Mongoliëspan - tweede leven !

Voor vandaag ook niet
t111038.gif
 
Awel, uwe raad zou zeker goed van pas komen ! Gij kent dat span geloof ik nog wel, is ooit bij u geweest voor de cross schommelvork.
Laat maar weten wanneer dat zoal zou kunnen.
Volgens Doudou is er geen draaipunt onder het motorframe.
Misschien weet gij wel een oplossing om er iets verstelbaars van te maken?
 
Laatst bewerkt:
Hey petaat, in mijn profiel staat mijn e-mailadres, mag je altijd een e-mailadres of telefoonnr. achterlaten.
Dan contacteer ik je binnenkort wel eens.
Op dat forum ben ik geen lid, dus is wat ingewikkeld.
 
Vandaag nog even mooie foto's gaan maken in de Genkse duinen:

IMG_0087kl.JPG


IMG_0090kl.JPG


IMG_0098kl.JPG


Rijden was wat gestuntel :o Gelukkig was er nog wat volk aanwezig om me weer uit te graven :+ Drie keer hebben die dat moeten doen en ik had geen bier bij om ze te bedanken |(
Zal toch eens een zijspancrosser onder de arm moeten nemen voor wat techniek :)
 
Laatst bewerkt:
je weet de plekjes ook wel te vinden.

mooie zandbak om in te spelen daar!
 
Grondanker mee. Een pioschepje werkt waarschijnlijk ook, en ziet er nog stoer uit als hij op de bak zit.
grondanker-vast.jpg


bc335.jpg
 
Zo'n schupje heb ik hier nog ergens liggen, maar weet niet meer waar...
Ik vind het eigenlijk ondingen of ik heb een slechte.

Ik denk dat ik vooral te weinig grondspeling heb, de zijspancrossframes staan een stuk hoger. Van 't moment dat de motor weerstand krijgt door de bak die ergens tegen aan loopt gaat het achterwiel zich ingraven.
Waarschijnlijk zijn er ook rijtechnieken om dat te voorkomen? Jan, weet gij niks?
 
Laatst bewerkt:
ja ik wel. GAAAAAASSSSSS !!!!! ;)

dan heb je zoveel gang dat die wel doorschiet :)
 
Jamaar, dan graaft die zich nog dieper in de bodem !
Je moet het Genkse zand niet onderschatten:
(zie er toch een paar de berg op duwen)
 
Laatst bewerkt:
Nog eens een updatetje doen, anders denken ze hier straks dat ik het Mongoliëspan niet meer heb :)

Zaterdag met Jan en Doudou naar LBS zijspantechniek geweest om mijn "bak" te laten afstellen. Eén en ander was wat krom getrokken. Ad had er wel zijn werk aan, maar zo hadden we ook resultaat! Hij stuurt nu veel beter dan ooit.
Het was leuk om daar te zijn, Ad is 'ne toffe pee en we konden ook nog wat andere mensen ontmoeten gedurende de hele dag, onder andere PROTON van dit forum. Die heeft aan LBS blijkbaar ook een goed adresje gevonden.
Terwijl Ad zijn zakelijke gesprekken voerde met klanten konden wij zijn vriendin gezelschap houden die met veel ijver twee blingbling Harleys oppoetste. Vele leuke verhalen kwamen voorbij. Al bij al een lange, maar leuke dag gehad.

Jan noteert nog eens goed wat Ad moet doen vandaag ;)
DSCN0983kl.JPG


meten en bestuderen
SAM_2446kl.JPG


SAM_2447kl.JPG


proefritje :o
SAM_2448kl.JPG


de jeugd aan het werk met de vijl
SAM_2451kl.JPG


SAM_2454kl.JPG


uitlijnen en afstellen, was een secuur werkje
SAM_2458kl.JPG


stopjes lassen op de uiteinden van de buizen
DSCN0966kl.JPG


veel las en slijpwerk
DSCN0961kl.JPG


DSCN0962kl.JPG


DSCN0963kl.JPG


DSCN0968kl.JPG


DSCN0971kl.JPG


Alles werd daarna nog eens goed overspoten met "zilver" lak om roest te voorkomen.
De voorband werd bijgepompt en en ik mocht zelf de ketting nog even smeren.
Ik deed een proefrit in de buurt, ook een snelle baan en ondervond een verschil van dag en nacht. Mijn vriend Doudou die hem naar Sittard mocht rijden was ook tevreden, geen schouder en armpijn meer van het tegensturen.
Zelf mocht ik toen ook nog een uurtje naar mijn eigen huis, langs snelle en kleine baantjes en het was een plezier om te rijden :]
 
Het span kan gewoon hartstikke fijn sturen, alleen moet alles ff goed en op de juiste plaats en manier vastzitten.... En da's nu het geval. Ik denk dat tijdens al dat geklooi in Kazachstan, Mongolie, Marokko en zo de zaak enigszins uit het verband getrokken is. Maar gelukkig rijdt hij nou weer prima!
 
En spuit elf komt nog even langs
Op de heenweg mocht ik ze van Sittard naar Elsendorp rijden, en het beestje trok zwaar naar rechts.
Samen met een zijwind van links, leverde dat zeer lamme armen en zeer zere linkerschouder op toen we in Elsendorp arriveerden.
De terugweg mocht ik ze weer rijden van E. naar Sittard.....
Moeiteloos rijden, ook met 1 hand aan het stuur, remmen, gasgeven, bochten maken.
120 op de snelweg met 1 hand, wat een plezier!
Chapeau voor Ad, en Klickstart bedankt dat ik ze weer eens mocht rijden! Wat een fijn span!
Dan van Sittard naar Maastricht met m'n eigen MZ'je met span, dat was wel weer heel anders!
Maar MZ'je bevalt me ook prima.
't Was een heel leuke dag, en fijn gereden.
Groeten,
Doudou
 
Terug
Bovenaan Onderaan