Monster 800 i.e. wie kent hem ????

Bravon

MF'er
27 nov 2003
36
0
Maarheeze
Beste mensen,

Wij heeft er een Monster 800 i.e. en kan iets vertellen over het vermogen etc. Ik wil namelijk het liefst een nieuwe Monster 800 kopen omdat ik een tweedehandse toch niet helemaal vertrouw en ik een 1000 eigenlijk net te duur vind.

Trek je de 800 toch nog op zijn achterwiel of is dit een beetje te optimistich en kan iemand een vergelijking maken ten opzichte van de 620 en de 1000.

Bedankt voor de reacties !!!!

Als iemand nog acties kent ergens of een mooie te koop weet hoor ik het graag. Ben nog steeds aan het twijfelen tussen de volgende motoren.

- Ducati Monster
- Kawasaki Z-750
- Buell XB-9S of X1 Lightning
 
Ik ken hem alleen van foto's:

full


en zou idd voor de Monster gaan !
 
Ja dat klopt maar heb jij zelf een 800 i.e. en hoe bevalt hij je ??? Heb je ook op een 620 of een 1000 gereden ??
 
Ja dat klopt maar heb jij zelf een 800 i.e. en hoe bevalt hij je ??? Heb je ook op een 620 of een 1000 gereden ??
Ik heb toen ook op de 1000 proefgereden. De 620 viel voor mij op voorhand al af. Het (vermogens-)verschil, 800vs1000, is duidelijk.
Met in mijn achterhoofd dat er ook nog een setje uitlaten (ca. 850 euro) bij zou komen, vond ik het – ook financieel – wel welletjes. En daar sta ik nog steeds achter.
Vermogensgebrek is wel het laatste waar ik me bij een Monster zorgen over zou maken. Staar je niet blind op die specificaties.
Achterwiel? Gaat prima hoor – zonder koppeling.
 
Waar heb jij hem gekocht en heb je toen ingeruild of heb je hem een fikse korting kunnen kopen ???
Ik heb 'm een half jaar geleden ofzo bij Bruggeman (Ducati store Schiphol) in Nieuw-Vennep gekocht. Voel er niet veel voor om een soort promopraatje voor deze dealer te houden. Ben nie ontevreden ofzo. Prima volk verder, maar ze zijn wel groot en als klant is dat denk ik niet altijd een voordeel. Uiteindelijk gaat het er om dat ze bij problemen het goed en z.s.m. in orde brengen; tis niet dat je een oud orgel gekocht heb.

Ze zijn niet de enige dealer in de regio – kijk daarvoor maar eens op ducati.com. Safe zou ik links laten liggen.

Iets in te ruilen had ik niet. En ja, je krijgt dan korting. Als de cijfers gaan spreken, moet je effe opletten; wat er netto onder streep komt te staan; daar gaat het om. Die rookgordijnen met bruto, bpm, (ex-)btw, etc..
Was iets van 5 of 6 procent en daar deed ik het voor. Je kunt ook tig zaken afleuren; vraag me af of het loont.
 
Ik ben ook bij een aantal zaken geweest en ben nu dus echt alles op een rijtje aan het zetten. Morgen ga ik nog een proefrit maken op een Buell XB-9S want ik kan nu een demo kopen uit 2003 met 1500 KM voor ongeveer 10.000 euro. Ik kan me bij de Buell alleen echt nog niet voorstellen hoe het uberhaupt rijdt en ten opzichte van een Duc is het toch wel echt ineens een"onbekende" wat misschien zowel een voor als nadeel kan zijn. Bij de Duc is de 800 echt mijn maximum omdat ik gewoon niet meer wil betalen dan 10.000 euro en het liefst een nieuwe koop. Ik ben alleen een beetje bang dat ik spijt krijg van een 800 maar jij zegt dat je gewoon genoeg koppel hebt etc. Mag ik vragen welke motoren je hiervoor hebt gereden !!!
 
bij startwin in loenen hebben ze een m 800 staan als demo. leuke club, kan je goed zaken doen. ze maken daar ook mooie uitlaten, dus als je slim bent....

succes
 
Ik ben alleen een beetje bang dat ik spijt krijg van een 800 maar jij zegt dat je gewoon genoeg koppel hebt etc. Mag ik vragen welke motoren je hiervoor hebt gereden !!!


Je mag er toch een proefrit mee maken? Of zoek een verhuurder die de 800 verhuurd.
 
Ik ben alleen een beetje bang dat ik spijt krijg van een 800 maar jij zegt dat je gewoon genoeg koppel hebt etc. Mag ik vragen welke motoren je hiervoor hebt gereden !!!
Je eerste zin begrijp ik niet helemaal.
Zelfs de meest devote ducatihater zal niet snel beweren dat zo'n dingetje qua koppel tekort schiet. Integendeel.
Ik weet niet wat je er allemaal mee van plan bent maar er lopen hier tal van 620- en 750-rijders rond die na jaren nog steeds met veel plezier rijden en inmiddels veel – zo niet alles – uit hun Monster halen. Die zullen toch niet alle als watjes rijden, wel?

Eerder sprak je over een Z1000, de Tuono werd ook nog effe te berde gebracht; yep, da's een andere categorie – zeker als je over absoluut vermogen gaat spreken. Knappe jongen die daar alles uitvist, maar enfin.

Maak nou maar gewoon een proefrit op alle motors op je lijst. Overigens moet ik zeggen dat ik die Z-750 niet helemaal begrijp. Ziet er toch stukken minder uit dan zijn vader, de Z1000. Kan me hierover nog een topic herinneren. Succes.
 
Enkele gegevens over de M800:
http://www.motorbikes.be/models.asp?id=3924

Groeten
Ad

Beste mensen,

Wij heeft er een Monster 800 i.e. en kan iets vertellen over het vermogen etc. Ik wil namelijk het liefst een nieuwe Monster 800 kopen omdat ik een tweedehandse toch niet helemaal vertrouw en ik een 1000 eigenlijk net te duur vind.

Trek je de 800 toch nog op zijn achterwiel of is dit een beetje te optimistich en kan iemand een vergelijking maken ten opzichte van de 620 en de 1000.

Bedankt voor de reacties !!!!

Als iemand nog acties kent ergens of een mooie te koop weet hoor ik het graag. Ben nog steeds aan het twijfelen tussen de volgende motoren.

- Ducati Monster
- Kawasaki Z-750
- Buell XB-9S of X1 Lightning
 
Terug
Bovenaan Onderaan