"monobike"

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
Gisteren ben ik nog eens gaan monobiken (geen echte, maar op kleine brommertjes iets groter dan een pocketbike) in Sint-Niklaas.

Het is nu de 4de of 5de keer dat ik ging, en de laatste 2 keren heb ik mijn tijd niet meer verbeterd, in tegendeel zelfs: 1.8 sec boven mijn besttijd :(

Ik slaag er niet meer in om mijn voeten behoorlijk op de steuntjes te houden. Zijn er nog mensen die hier last van hebben (ik ben 1.90m) en hoe los je dit op, want ik zou graag eens een race meedoen binnen enkele maanden maar dan moeten er toch eerst nog 3seconden af.
Nu ben ik gewoon nog veel te traag '(
 
lekker ingewikkeld lijkt me....!
met je 1.90m op zo,n dingetje :)

geen tips nee...nou,...puntjes op de steppies maken ofzo..... :+
 
Ik slaag er niet meer in om mijn voeten behoorlijk op de steuntjes te houden. Zijn er nog mensen die hier last van hebben (ik ben 1.90m) en hoe los je dit op, want ik zou graag eens een race meedoen binnen enkele maanden maar dan moeten er toch eerst nog 3seconden af.
Nu ben ik gewoon nog veel te traag '(

Easy: doe rolschaatsen aan. :+
 
Monobikes, zijn dat die kleine motortjes waar je dus echt met je knietjes in de lucht rijdt? GAAF!

Waaro in omgeving Rotterdam kan je dat doen? Iemand een idee, lijkt me nl. wel heel erg lachen.
 
Monobikes, zijn dat die kleine motortjes waar je dus echt met je knietjes in de lucht rijdt? GAAF!
Monobikes zijn eigenlijk gemodificeerde Polini X1 crossbrommertjes.
De grootste verschillen tussen een X1 en een monobike zijn de vering (verlaagd en vastgezet) en de banden (semi-slicks).

Polini X1:
x1junior_big.jpg



'Monobike':
12.jpg


'Monobikes' in actie:
40.jpg

31.jpg

Waaro in omgeving Rotterdam kan je dat doen? Iemand een idee, lijkt me nl. wel heel erg lachen.
Voor zover ik weet is het alleen mogelijk in België. Verhuur wordt namelijk geregeld door een importeur van Polini, die de hele week kartbanen in België langsgaat.
18 juli echter zijn ze in Goes, dus wellicht dat je daar even kan kijken. :)
 
Laatst bewerkt:
Wat je er aan kan doen zou ik ook niet weten. Mijn (oude) laarzen slijten er ook beroerd hard van. Stalen toesliders? TurboTeunis heeft ze al :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan