Ongeveer 1,5 a 2 jaar terug heb ik de voorvelg opnieuw laten spuiten van mijn ZX9R. Hierbij is de hele velg gecoat, dus ook het gedeelte wat normaal kaal aluminium is. Dit heeft de spuiter ook gespoten (en ik heb het niet afgeplakt van te voren). Rond die tijd heb ik ook de remklauwen vervangen. De 6pot Tokico remklauw vervangen door 4pot Nissin, wat overigens vaak gebeurd bij de ZX9R door bekende problemen met de Tokico klauw.
Echter heb is sindsdien ook last van trillende remmen. Dit gebeurd met name bij wat hogere snelheden en bij gemiddelde remdruk. Als je harder (meer remkracht) remt gaat het goed en is het allemaal stabiel, maar zo hard rem je meestal niet... Ook nadat ik de remschijven heb vervangen bleef dit probleem bestaan. Dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen.
Ik vermoed daarom dat dit te maken heeft met de gecoate velg, de remschijven zijn daardoor iets naar buiten gekomen en zitten dus niet perfect in het midden (of wellicht niet recht?). Als ik de blokken er uit pak dan zit de buitenste blok ook strakker dan het binnenste blok.
Mijn vragen met name:
Echter heb is sindsdien ook last van trillende remmen. Dit gebeurd met name bij wat hogere snelheden en bij gemiddelde remdruk. Als je harder (meer remkracht) remt gaat het goed en is het allemaal stabiel, maar zo hard rem je meestal niet... Ook nadat ik de remschijven heb vervangen bleef dit probleem bestaan. Dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen.
Ik vermoed daarom dat dit te maken heeft met de gecoate velg, de remschijven zijn daardoor iets naar buiten gekomen en zitten dus niet perfect in het midden (of wellicht niet recht?). Als ik de blokken er uit pak dan zit de buitenste blok ook strakker dan het binnenste blok.
Mijn vragen met name:
- Kan dit inderdaad eraan liggen dat de remschijf niet perfect in het midden zit? Hij past er verder wel tussen en zou dat niet gewoon moeten kunnen als de zuigers goed zitten. Zie foto beneden.
- Is er dan evt een geschikte manier om de lak te verwijderen van de velg waar de remschijf zit, zodat dit weer vlak en kaal aluminium is. Zodat de schijf weer in het midden zit. Of is dit onbegonnen werk en kan ik beter een tweedehands velg scoren?
- Of is er een andere mogelijke (bekende) oorzaak waardoor dit komt?