Mogelijkheid 5: Veelgestelde Vragen

Erik39

MF veteraan
4 jul 2008
14.349
0
Hallo,

Ik heb 'veelgestelde 25kw vragentopic' lees is het volgende:

Mogelijkheid 5: Uitdraai en papieren naar RDW sturen met verzoek om het om te zetten.

Ik kwam deze optie 2x tegen in dit topic dat ik het toch maar serieus ben gaan nemen.
eline078 in "25kW: de veelgestelde vragen"
Gh0stry in "25kW: de veelgestelde vragen"
Dit zou betekenen dat elke motor netjes op 25kw kan!
Je laat de motor netjes afvoeren en laat een vermogensuitdraai maken. Deze stuur je samen met alle kentekenpapieren naar het RDW met het verzoek het vermogen aan te passen naar 25kw. Deze zullen de papieren en alles terug sturen en klaar!
Hoe het gaat als dit weer terug gedraaid moet worden is nog niet bekend...

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Is dit gewoon zeker, kan het 100% zo op deze manier en is het legaal?

Groeten,

Erik
 
Volgens mij is het zo dat de motor wel een 2e typegoedkeuring moet hebben wil je hem op kenteken krijgen met 25kw. Dus niet elke motor is 'legaal' terug te voeren.
 
Hier las ik inderdaad ook iets van, maar weet niet zeker of dit zo is..
Ik wil een GSX-r 750 K1 gaan rijden (motor van mijn vader..) maar ik geloof niet dat deze helemaal legaal op 25kw te krijgen is? Deze optie met uitdraai naar RDW leek me ideaal, maar kan er weinig over vinden.
 
Kijk hier eens..
Waarschijnlijk heb je over een tijdje geen last meer van legaal of illegaal *O*

Dan is het mogelijk om élke motor legaal op 25kW te krijgen.. 2e typegoedkeuring of niet..
 
Er is een datumgrens: 31 december 1997
Motoren van na deze datum moeten overeen komen met een typegoedkeuring. Sommige modellen hebben dus een typegoedkeuring voor 25kW en dan is het relatief eenvoudig geregeld.

Het vermogen op papier aan laten passen voor motoren voor deze datum is een ander verhaal. Dan is het volgens mij gewoon papieren opsturen en er e42,- achteraan gooien.

Zie foto'tje van de kentekenpapieren halverwege dit topic: _O-
http://www.motor-forum.nl/forum/lis...-een-nieuwe-turbofiets-voor-Bruteforce-1.html
 
Dit is nu dus aan het veranderen daarom heb ik dat ook in de OP gezet van dat topic.

Neem even contact op met het RDW bij je in de buurt. Als je de motor daadwerkelijk op 25kw terug zet en hem dan ter keuring aanbied krijg je een kenteken met 25kw erop. Hier zijn ze mee bezig, ze moeten namelijk nog de keuringsmogelijkheden krijgen die zijn er geloof ik nóg niet.
 
Ik heb inderdaad al even de RDW gemaild zondag, nog even wachten op een reactie.. (ach ben toch voorlopig nog geen 18, maar de gsx-r 750 staat er al XD)
Deze is trouwens een duitser en is in 2008 pas op NL kenteken gezet.. Kweet niet of dit nog uitmaakt maar dat zie ik dan vanzelf.

1e post van Don4 was ook nuttig, had ik inderdaad nog niet gelezen. Hopelijk komt hier snel zekerheid over zodat ik 'm klaar kan gaan maken *O*

Bedankt zover!
 
:N dit staat er dus nog niet in... je hebt alleen een berichtje gepost met de link naar de bevindingen van Matmotor..
dit is echter nog niet bijgewerkt in de OP.. moet dus nog ff gebeuren :P

Goed, mierenwipper :P

Maar is niet mijn post en voor elke aanpassing moet ik een modje aan z'n mouw trekken... dus dat komt nog wel.
 
miereneuken.jpg


Sorry.. had er niet aan gedacht dat de modjes dat natuurlijk moeten wijzigen... en daar dan ook tijd voor moeten hebben.. :X
 
[afbeelding]

Sorry.. had er niet aan gedacht dat de modjes dat natuurlijk moeten wijzigen... en daar dan ook tijd voor moeten hebben.. :X

Nou, gaat mij er meer om dat ik dat niet om de week wil vragen. Heb laatst die hele OP op de schop genomen, onder andere tig spelfouten eruit gehaald van SuperKris en wat info toegevoegd. Dus als er nog meer wijzigd vraag ik hem wel weer aan te passen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan