Mogelijkheid MT-07 naar 35kw

BraapRyder

kloon
7 okt 2014
23
0
Hallo,

Is het mogelijk om een 70kW Yamaha MT-07 naar 35kW op kenteken te krijgen? Zoja, hoe? gaat dit via het RDW met een keuring of kan het gewoon via een dealer met een ombouwverklaring?

Mvg
 
Waarom koop je niet gewoon het 35kW model? Er is geen ombouw verklaring, Yamaha levert twee verschillende modellen, die later ook niet simpel naar vol vermogen kan.
 
Helaas zitten er best wel wat verschillen tussen het 35kw en 70kw model en kun je deze niet simpelweg terugvoeren doordat er een ombouw verklaring ontbreekt. (zoals Monomuis aangeeft)

Op de site van Monomuis staat ook een mooi artikel over de mt07 met daarin de uitleg.
quote:
Yamaha verkoopt het 35kW-model als apart model, het is dus niet mogelijk om deze 'officieel' naar 55kW te zetten in een handomdraai. Technisch is het mogelijk met de juiste onderdelen, maar wil je de motor als 55kW op papier, dan mag je de motor tegen de nodige kosten herkeuren, niet te vergeten de onderdeelkosten, man-uren. Kost dus behoorlijk wat geld. De motor wordt dus afgeleverd in Nederland als standaard 35kW en niet als afgeknepen variant van een 55kW-model. Beter verkoop je bij het behalen van het 'A3'-rijbewijs de 35kW MT-07 en koop je een nieuwe of 2e hands vol vermogen MT-07 er voor terug, of wat anders. - See more at: Test: Yamaha MT-07 35kW A2 rijbewijs
 
Oke, dus zonder ombouwverklaring kan het dus niet? Of kan het dan wel maar moet je hem laten keuren a 400 euro?
 
2e hands zullen ze als 35kW-model idd nog weinig tot niet te vinden zijn. Dan zit je aan zo'n keuring van +/- 450 euro en moet je nog onderdelen zoeken om er in te zetten en betaal je ook nog eens werkplaatstarief aan de motorzaak die de boel er in zet (of denk je het zelf te kunnen?).

Ik denk dat vanaf +/- 2016 veel motoren op deze wijze op de markt komen, maar er valt weinig tot niets over te vinden, dat je dus echt aparte 35kW motoren moet hebben die niet makkelijk terug te zetten zijn naar 70kW (of ietsje minder). In de wandelgangen bij Honda en Yamaha hier wat over gehoord, maar niets concreets.
 
Duidelijk, Monomuis, jij bent van Startersmotor toch? Er staat namelijk dat de Street Triple 675 ook met A2 rijbewijs bereden mag worden maar dat geld alleen voor het nieuwe 2014 model? of zie ik dit verkeerd?
 
Duidelijk, Monomuis, jij bent van Startersmotor toch? Er staat namelijk dat de Street Triple 675 ook met A2 rijbewijs bereden mag worden maar dat geld alleen voor het nieuwe 2014 model? of zie ik dit verkeerd?

ja, want normale street triple's hebben meer dan 70kw origineel vermogen. Voor de street triple geld precies hetzelfde als voor de mt-07. Er zijn speciale 35kw modellen uitgebracht en deze zul je nog nauwelijks 2de hands kunnen vinden.
 
2e hands komt dat pas de komende jaren een beetje vrij. Daarnaast hebben jonge motorrijders vaak het geld niet voor iets nieuws. Dus dat gaat echt wel even duren, helaas.

Wil je nu dus iets recents, dan ben ik bang dat je toch nieuw moet kopen.
 
Dat betekent dus wel als ik hem netjes onderhoud dat ik hem dan voor veel geld kan verkopen over 2 jaar, maarja, ik lijk wel gek, een nieuwe motor van 7000 euro kopen als 1e motor.. Maarja, kan het ook zien als, meteen goed doen en de afschrijving op bijv. een MT zal minimaal zijn.

EDIT: Die valkblokken op een MT, houden die nou het meeste tegen? Dat je misschien alleen nieuwe remhendels en wat kleine krasjes er aan overhoud zeg maar?
 
Laatst bewerkt:
Dat betekent dus wel als ik hem netjes onderhoud dat ik hem dan voor veel geld kan verkopen over 2 jaar, maarja, ik lijk wel gek, een nieuwe motor van 7000 euro kopen als 1e motor.. Maarja, kan het ook zien als, meteen goed doen en de afschrijving op bijv. een MT zal minimaal zijn.

EDIT: Die valkblokken op een MT, houden die nou het meeste tegen? Dat je misschien alleen nieuwe remhendels en wat kleine krasjes er aan overhoud zeg maar?

Ik zou hier persoonlijk niet voor gaan. De markt voor 35kw fietsen is al niet groot en een teruggevoerde motorfiets blijft natuurlijk lastig bij de verkoop (het is niet simpel een kitje monteren). Wellicht handiger om gewoon een standaard 35kw fiets te kopen? Zoals een MT-03?

Valblokken zijn voornamelijk bedoeld voor het frame en kunnen nog wel eens de fairings redden, maar dat ligt er maar net aan hoe je onderuit gaat.
 
Laatst bewerkt:
Een MT-07 35kW zal meer waard zijn dan een gewone MT-07, want daar zijn er genoeg van te vinden.
Voorheen verkocht je sneller een GS500 op 25kW, dan vol vermogen en was deze ook meer waard.

Die doppen zullen een en ander beschermen, maar her ligt er net aan waar je op of tegenaan valt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan