heb ik zelfs de handschoenen op standje 2 van 3, omdat het echt de kou van je handen houdt.
Dat wil echt wat zeggen, aangezien ik syndroom van Raynaud heb; heel snel witte vingers en verkrampte bloedvaten dus.
 
Ik zweer bij mijn stuurmoffen.
Rijd dagelijks met weer en wind, regen of kou.
Alleen met sneeuw en ijzel pak ik de wagen.
Met de moffen aan het stuur zit ik tot 5 graden met werkhandschoentjes erin.
Inderdaad van die dunne handschoentjes.
Geen centje kou en heb een snelwegrit van 50 km voor de boeg.
Afgelopen week was het min 3 en toen deed ik mijn dikkere motorhandschoenen aan.
Die combinatie met de stuurmoffen bleek ideaal.
Het ziet er idd niet zo super fraai uit die moffen, maar ze werken subliem.
Ik zou niet anders meer willen.
Geen kouwe jatten voor mij deze winter.
Kan het tot min 10 wel uitzingen.
Jihaaaaaaaaaaaaaaa
 
Laatst bewerkt:
Komend weekend ga ik naar het Sauerland.
Enkele weken geleden riep ik nog stoer dat ik mss met de motor zou gaan.
Inmiddels met veel lagere temps en regen/ sneeuw op komst ga ik toch maar op 4 wielen.

Nee, ook handmoffen en verwarmd vest gaan mij niet meer overtuigen.
Kacheltje aan, muziekie d'r bij. Ruimte zat voor veel bagage.

Motor weer in het voorjaar 2018!
 
Komend weekend ga ik naar het Sauerland.
Enkele weken geleden riep ik nog stoer dat ik mss met de motor zou gaan.
Inmiddels met veel lagere temps en regen/ sneeuw op komst ga ik toch maar op 4 wielen.

Nee, ook handmoffen en verwarmd vest gaan mij niet meer overtuigen.
Kacheltje aan, muziekie d'r bij. Ruimte zat voor veel bagage.

Motor weer in het voorjaar 2018!

We zien jou dus ook niet op het Elefantentreffen? '(
 
Komend weekend ga ik naar het Sauerland.
Enkele weken geleden riep ik nog stoer dat ik mss met de motor zou gaan.
Inmiddels met veel lagere temps en regen/ sneeuw op komst ga ik toch maar op 4 wielen.

Nee, ook handmoffen en verwarmd vest gaan mij niet meer overtuigen.
Kacheltje aan, muziekie d'r bij. Ruimte zat voor veel bagage.

Motor weer in het voorjaar 2018!

Ik zal toeteren als ik je voorbij rij als jij in de file sta ;)
 
Laatst bewerkt:
Als ik in de file motorrijders zie aankomen geef ik ze altijd zoveel mogelijk ruimte. Behalve als ik handmoffen zie, dan krijg je niets.



Had je maar een scooter moeten kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan