mogelijkheden stalen remleidingen

Ja hoor, dit kan heel goed. Ik maak zelf mijn rem- en koppelingsleiding en heb al diverse varianten gehad, waaronder de twee door jou geschetste mogelijkheden.
Wat ook nog kan : vanaf de hoofdremcylinder naar de banjo op de rechterklauw met een leiding. Vervolgens op de rechterklauw de ontluchtingsnippel vervangen door een banjobout en met een korte leiding over het voorspatbord naar de banjo op de linkerklauw. Het systeem ontluchten doe je vanaf de linkerklauw, maar "omgekeerd vullen" werkt beter.
 
Ik betwijfel of er veel verschil zit in HOE de nieuwe leidingen komen te lopen.
Wel weet ik dat het verschil tussen rubberen leiding en braided met teflon leiding een verschil van dag en nacht is. Hoe lang is het stukje leiding dat je nodig hebt voor de Honda en welke banjo's zitten erop (hoek). Ik heb veel van dat spul liggen, zowel leiding op de rol als banjo's en dergelijke. (Heb ooit eens een heel voorraadje van dat spul opgekocht)
 
Ik had ook een 3-leidingen systeem op de voorkant.
Omdat 3 leidingen alleen maar extra rommel gaf (bevestigingen etc.) en duurder is, besloot ik ook 2 leidingen (dus vanaf het stuur) er op te zetten. Het wordt ook beschouwd als veiliger, vanwege het mindere aantal aansluitingen is er minder kans op lekkage, het is ook nog iets makkelijker te ontluchten. Werkt perfect.
Heb ze kant en klaar besteld bij Motorbazaar.
 
Hey,

De stalen weet ik niet, maar remleidingen uit teflon zijn alleszins beter.
Dit omdat teflon niet uitzet, ook niet bij hoge temperaturen. Hierdoor gaat dus alle remkracht die wordt uitgeoefend op de hendels over op de remblokken. En ook rond teflon kun je stalen vlechten monteren, wat het uitzicht ook wel veranderd, eventueel voorzien van gekleurde krimpkousen.

De hulzen waarmee de koppelingen gemonteerd worden op de slangen kunnen voorzien worden van een lasermarkering naar keuze (letters, cijfers, logo's, foto's noem maar op).

Prijzen voor deze kunnen altijd aan mijn gevraagd worden. Ik kan altijd een bestekje laten maken bij me op het werk. (wij produceren nl teflon slangen)

Markeringen kosten 1 €/stuk.

Groetjes
 
....
Wat ook nog kan : vanaf de hoofdremcylinder naar de banjo op de rechterklauw met een leiding. Vervolgens op de rechterklauw de ontluchtingsnippel vervangen door een banjobout en met een korte leiding over het voorspatbord naar de banjo op de linkerklauw. Het systeem ontluchten doe je vanaf de linkerklauw, maar "omgekeerd vullen" werkt beter.

Ik dacht dat bij die variant gewoon een banjo voor 2 leidingen gebruikt werd op de rechterklauw ipv op de ontluchtingsnippelplek een banjo te steken? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan