Monster Energy Grand Prix de France 2012

Wie gaat er dit keer winnen?

  • Stoner

    Stemmen: 21 28,4%
  • Lorenzo

    Stemmen: 16 21,6%
  • Rossi

    Stemmen: 18 24,3%
  • Pedrosa

    Stemmen: 9 12,2%
  • Dovizioso

    Stemmen: 0 0,0%
  • Spies

    Stemmen: 1 1,4%
  • Crutchlo

    Stemmen: 6 8,1%
  • Hernandez

    Stemmen: 3 4,1%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Petje af voor Lorenzo, echt een paar maatjes te groot. Rossi, wat fijn om hem weer te zien strijden: zo hoort het. Band van Stoner was vrij weinig meer van over :X

Tech 3's gecrasht omdat ze die wereldkampioenen bij probeerde te houden :+

Leuke wedstrijden gezien :)
 
Het lijkt erop dat iedereen nogal genoten heeft, eindelijk eens geen gezeik ik een motogp topic. :P

Perfecte race van Lorenzo, en de battle voor p2 was gewoon genieten :) :)
 
Mooie race hoor, zat echt alles in, crashes, mooie gevechten en vreemde starts van Spies en De Puniet haha.

Zijn er hier ook mensen die wel eens wedden op de motogp? Had zelf voor de race een tientje gezet dat Bautista voor Spies zou eindigen :)
 
De warming up lap vond ik wel eng, Lorenzo liet zien er zin in te hebben. :X Ging goed. *O*
 
Wie let er nou op oude mannetjes met een vlag. :?

sport_76.jpg
 
Wat is er met Spies aan de hand? Met die Yamaha had ie zeker bij de eerste 4 moeten zitten.

Blijft toch de mysterie van dit seizoen, wat is er aan de hand met Spies??? Vraag me af of hij zijn zitje gedurende het seizoen kan blijven houden, het begint nu toch echt een aanfluiting te worden. Ik snap er niks van.....
 
Blijft toch de mysterie van dit seizoen, wat is er aan de hand met Spies??? Vraag me af of hij zijn zitje gedurende het seizoen kan blijven houden, het begint nu toch echt een aanfluiting te worden. Ik snap er niks van.....



een bemoeizuchtige moeder .... ;)
 
Weet niet of jullie het al kennen, maar de motogp maakt na (bijna) elke race een show met wat highlights, interviews, etc. Dit filmpje is van Estoril en Jerez. Enjoy :
 
wauw, zo''n statement heb ik lang niet gehoord van Casey, toch leuk dat dit ook gezegd wordt *O*

”Ik heb genoten van het gevecht met Valentino, er werd op een nette manier gepasseerd, we wisselden een paar keer van plek maar ik wist dat Valentino een beter tempo had en toen hij me voorbij was, lukte het niet om bij hem te blijven. We hebben alles gedaan wat mogelijk was en dat we nu met een podium naar huis gaan is een goed resultaat.”
 
:} Stoner nette tekst.

Hij heeft zeker meegekregen dat er hier op MF niet zo vriendelijk aan toe gaat onderling en hij dacht eens de eerste te zijn om te breken met die traditie :+
 
Leuke race, al heb ik meer op met racen op een droge baan.
Wat gaan die boys had in de regen zeg wel weer gaaf.
Nette race van Lorenzo, zulke dingen geven hem toch nog
een kansje tegenover Stoner dit jaar.

Leuk voor Rossi dat hij weer een keer echt mee doet.
Voor hem te hopen dat het dit jaar veel regend.

Voor Stoner toch weer een race op het podium al
was het wat lager als hij gewend is. Knap dat je
op zo'n band nog zo hard kan gaan. Verstandig dat
hij niet meer risico heeft genomen om te proberen
hoger te eindigen. Gaat om de punten toch.
Wat zat Bradl er trouwens goed bij in de regen.

Bigscale
 
“Het was vandaag erg moeilijk om geconcentreerd te blijven, als het droog is kan het al moeilijk zijn maar in de regen is het nog moeilijker. De race duurt veel langer en je moet zien te onthouden welke bochten gladder dan de andere zijn. Als je er een vergeet dan kan je makkelijk onderuit gaan,” vertelde Lorenzo. “Ik was vastberaden om vanaf het begin van de race voorin te zitten en het lukte me om geconcentreerd genoeg te blijven, ook toen Casey wat dichterbij begon te komen. Het was makkelijk om op dat moment wat meer te gaan pushen en een foutje te maken maar ik besloot een paar ronden te wachten om te kijken wat er ging gebeuren en toen werd het gat weer groter en lukte het om deze fantastische race te winnen.”

“Ik ben echt heel erg blij. We wisten dat er vandaag in de regen kansen lagen en dus probeerde ik perfect te rijden en het niet te verpesten. Mijn start was goed en ik maakte meteen al een paar posities goed, daarna passeerde ik de twee Yamaha’s en kwam achter Stoner te liggen. Het lukte om zijn tempo te volgen maar toen begon mijn vizier te beslaan, ik moest het toen even wat langzamer aan doen totdat ik het weg kon laten gaan door mijn vizier een beetje omhoog te doen. Toen ik weer goed zicht had heb ik Cal en daarna Dovi weer gepasseerd. Toen ik me realiseerde dat ik echt hard kon pushen en dat het mogelijk moest zijn om weer bij Stoner te komen, ben ik er voor gegaan,” vertelde Rossi. “Het was een geweldige race en ik had tot in de laatste ronde een mooi en leuk gevecht met Stoner. Ik heb er erg van genoten en ik ben blij voor mijn team en voor alle mensen bij Ducati, die erg hard voor me werken. Nu moeten we alles geven om ook als het droog is net zo competitief te zijn. We hebben in Portugal een goede basisafstelling gevonden die ook hier toen het droog was niet slecht was, de regenafstelling was echter beter. Ons voornaamste doel is nu weer een stap voorwaarts te maken en enkele tienden sneller te gaan.”

“Ik was bij dat ik vandaag op het podium wist te komen. In het begin zaten Cal, Valentino en Dovi achter me te pushen en laag ik zwaar onder druk maar het lukte toch om een klein gaatje te slaan terwijl ik achter Jorge aan ging. Toen het ophield met regenen en het circuit minder nat werd de temperatuur van onze banden te heet, ze begonnen te spinnen en er was niets wat ik kon doen. Ik dacht dat die drie weer naar me toe zouden komen en me zouden passeren maar het lukte om nog derde te worden,” vertelde Stoner. ”Ik heb genoten van het gevecht met Valentino, er werd op een nette manier gepasseerd, we wisselden een paar keer van plek maar ik wist dat Valentino een beter tempo had en toen hij me voorbij was, lukte het niet om bij hem te blijven. We hebben alles gedaan wat mogelijk was en dat we nu met een podium naar huis gaan is een goed resultaat.”
 
Wow wat was dat genieten zeg gister *O*

Moto3: Super enerverende race natuurlijk en leuk voor die Fransen :)
Moto2: Zelfde verhaal, zonde van Zarco, maar super voor Luthi!
MotoGP: Wat fantastisch om Rossi weer te zien strijden voor een podium en helemaal met Stoner *O*
 
Je kan voor of tegen Rossi zijn maar ik moet zeggen dat ik voor het eerst sinds tijden weer heb zitten genieten van een MotoGP race.

Spanning is direct terug als hij om de voorste plaatsen meedoet, nu zijn er direct weer inhaalacties die er om gaan.

Nu maar hopen dat dit geen incident was, hoewel ik bang ben van wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan