Moment sleutel Lidl

Blackviper

MF veteraan
23 jul 2010
1.099
0
Hi,

weet iemand of deze moment sleutel die binnenkort bij de lidl komt geschikt is voor het klussen aan je motor? Bijvoorbeeld oliefilter vervangen ed?
NL_53352_01_b.jpg


Er zitten 3 inzetstukken bij: 17, 19 en 21 mm
 
Laatst bewerkt:
Kijk even naar het kleinste moment wat zo'n grote sleutel aankan, staat er bij de lidl helaas niet bij.

De meeste boutjes van mijn motor hebben bijv. een kleiner moment nodig dan het minimum van zo'n ding (vaak iets van ~42-210). Momentsleutel met een bereik van 5 tot +- 55 heb je meestal veel meer aan.
 
Een momentsleutel gebruiken om je oliefilter vast te draaien ? en je benzinedop dan?

Volgens mijn handleiding dien je die vast te draaien met een moment sleutel. Het was maar een voorbeeld er zullen vast nog wel 100 dingen zijn. Maar ik wil zoveel mogelijk kijken wat voor klusjes ik van t onderhoud zelf kan doen.

Ik heb idd geen idee wat het minimum is.

Iemand die zo een ding heeft?
 
Volgens mijn handleiding dien je die vast te draaien met een moment sleutel. Het was maar een voorbeeld er zullen vast nog wel 100 dingen zijn. Maar ik wil zoveel mogelijk kijken wat voor klusjes ik van t onderhoud zelf kan doen.

Ik heb idd geen idee wat het minimum is.

Iemand die zo een ding heeft?

Nieuwsgierig: Welke motor dan ?

Heb tot nu toe alleen maar Haynes boeken gezien waar handvast word genoemd.
 
De 5 - 25 Nm van Mototravel.nl shop heb je meer aan.
Kost misschien iets meer, maar is het waard.
Zwaardere momenten kom je maar weinig tegen eigenlijk, en voor lage momenten is een kleine sleutel handiger en voor hoge momenten is een lange sleutel handiger.
Moment wat je meeste gebruit zal om en de 10 - 12 Nm zijn. 10 = handvast.
 
Als je er een beetje gevoel voor hebt, je verstand op de goede plek, en oplet waar je in draait (staal / aluminium) heb je er geen nodig.

even overdreven: een momentsleutel is voor 'noobs' :+
 
Ben ik niet met je eens.
Wanneer je carterhelft vast wil zetten zonder lekkage moeten alle bouten op hetzelfde moment vastzitten om maar iets te noemen (daar gebruik ik um wel voor, koppelingsplaten wisselen)
 
ik heb er een en is best goed.
maar ben het er wel mee eens, dat een lichtere handiger is voor het sleutelen aan de motor.
daar is deze toch te grof voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan