momentsleutel

pth

Die hard MF'er
13 jan 2006
314
5
Wie heeft ervaring met de momentsleutels van motozoom type "md® Pro momentsleutel"
Ik heb bij ons in de winkel gekeken maar daar ben ik 220 euries kwijt, dat is vast wel een goede moment sleutel maar wel erg duur. Dus die van motozoom zit prijs techisch meer in mijn richting.

*D
 
Ik heb een momentsleutel gekocht bij de lokale ijzerwaren handel een etc industrial.



full
 
Ja, ik heb ze alle drie. Ze werken prima. Alleen zijn ze bij www.louis.de 10 euro per stuk goedkoper.

Die van pth heb ik ook gehad, maar wel voor 25 ipv. 75 euro :) Er staat alleen kraftixx als merk op de doos. Ik heb op de motorbeurs van vorig jaar precies dezelfde gezien van tengtools, was ook voor 75 euro.

Die van louis/motozoom zijn beter.
 
Wow, een momentsleutel met een bereik van 1 tot 5 Nm. Leuk cadeautje voor de hamster ;)

Ik heb laatst een goedkope momentsleutel gekocht (10-80Nm, 3/4 inch) van Draper bij mijn lokale gereedschapboer voor maar £34 (pakweg 50 euro) omdat ik mijn Teng had uitgeleend aan een kennis die op reis was met een Enfield en ik opeens moest sleutelen aan mijn TDM. Het ding is best goed te gebruiken met micrometer instelling en bleek tijdens ijking verbazend nauwkeurig. Waarschijnlijk geen ding om professioneel 8 uur / 5 dagen per week te gebruiken maar als huissleutelaar kun je best al wat fatsoenlijks krijgen voor niet teveel geld. Probleem alleen met momentsleutels is dat er altijd die onzekerheid is of-ie wel "op tijd" zal klikken. Als ik niet zeker ben van de kwaliteit van een schroefdraad gebruik ik voor pakweg de eerste 80% van het aanhaalmoment een ouderwetse momentsleutel met doorbuigstang en wijzer die ik ooit voor een habbekrats in een supermarkt hebt gekocht. Die dingen zijn niet nauwkeurig en moeilijk af te lezen maar hebben het grote voordeel dat je beter brekende moeren kunt voorkomen: de wijzer stopt dan met oplopen. Ideaal als je op oude vehicles werkt met een onbekend sleutel-verleden (b.v. nogal wat dealers draaien bouten en moeren (veel) te vast aan in mijn ervaring).
 
Terug
Bovenaan Onderaan