[momentsleutel] Goede prijs voor Hazet ?

DinX

MF veteraan
26 mei 2003
1.320
0
Zolder (Belgie)
Kort uitleggen misschien:
Ik heb nu sinds een dikke 3 maanden m'n eerste motor, en hier wil ik nu natuurlijk wat kleine dingen aan sleutelen (om te beginnen olie en filter wisselen) :P

Nu zou ik daarvoor dus een momentsleutel willen halen omdat iedereen dat aanraadt.
In de buurt vind ik niet veel dus veel keuze heb ik niet. Bij eenautozaak hier verkopen ze er 1 van Facom voor 160€ (8-50Nm).
Dit vond ik best veel geld dus ik ben eens verder gaan kijken.

Nu was ik daarnet bij gericke in hasselt en daar zijn het solden nu. Daar kan je een Hazet sleutel krijgen van 10-60Nm voor 115€.
Nu vroeg ik me af welke ik best zou nemen, en dus welke het beste is prijs/kwaliteit.

Van Facom weet ik dat het goed is (al genoeg over gehoord), maar is dit ook zo van Hazet ? Ik heb maar een paar posts gevonden van mensen die dit goed gereedschap vinden.
 
voor de olie filter wisselen heb je echt geen momentsleutel nodig.

Als je echt kopbouten enzo moet aantrekken zou ik pas aan een momentsleutel gaan denken. Ik weet niet hoe jij in het gereedschap zit, maar anders kun je het beter uitgeven aan een klein doppendoossetje of een setje goede schroevendraaiers.

Hazet is trouwens ook goed gereedschap.
 
Doppen heb ik liggen, ander gereedschap ook.
Maar ze raadden me aan om de aftapplug toch met een momensleutel te doen om beschadiging aan de carterpan te voorkomen.

ligt er natuurlijk aan hoe handig je bent, maar je voelt toch hoe vast het ongeveer zat. Je moet natuurlijk niet met volle kracht die bout aandraaien. Er zit tevens een koperen ring tussen die voor de afdichting zorgt.

Aan gezond sleutelverstand heb je meer als een momentsleutel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan