monowheel

ASW

Die hard MF'er
7 jul 2013
290
0
Beetje creatief aan de gang geweest.
Basis is een 44 inch tractorwiel en een honda 250cc motorscooter.
Ben bang dat ik een kenteken op dat ding wel kan vergeten, zie de vrienden van de RDW al kijken.

383429_397903773655597_890973568_n.jpg


Meer foto's van de bouw (klik)

Krijg de Link niet goed naar mijn albu, wat doe ik verkeerd ??

Het rijden valt nog niet mee

Ben nu aan de gang met een scootmobiel, die dingen zijn niet zo rap dus heb er een honda cbr f3 600cc ingeprutst, wil hier een aanval mee doen op het snelheid record staat nu op 163 kmh op de 1/4 mile.

volgende project staat al weer klaar, een smart.
Je ziet die dingen wel met en motorfietsblok er in , maar ik vind een niet genoeg moet een twin engin
e 4wd Smart gaan worden.
Zoek dus naar twee gelijke blokken van een 1000 tot 1300 cc voor weinig met een hoop pk.s, wie heeft er wat ???

De andere speeltjes staan hier
https://www.facebook.com/pages/American-spinning-wheels/106463642872182

Een tuintreker met een gasturbine en een ford thunderbird geprepareerd voor drif en burnouts .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vet! Kun je nou ook al stoppie's? :+

Trouwens als je blokken zoekt: Op mijn werk maken ze een race wagen met een hayabusa blok. Als het goedkoop moet kun je die blokken wel vergeten. Zijn wel erg geschikt voor het gebruik in een auto. r1 blok is wat goedkoper maar heeft meer aanpassingen nodig om te functioneren in een auto (smering problemen).

die honda 1100cc blackbird motoren zijn veel goedkoper om te vinden, maar kregen in onze wagen problemen met terug schakelen (koppelingshuis vloog in 1000 stukken).

Hoeveel vermogen moet zo'n blok hebben en wat mag ''t kosten (per stuk)?
 
Laatst bewerkt:
Stoppie's met het monowheel durf ik nog niet, het is wel de bedoeling.
Een beetje gang maken en dan vol in de rem, dan moet een paar salto's toch lukken.
maar rechtuit rijden, en gewoon stoppen is al lastig, blijven oefenen.
We bouwen alles op een zeer beperkt budget, heel veel gekregen of voor een bijna symbolisch
bedrag.
Er zijn mij al twee CBR 1000 blokken aangeboden voor een mooi prijsje.
Heb nog wel twee turbo.s liggen om een 0.3 bar boost te gaan maken.
spruitstukjes maken hoeft ook niet veel te kosten, en een blok van rond de 100 euro kapot draaien is zonde maar nog een keer te overleven.
Een gsx-r 1100 van rond de 1993 zou mooier zijn maar worden al weer te kostbaar.
 
Een paar plaatjes van het laatste project, 600cc scootmobiel.
Draadjes nog netjes, tank op de goede plek uit zicht en dan de kappen er om
Foto-XTN7AZUJ-G.jpg

Foto-BUJGPPXL-G.jpg

Foto-VBPO43GB-G.jpg
 
Even voorzichtig geprobeerd of het blokje ook goed loopt.
Reiden helaas nog niet koppeling werkt niet . moet nog een nieuwe cassette met platen in,
Die er nu inzit is niet vrij te krijgen.

 
Laatst bewerkt:
Tijd geleden maar een update wat betreft de scootmobiel
weer een dagje op drachten geweest met het ding , 168,22 kmh op de 1/4 mile.
Voor motorbegrippen tergend langzaam natuurlijk, maar op zo.n stoeltje voelt het toch wel redelijk rap.
Foto-PHPAIHCU-G.jpg

en een filmpje van de run
 
Tijd geleden maar een update wat betreft de scootmobiel
weer een dagje op drachten geweest met het ding , 168,22 kmh op de 1/4 mile.
Voor motorbegrippen tergend langzaam natuurlijk, maar op zo.n stoeltje voelt het toch wel redelijk rap.
[afbeelding]
en een filmpje van de run

Dit zijn berichtjes die "The day after" een beetje opvrolijken.

Geweldig dit.
 
Tijd geleden maar een update wat betreft de scootmobiel
weer een dagje op drachten geweest met het ding , 168,22 kmh op de 1/4 mile.
Voor motorbegrippen tergend langzaam natuurlijk, maar op zo.n stoeltje voelt het toch wel redelijk rap.
[afbeelding]
en een filmpje van de run
_O-

Wat debiel leuk zeg!

Enne, lijkt me helemaal niks, met die kleine wieltjes. :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan