Mogelijkheden communicatie !!??

thijsje77

Rookie
30 jul 2006
1
0
Borne
Beste forum gebruikers,

Ik zit met het volgende "luxe" probleem:

Ik rijd motor (Kawasaki GTR1000), heb op de motor een radio gemonteerd zitten met speakers (zat er al in) en maak gebruik van een GSM/PDA met daarop TomTom software.

Wanneer ik nu weg ga met de motor en ik wil gebruik maken van navigatie dan stop ik de GSM/PDA in mijn jaszak en stop ik het bijgeleverde oortje in mijn oren. Via de bluetooth antenne welke in het vakje op het dashbordje ligt kan ik goed navigeren. Telefoontjes die ik krijg komen duidelijk door, alleen opnemen gaat lastig daar moet ik eerst voor stoppen. Van de muziek van de motor maak ik geen gebruik aangezien ik geen speakers in de helm heb.

Wat ik wil:

Speakersetje in de systeemhelm + microfoon.
Ontvangst van het radio geluid in de helm.
Ontvangst van het geluid van de GSM/PDA in de helm.

De radio kan ik volgens mij makkelijk voorzien van een vrouwelijk 3,5 mm contact op de draden van de speakers. Zo kan ik het geluid overbrengen naar de helm.

De GSM/PDA is voorzien van een 3,5 mm Jackplug waarmee het geluid ook in de helm te krijgen is volgens mij.

Als ik nu kijk naar de oplossingen die ik kan vinden op de site van Waypoint (www.gps.nl) dan zijn er volgens mij meerdere opties mogelijk.

Optie 1: HS-400
Optie 2: MIT-30/MIT-100

Heeft er iemand ervaring met een vergelijkbare configuratie?

Ik kan zelf voorzien in het maken van een 3,5 Jackplug op de radio en de GSM/PDA wil ik via bijvoorbeeld een RAM mount op de Motor bevestigen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik heb de verhalen gelezen over corossie en trillingen voor de PDA, maar ik denk dat bij incidenteel gebruik dit wel mee zal vallen.

Graag zou ik jullier ervaringen of menigen horen. Andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan