Mogelijkheid om 25kw setje zelf te maken?

Rewind

MF'er
13 okt 2007
103
0
hallo ik vroeg me af of er niet iemand is die deze setjes zelf heeft gemaakt?
Want hoe eenvoudig is het om 4 schijfjes te maken en daar een gat in te boren?

Zelf ben ik op zoek naar een fzr 600 en ben op zoek naar de mogelijkheden, zodat ik alleen nog maar een uitdraai hoef te laten maken, want ik vind het echt belachelijk dat ze meer dan 100 euro vragen voor een paar schijfjes.

Heeft iemand hier meer ervaring in? Ik zou het heel graag willen weten hoe je het hebt gedaan en wat voor afmetingen je hebt gebruikt.

Misschien een goed toekomstplan voor 25 kw forum om een topic te maken voor alle maten voor elk model, zodat wij fijn zelf alles kunnen maken en ons een €200,- kunnen besparen en dat geld weer fijn in ons motortje kunnen steken ;)
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk wel.. Zodra het vermogen er 25kw van wordt, en dit op een uitdraai ook zo blijkt te zijn, heb je dus een motor op uitdraai op 25kw staan..
Lijkt me logisch, en ring is een ring, je hebt toch geen goedgekeurde ringen?
 
ja precies dat bedoel ik.
je hoeft dus alleen maar de afmetingen te hebben en je kan die ringen zelf voor 5 euro ofzo maken. en dan hoef je alleen nog maar een uitdraai te laten maken... voor wat kost het €30 dacht ik.

Is er niet iemand met een fzr op 25kw die effe z'n ringetjes voor mij zou willen opmeten.... :D zou mij heel blij maken ;)
 
ja precies dat bedoel ik.
je hoeft dus alleen maar de afmetingen te hebben en je kan die ringen zelf voor 5 euro ofzo maken. en dan hoef je alleen nog maar een uitdraai te laten maken... voor wat kost het €30 dacht ik.

Is er niet iemand met een fzr op 25kw die effe z'n ringetjes voor mij zou willen opmeten.... :D zou mij heel blij maken ;)

38mm doorsnede bij een normale FZR600. Ik heb er laatst nog mee lopen klooien voor een kennis.

Het gat niet groter maken dan 13mm en het gat in tegenstelling tot de link in je vorige bericht een beetje onderin het plaatjes/ringetjes maken, een paar millimeter uit de kant. Alle 4 de ringetjes tegelijk doorboren dan zijn alle gaten exact even groot (belangrijk!). Bij het plaatsen van de ringen het gat naar onderen plaatsen, zo exact mogelijk.

Je zou om het 25kw te checken iemand met vol vermogen rijbewijs even de top kunnen uitproberen. Mag niet boven de 175komen, dan zit je ongeveer goed en kun je eventueel naar de testbank voor een uitdraai zodat je het zeker weet.

Een FZR kan trouwens niet legaal op 25KW. Zoek die discussies zelf maar op.

Succes en laat weten of het gelukt is.
 
aahhh :D bedankt man hier was ik naar opzoek.
Nu nog effe kijke of ik een leuke fzr kan vinden ;)
harstikke bedankt.
---Ohja moet de motor daarna weer opnieuw worden afgesteld???
Dit zeide ze me in de motorzaak.. leek me een beetje vreemd aangezien dit bij een brommer ook niet hoefde


misschien een idee voor in de toekomt om hier voor alle modellen de afmetingen neer te zetten, zodat iedereen deze zelf kan maken...
 
begrenzingfzr4keerpy5.jpg

dus deze zou ik dan 4x moeten maken.
Ik zal eens op school navragen of we die kunnen ponsen ;)
ohja wat voor dikte heb je genomen? gewoon 3mm staal ofzo?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
dus deze zou ik dan 4x moeten maken.
Ik zal eens op school navragen of we die kunnen ponsen ;)
ohja wat voor dikte heb je genomen? gewoon 3mm staal ofzo?

alvast bedankt

Zo dun mogelijk anders passen de carburateurs niet mooi luchtdicht in de rubbers. Max 1mm.

Opnieuw afstellen is niet nodig. De vernauwing zorgt ervoor dat de motor minder mengsel krijgt, in principe geef je dus eigenlijk gewoon minder gas.
 
ja precies dat bedoel ik.
je hoeft dus alleen maar de afmetingen te hebben en je kan die ringen zelf voor 5 euro ofzo maken. en dan hoef je alleen nog maar een uitdraai te laten maken... voor wat kost het €30 dacht ik.

Is er niet iemand met een fzr op 25kw die effe z'n ringetjes voor mij zou willen opmeten.... :D zou mij heel blij maken ;)

Als jij ringetjes van 200 euro wou halen dan zou je je inderdaad flink laten afzetten _O-
Die dingen kosten toch geen fuck man. Tientje ofzo
 
Als jij ringetjes van 200 euro wou halen dan zou je je inderdaad flink laten afzetten _O-
Die dingen kosten toch geen fuck man. Tientje ofzo

Waar haal jij die dan???
Als ik die setjes in duitsland zie is het rond de 130 euro. en als je het wilt laten inbouwen en uitdraai kost het al gauw 200 euro. want ik zo overal lees althans :P

als jij setje voor 10 euro weet laat me dat dan effe weten ;)
 
Laatst bewerkt:
Waar haal jij die dan???
Als ik die setjes in duitsland zie is het rond de 130 euro. en als je het wilt laten inbouwen en dynamo kost het al gauw 200 euro. want ik zo overal lees althans :P

als jij setje voor 10 euro weet laat me dat dan effe weten ;)

Waarom zou je naar duitsland gaan? :?
En wat heeft de dynamo met je inlaat te maken? :?

Vriend van me heeft ze voor mij gemaakt, maar nog iemand met een zxr400 heeft 4 van die plaatjes bij de dealer gehaald voor 6 euro dacht ik.

(je bedoelt toch wel ringetjes voor in je inlaatrubbers hè?)
 
Leuk lief en aardig zoon setje maken, maar vaak willen dealers het zelf doen, althans dat is bij mij zo..

heb stuk of wat afgebelt en allemaal zijden ze van, ja maar dat mag niet wij moeten het doen :S
dus ik ga nu zelf gewoon opzoek naar een testbank laat een uitdraai maken en stuur dit naar me verzekering... want anders ben je zo 150 euro verder .....
 
Leuk lief en aardig zoon setje maken, maar vaak willen dealers het zelf doen, althans dat is bij mij zo..

heb stuk of wat afgebelt en allemaal zijden ze van, ja maar dat mag niet wij moeten het doen :S
dus ik ga nu zelf gewoon opzoek naar een testbank laat een uitdraai maken en stuur dit naar me verzekering... want anders ben je zo 150 euro verder .....
precies dat was mijn bedoeling ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan