Mogelijk Oplichter gespot met Honda Fireblade

drestar

Die hard MF'er
5 dec 2015
477
1
Ik ben in onderhandeling gegaan vermoedelijk met een oplichter om te weten te willen komen hoe hij te werk gaat.

ik ben echter benieuwd hoe het in zijn werk gaat dat hij je geld in zijn zak krijgt en jij geen motor krijgt? waar het addertje dus zit? want je krijgt eerst de motor thuis gestuurd en moet niks vooraf betalen staat er in zijn mails,

deze fireblade uit 2006 zou zeer goed onderhouden zijn en schadevrij. normaal liggen de prijzen voor zo'n motorfiets ver boven de 5000 euro.. en de inhoud van de mails lijken verdacht standaard verhalen.maar ik ben dus benieuwd naar de werkwijze van deze vermoedelijke oplichter??? of hij probeert eerst je naam en adres te bemachtigen om je daarmee onder druk te zetten

hier zijn mails en de link van de advertentie. hij staat op speurders ook,

https://www.tweedehands.nl/motoren/motoren/honda/honda-cbr-fireblade-1000rr-354758243.html

Hallo,

De motor is in perfecte staat, geen motorproblemen. Heeft nederlandse borden en alle documenten en service boeken.
Ik keerde terug naar huis naar Duitsland een week geleden uit Nederland (Ik werkte in Nederland en ik kocht de motor daar). Ik ben duits, probeer ik de motor te verkopen in Duitsland, maar hier de belastingen te registreren het is duur.
Nu is de motor is met mij in Duitsland.

Als je echt geïnteresseerd bent om mijn motor te kopen, kunt u mij vertellen zo spoedig mogelijk, en zullen we een goede deal voor u en mij.

Dank u en ik hoop dat ik binnenkort van u te horen,



Heinrich B



Hallo,


De motor is bij mij in Duitsland. Ik hoop dat je begrepen uit de eerste e-mail.


Heeft nederlandse borden en alle documenten die je nodig hebt om het te registreren.
Omdat ik niet kan gaan van het werk om u te ontmoeten in Nederland, zijn er twee manieren om de motor te hebben van mij:


1) Hier is mijn volledige adres: Lachenmeyrstraße 5, 81827 München, Duitsland


2) Ik kan leveren u de motor naar uw huisadres (dit zal zijn tussen de 2-3 dagen) met behulp van een legitieme transport. Als dit is ok met je laat het me weten en ik zal u de exacte stappen uit te leggen.


Alsjeblieft, laat me weten wat uw beslissing,


Heinrich B



Hallo,

De prijs voor de motor is 3.000 euro. Ik zal betalen voor het vervoer en alles. Het zal komen met alle documenten aan het in uw naam te registreren bij het postkantoor. Ik kan de motor in maximaal 2-4 dagen te leveren met een transportbedrijf.
Stuur mij uw gegevens in, daarna zal het transportbedrijf contact met u opnemen met het transport informatie en betalingsgegevens.
Nadat u de motor ontvangt, moet je vijf dagen om het te inspecteren en als je niet bevalt, zal het bedrijf de motor terug te keren naar mij, en ik zal betalen voor het vervoer.

Stuur mij deze informatie:

Voor-en achternaam:
Volledig adres:
Plaats:
Postcode:
land:
Telefoonnummer:

Bedankt voor uw tijd en medewerking en ik hoop dat u zult genieten van de motor,



Heinrich B
 
Laatst bewerkt:
Je zal waarschijnlijk het 'transportbedrijf' vooraf moeten betalen....
P.S. exact lijkende mails zijn al eerder op dit forum voorbijgekomen dus gebruik de zoekfunctie ff
 
Als t te mooi is om waar te zijn enz enz
Niemand geeft iets zomaar te goedkoop weg.
 
Standaard scam....

Ook al veel over geschreven op mf en elders op inet
 
Stap 1: het adres is zo ver weg dat je hem nooit zult gaan halen en als je toevallig in de buurt bent, woont/ is hij daar niet.

Stap 2: je maakt (wat) geld over voordat je de motor hebt. Dat geld ben je kwijt.
 
Een prijs die lager ligt als de inkoop van de handel, kun je nooit vertrouwen. En een Duitser importeert een goede Blade natuurlijk gewoon in Duitsland als hij naar huis gaat.

Zoals hierboven al geschreven: standaard scam.

Loop weg, beantwoord geen enkel mailtje meer.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets dacht ik al.dat je toch vooraf moet gaan betalen nadat hij je volledige naam en adres gegevens heeft..

heb trouwens zijn opgegevens adres opgezocht. is inderdaad zo ver weg dat je hem nooit gaat halen..maar krijg al een heel andere naam bij dit adres. heb nu ook zijn telefoonnummer .kan natuurlijk voor de grap eens opbellen en vragen of Heinrich ook thuis is.. :P

Bohlender Achim
Lachenmeyrstr. 5
81827 München - Trudering


Telefon:
(0 89) 66 01 14 15
 
Hij zegt dat ie gebruikt maakt van een legitiem transport.

Dat verraadt inderdaad heel veel. Ook met vertaalfouten zou je daar nooit op uitkomen als je goede bedoelingen hebt.

Prima idee om zo iemand bezig te houden. Zie ook 419eater.com

Maar zelf zou ik Eerst een anoniem mailadres aanmaken en daarmee opnieuw contact zoeken, waarbij je geen enkele info/ruimte geeft om je te traceren.
 
ik ben echter benieuwd hoe het in zijn werk gaat dat hij je geld in zijn zak krijgt en jij geen motor krijgt? waar het addertje dus zit? want je krijgt eerst de motor thuis gestuurd en moet niks vooraf betalen staat er in zijn mails,


Nee, dat staat niet in zijn mails. In zijn mail staat: Stuur mij uw gegevens in, daarna zal het transportbedrijf contact met u opnemen met het transport informatie en betalingsgegevens.

Ga er dus gewoon van uit dat je een zeer echt lijkende mail krijgt van een transportbedrijf, waarin staat dat je het geld aan hen overmaakt, en dat dit pas na een goedkeuring van jou zal worden overgemaakt aan de verzender. Als je dan belt met het transportbedrijf zullen die waarschijnlijk van niets weten en het rekeningnummer zal hen geheel onbekend zijn. Eerlijk gezegd, voor 3000 euro zou ik hem gewoon gaan halen. Lekker terug knallen over de autobahn.
 
De tekst van de email van de verkoper komt me bekend voor. Die heb ik wel eens meer op het motor-forum voorbij zien komen. Verkoper gaf volgens de koper in dat topic geen antwoord op zijn vragen en stuurde steeds dezelfde standaard mail als antwoord.
 
De tekst van de email van de verkoper komt me bekend voor. Die heb ik wel eens meer op het motor-forum voorbij zien komen. Verkoper gaf volgens de koper in dat topic geen antwoord op zijn vragen en stuurde steeds dezelfde standaard mail als antwoord.


Heinrich B.! _O-
 
Dat is al een oude.

Ik heb jaren geleden ook wel eens gereageerd op een soortgelijke advertentie.
Zo snel je aangeeft dat je hem zelf op komt halen (kan zat uit voor het geld) hoor je niks meer. 8-)
 
Heb ik ooit meegemaakt met een advertentie van een Alfa Brera op autoscout. Het was een franse advertentie, en toen ik reageerde ging er (zonder dat ik er zelf naar vroeg) al € 1000 van de vraagprijs ( € 11.000) af. Het zou om een duitse lease auto gaan waar de eigenaar de lease niet meer kon betalen. De auto stond in Kroatië. Ik hoefde alleen maar een aanbetaling te doen (€ 1000 geloof ik) en ze zouden de auto naar mijn huisadres transporteren. Ik had dan een week om de auto zelf te inspecteren en te beslissen of ik de auto wou kopen.
Ik wist toen wel hoe laat het was. Heb nog wel even gevraagd om wat specifieke detail foto's maar die kreeg ik niet. Dus ze hadden de auto zelf ook niet eens.

Niet intrappen. Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat in 99,9% van de gevallen ook.
 
Inderdaad haha, ik heb je topic ook even doorgelezen. dezelfde opgestelde mails las ik ,maar dan onder een andere naam

dit zijn gewoon dezelfde personen die erachter zitten. denk zelfs dat ze niet eens in duitsland zitten maar ergens in een oostblok land of vanuit Afrika ofzo,

ik heb hem nog een laatste mail gestuurd en gevraagd om zijn telefoonnummer met de reden dat het altijd handig zou zijn dat ik hem dan kan bellen als er nog wat is. ik heb daarbij verder net gedaan of ik de motor nog wilde kopen maar zodra je kennelijk om een telefoonnummer vraagt is dat teveel en laten ze het gelijk afweten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan