Mogelijke oplichter gespot op Marktplaats?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rienkie

MF'er
17 okt 2006
237
0
Beste foramembers!

Ik was zonet even op marktplaats aan het kijken naar een cbr fireblade en tot mijn grote verbazing kwam ik de fireblade van mijn maatje tegen aangeboden door een andere aanbieder.

Deze fotovan zijn motor heb ik gemaakt!

kijk hier mee uit!!

zie advertentie
http://link.marktplaats.nl/294873230

De echte verkoper bied zijn motor aan op mf
Te koop Honda Fireblade 1998
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ai dit is echt niet tof...
heb via marktplaats gereageerd "dit is niet correct"

succes er mee
 
mmm ja daar heb ik ook aan gedacht, dat hij alleen het plaatje gebruikt, maar het lijkt me dan eerder vanzelfsprekend dat hij dan zoiets gebruikt...

http://home.tiscali.nl/~bertie/superbike/img/firebl98.gif
 
Laatst bewerkt:
Is het niet gewoon de zoveelste hit op google als je op afbeeldingen zoekt op honda fireblade 1998? Je kan ook wel overal oplichters zien zeg... Het is niet netjes oké maar gelijk oplichters?
 
Als mensen nu al gaan reageren etc dan is de vogel al gevlogen voor TS hem heeft gesproken. Ik zou zeggen probeer een afspraak te maken om gewoon te kijken bij die motor en doe of je geïnteresseerd bent. Dan weet je snel zat of het die van jouw is.
 
alsnog is het niet netjes.
De adverteerder moet er expliciet bijzetten dat dit niet de motor in kwestie is.
De adverteerder spiegelt de klant nu een onware situatie voor, dat is volgens mij misleiding.
 
Het zou helemaal fout kunnen zitten. In plaats van impulsief reageren kan je beter even goed nadenken over wat het beste zou zijn. Als het echt fout zit, verjaag je hem misschien en dat zou jammer zijn.

Er kunnen een paar dingen aan de hand zijn:
-Hij is van plan die van jou (of een soortgelijke) te stelen zodra hij een belangstellende heeft
-Hij heeft dezelfde bike te koop maar geen foto
-Hij is helemaal niet van plan een motor te stelen of te verkopen, hij probeert een aanbetaling oid te vangen waarna hij nooit meer iets van zich laat horen
-....?

Wat zou nou de beste strategie zijn, als TS nog geen actie had ondernomen?
 
Bellen, zeggen dat je interesse hebt in een proefrit en vanaf daar verder handelen. In ieder geval handelen zonder hem te verjagen.
 
Bedankt! Dat waardeer ik erg!! Ik ga morgenvroeg bellen!!
Naar wie? Ga je slapende honden wakker maken? Hij heeft nog niets strafbaars gedaan. Wat wil je bereiken? Dat hij de foto er af haalt, of wil je een motordief vangen?

Effe nadenken en niet impulsief handelen.
Vraag JanB eens wat je hier nou mee kunt. Of dit aanknopingspunten biedt voor de politie.
 
Laatst bewerkt:
Bel gewoon oftie m heeft en of je m mag komen bezichtigen zegtie ja kom maar ga je gewoon kijken. Niets aan t handje. Heb ook wel eens een foto gejat
 
hij is anders wel 500 euro goedkoper duurder dan jou ....




:+
Heb het idee dat dat precies de bedoeling ervan is. Als iemand de motor voor €4000 van hem wil kopen koopt hij hem snel bij de originele verkoper en maak makkelijk €500 winst.
 
Laatst bewerkt:
Wat een gedoe.
Hij adverteert met een andere km stand en dus zal deze foto als voorbeeld gebruikt zijn.
Heel zijn advertentie straalt gemakzucht uit, zelf een foto maken is te veel moeite blijkbaar.

Netjes? Nee, dat niet. Maar ik zou er niet te veel achter zoeken.
 
Die afbeelding van jou van MF staat al op de 2de pagina hij leent hem ff idd.

En zo te zien staat jou foto ook al op speurders.nl
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan