Mogelijke oplichter gespot op Marktplaats?

Status
Niet open voor verdere reacties.
'Oplichter gespot op marktplaats!!!! Fireblade' > 'Mogelijke oplichter gespot op Marktplaats?'
 
Wat een opgefokt gedoe zeg. De man handelt al een paar jaar op marktplaats. Naam en adres zijn bekend etc. Natuurlijk, hij heeft een plaatje geleend, nou en?Is hoogstens niet zo handig. Wanneer iemand denkt dat hier iets anders achter zit ben je behoorlijk paranoide.
Inderdaad, iedereen rolt over elkaar heen om oplichter te roepen. Misschien heeft die vent wel een blade te koop heeft ff een plaatje gegoogled en neergeplempt (als je de gemiddelde advertentie hier op MF ziet is dat niet zo'n gekke gedachte). Hij heeft volgens mij niets gedaan wat niet mag. Stelletje overspannen wijven zijn jullie zeg - -O-
 
Laatst bewerkt:
Maak je niet druk, ik weet wie dit is.
Mijn vriendin woont in Peize, en ik weet dat dit persoon zelf een zelfde Blade heeft. :P
Hij heeft alleen je foto gejat. ;)
Nu maar hopen dat z'n handen nog niet zijn afgehakt, een terminale ziekte heeft opgelopen, neergeknuppelt is en lekgestoken is.

Zomaar een aantal dingen die een eerlijke verkoper naar zich toegeslingerd krijgt omdat ie een fotootje van internet afplukt om zijn motor te verkopen.

Misschien had hij wel ff kunnen vertellen dat 't niet zijn motor was maar die van 'n ander.

Natuurlijk wel hulde dat er voor dit soort voorvallen gewaarschuwd wordt, maar wat iedereen begint te schreeuwen zonder ook maar "iets" te weten is wel jammer.
 
Tjongejongen wat een stemmingsmakerij om niks _O-
Alleen omdat iemand een foto heeft gebruikt...

De TS kan zelfs smaad naar z'n hoofd krijgen want van oplichting is hier zeker geen sprake :N
 
Laatst bewerkt:
Tjongejongen wat een stemmingsmakerij om niks _O-
Niet "om niks". Bijna elke dag wordt er een motor (van een MF-er) gestolen. En menigmaal heeft een oplettende MF-er de motor weer teruggevonden. Dat de meeste users onderhand extra oplettend zijn op verdachte zaken is alleen maar goed.
Alleen omdat iemand een foto heeft gebruikt...
Van iemand anders....... Zonder toestemming. Ik zou zelf ook geschrokken reageren als ik mijn eigen motor ergens anders te koop zou zien staan, jij niet?
De TS kan zelfs smaad naar z'n hoofd krijgen want van oplichting is hier zeker geen sprake :N
Smaad _O-
Waar zie jij de basis voor smaad? In welke post?
Wiki:
Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

.....


Anders dan bij laster gaat het bij smaad niet om beschuldigingen waarvan men weet dat ze niet waar zijn. Vaak worden de beschuldigingen zo veel mogelijk opgeblazen om het slachtoffer zo veel mogelijk aan de schandpaal te nagelen. Het hoeven niet per se strafbare feiten te zijn waarvan het slachtoffer beschuldigd wordt; overspel of afwijkende seksuele voorkeuren kunnen zich uitstekend lenen voor smaad.

Dat is hier beslist niet aan de orde.
 
Laatst bewerkt:
Hey, een tovenaar op MF! Eentje die van een mug -het 'lenen/gebruiken'van een op internet gevonden foto'- een heuse olifant weet te maken door deze verkoper op marktplaats gelijk te betichten van mogelijke oplichting.

De verkoper op MP heeft gewoon geen eigen foto van zijn fiets en heeft even gegoogled op een motorfiets met dezelfde kleurstelling en die foto gebruikt. Niet netjes zonder toestemming, maar om nu te zeggen dat ie daarmee een oplichter is gaat wel heel erg ver!

TS zou dus even achter zn oren moeten krabben, alvorens ie dit soort uitspraken hier doet en zou zich kunnen afvragen of ie niet beter even de adverteerder had kunnen mailen met het vriendelijke verzoek een eigen foto te plaatsen?
 
Laatst bewerkt:
Dan nog lekker netjes :/ :N

Morgenvroeg bel ik er gelijk heen, of hij haalt de foto er per direct af, of ik meld zijn topic bij marktplaats als tegen de regels!


Succes, Heb het ook een keer meegemaakt. Had opgebeld en die man uitgelegd dat hij foto's gebruikte van mijn motor, en dat ik daar niet echt van gecharmeerd was. Heb hem verzocht de foto's (drie foto's van MIJN motor, met MIJN kenteken volop in beeld) van marktplaats te halen. Zijn antwoord was: "Ik heb ze van google stom kutwijf, flikker op, doe normaal" enz enz enz, duidelijk een nee dus :P Heb Marktplaats gemaild en de advertentie werd er meteen af gehaald.


alsnog is het niet netjes.
De adverteerder moet er expliciet bijzetten dat dit niet de motor in kwestie is.
De adverteerder spiegelt de klant nu een onware situatie voor, dat is volgens mij misleiding.

Jupps, en in mijn geval (met bepaalde stickers etc. erop) zei de verkoper doodleuk "Ja. die zit er niet op op mijn motor, maar die van mij is ook rood en deze op de foto's ook"

Stond overigens niet in de advertentie vermeld dat het niet zijn eigen motor was op de foto's.
 
Laatst bewerkt:
Van iemand anders....... Zonder toestemming. Ik zou zelf ook geschrokken reageren als ik mijn eigen motor ergens anders te koop zou zien staan, jij niet?


Ja natuurlijk, ik zou ook geschrokken zijn. En daarna zou ik de adverteerder bellen of mailen en als het dan niet opgelost zo zijn zou ik de beheerders van Marktplaats mailen. Ik zou het niet op een of ander forum neerkwakken en het woord oplichter gebruiken.

Prima dat we alert zijn op oplichters en dat we daarvoor anderen willen waarschuwen maar dan s.v.p. wel zorgvuldig en geen stemmingmakerij.

En die toestemming is ook maar betrekkelijk. Te veel mensen denken ook niet na voordat ze iets op het internet zetten. Je loopt dan het risico dat iemand anders het er weer afhaalt en gebruikt. Ik denk dat dat duizenden keren per dag gebeurt. Bijna ieder kind dat een spreekbeurt geeft op school haalt wel eens plaatjes van internet af en niemand vraagt daar toestemming voor. Ok, deze foto gebruiken in een advertentie is niet zo netjes maar er wordt verder niemand benadeeld dus om de adverteerder meteen een oplichter te noemen gaat mij wat ver.
 
Ja natuurlijk, ik zou ook geschrokken zijn. En daarna zou ik de adverteerder bellen of mailen en als het dan niet opgelost zo zijn zou ik de beheerders van Marktplaats mailen. Ik zou het niet op een of ander forum neerkwakken en het woord oplichter gebruiken.

Prima dat we alert zijn op oplichters en dat we daarvoor anderen willen waarschuwen maar dan s.v.p. wel zorgvuldig en geen stemmingmakerij.

En die toestemming is ook maar betrekkelijk. Te veel mensen denken ook niet na voordat ze iets op het internet zetten. Je loopt dan het risico dat iemand anders het er weer afhaalt en gebruikt. Ik denk dat dat duizenden keren per dag gebeurt. Bijna ieder kind dat een spreekbeurt geeft op school haalt wel eens plaatjes van internet af en niemand vraagt daar toestemming voor. Ok, deze foto gebruiken in een advertentie is niet zo netjes maar er wordt verder niemand benadeeld dus om de adverteerder meteen een oplichter te noemen gaat mij wat ver.

:^

Deze adverteerder heeft gewoon uit gemakzucht Google image search gebruikt.
 
Als je niet eens de moeite doet om een foto te maken van je eigen motor dan wil je hem ook niet erg graag verkopen. Daarbij ziet de motor die hij heeft er waarschijnlijk iets anders uit dan op de foto dus wat dat betreft zit die sowieso fout. Gewoon eigen foto's gebruiken en niks anders, want dan loop je inderdaad het risico dat je bijvoorbeeld een foto gebruikt van een recent gestolen motor.
 
Als je niet eens de moeite doet om een foto te maken van je eigen motor dan wil je hem ook niet erg graag verkopen. Daarbij ziet de motor die hij heeft er waarschijnlijk iets anders uit dan op de foto dus wat dat betreft zit die sowieso fout. Gewoon eigen foto's gebruiken en niks anders, want dan loop je inderdaad het risico dat je bijvoorbeeld een foto gebruikt van een recent gestolen motor.

Misschien is het wel een handelaar die er niet de moeite voor neemt om van elke motor een foto te maken als er genoeg foto's op internet staan.
Niks mis mee toch.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat dus om mijn motor!!

Check hier mijn orginele verkooptopic Te koop Honda Fireblade 1998

Ik heb net proberen te bellen naar het nummer, maar ik kan het helaas niet breiken, het toestel staat uitgeschakeld...

Dat klinkt bekend.
Vorige week had iemand de foto van mijn vriendin gebruikt die een zx6r zonder frame te koop aanbood. En diezelfde persoon had ook een zx10r zonder frame te koop en de foto van iemand anders heeft gebruikt.
 
Misschien is het wel een handelaar die er niet de moeite voor neemt om van elke motor een foto te maken als er genoeg foto's op internet staan.
Niks mis mee toch.

zomaar iemands foto gebruiken zonder toestemming... Persoonlijk zou ik het niet leuk vinden als ik een poseer foto van mij op mn motor tegen zou komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan